Keskustelua OCF:stä ja sen toiminnasta

Keskustelua tapahtumista sekä OCF:stä
Johnny
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Offtopic

Viesti Kirjoittaja Johnny »

timok kirjoitti:rakentavaa keskustelua OCF tapahtumista offtopic osiossa..... :no:
kannustaa suuresti tekemään vapaaehtoistyötä kerhon/jäsenistön hyväksi

tai no mitäs muutamasta valittajasta :banghead:
Onhan tää nyt ollut rakentavinta keskustelua tapahtumista piiiiiiitkiin aikoihin, ja siihen tarvitaan todellakin myös ei-jäsenten ideoita ja mielipiteitä.
Joten en oikein ymmärrä moista kommenttia, etenkään "ääneen" sanottuna, kannustaa varmaan suuresti ei-jäseniä liittymäänkin jäseniksi tahi asioista erimieltä olevia pysymään jäseninä. Tän kokoisessa sakissa ei koskaan päästä tilanteeseen jossa kaikkia voitaisiin miellyttää, asia jonka kanssa täytyy osata tulla toimeen. Tai sitten tekee ihan väärää hommaa.

Tapahtumat on omasta mielestä aina ollut mahtavia, ihmiset mahtavia eikä mua haittaa missäpäin Suomea tapahtumat on. Tää on sen verran pieni maa että jos aikaa ja rahaa on niin tapahtumiin lähen vaikka Utsjoelle
Johnny, la gente esta muy loca.
timok
OCF Luisukunkku 2012
OCF Luisukunkku 2012
Viesti:

Viesti Kirjoittaja timok »

Johnny kirjoitti:
timok kirjoitti:rakentavaa keskustelua OCF tapahtumista offtopic osiossa..... :no:
kannustaa suuresti tekemään vapaaehtoistyötä kerhon/jäsenistön hyväksi

tai no mitäs muutamasta valittajasta :banghead:
Onhan tää nyt ollut rakentavinta keskustelua tapahtumista piiiiiiitkiin aikoihin, ja siihen tarvitaan todellakin myös ei-jäsenten ideoita ja mielipiteitä.
Joten en oikein ymmärrä moista kommenttia, etenkään "ääneen" sanottuna, kannustaa varmaan suuresti ei-jäseniä liittymäänkin jäseniksi tahi asioista erimieltä olevia pysymään jäseninä. Tän kokoisessa sakissa ei koskaan päästä tilanteeseen jossa kaikkia voitaisiin miellyttää, asia jonka kanssa täytyy osata tulla toimeen. Tai sitten tekee ihan väärää hommaa.

Tapahtumat on omasta mielestä aina ollut mahtavia, ihmiset mahtavia eikä mua haittaa missäpäin Suomea tapahtumat on. Tää on sen verran pieni maa että jos aikaa ja rahaa on niin tapahtumiin lähen vaikka Utsjoelle
mun mielestä joutavanpäiväinen valittaminen ei ole rakentavaa keskustelua, ehkä itsekkin hieman ylireagoin kommenteissani... mutta asialliallisella linjalla kun kukin pysyy :oops:

suomen mittakaavassa on vaan kenenkään turha toivoa jotain oscherslebenin tai bimmerpartyn kokoista tapahtumaa (tietty suhteutettuna suomen asukasmäärään) OCF:n järjestämänä -(z)-

edit: tämä on vaan mun ajatus, mukana olen järjestämässä jos tuollaista aletaan joskus puhaamaan mutta tällä jäsenmäärällä, tällä kerhoaktiivisuudella silkka mahdottomuus....
vain pöhlöt ajaa Opelilla ja Volvolla......
mä taidan olla pöhlö
voi vi**u ja mersukin vielä... ja mites V8 Scania tähän liittyy.
|vectraman|
OCF Member 2021

Viesti Kirjoittaja |vectraman| »

Eihän tässä nyt kilpailemaan tarvitse alkaa, mutta jos hieman höllättäisiin noita sääntöjä niin kyllä mä uskaltaisin epäillä, että tapahtumien kävijämäärät ja sitä myötä jäsenten määrä lähtisi selvästi nousemaan tulevaisuudessa ja näin ollen klubi laajenee ja otettaisiin bimmerimiehiäkin varmasti kiinni :yes: Minua kun ei haittaa ollenkaan vaikka porukkaa on paljon, kyllä sieltä ne löytää ketä haluaa jos tiettyjä etsii ja saapahan vielä enemmän uusia tuttavuuksia 8)
timok
OCF Luisukunkku 2012
OCF Luisukunkku 2012
Viesti:

Viesti Kirjoittaja timok »

|vectraman| kirjoitti:Eihän tässä nyt kilpailemaan tarvitse alkaa, mutta jos hieman höllättäisiin noita sääntöjä niin kyllä mä uskaltaisin epäillä, että tapahtumien kävijämäärät ja sitä myötä jäsenten määrä lähtisi selvästi nousemaan tulevaisuudessa ja näin ollen klubi laajenee ja otettaisiin bimmerimiehiäkin varmasti kiinni :yes: Minua kun ei haittaa ollenkaan vaikka porukkaa on paljon, kyllä sieltä ne löytää ketä haluaa jos tiettyjä etsii ja saapahan vielä enemmän uusia tuttavuuksia 8)
nonii sitten jonkun pitäis alkaa ettimään paikkaa johon majoittuu ilmaiseksi 400henkeä :lol:
kukaan ei tule paikalle jos on teltta majoitus ja puhumattakaan siitä että pitäis maksaa jotain....:D
vain pöhlöt ajaa Opelilla ja Volvolla......
mä taidan olla pöhlö
voi vi**u ja mersukin vielä... ja mites V8 Scania tähän liittyy.
Ari-S
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

noihan se menee... parasta pitäs saada ja mielellään ilmaiseksi.
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Juutas
OCF Member
OCF Member
Jäsennumero: 2221
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juutas »

Mä olin ekaa kertaa tapahtumassa mukana ja mun mielestä mut otettiin helvetin hienosti vastaan siellä vaikka aika oudolta monen silmään näytinkin tukka liimattuna ja parta poskella. Joten mitä te itkette? Tulee vaan sinne ja ei se oo sisäsiittosta nähnytkään vaan kaikki oli kavereita ja hyviä sellaisia ja mun silmään ei ainuttakaan kähinää sattunut tai että olis porukan ulkopuoliseksi joutunut. Paitti Rookeri. :lollis: Vitsi vitsi!
Ja punanimiset ja vastaavat sun muut vasta hienoja tyyppejä olikin. Tekevät jo ammattimaisella otteella tätä ja kyllä kättelivät heti kun näkivät ja juttelivat ja muutama jopa juotavaa tarjosi vaikka kuinka koitin kieltäytyä. :wink:
Eli yhteenvetona. Lakkaa ruma lapsi itkemästä ja tule tapahtumaan! Et varmasti menetä mitään! Ja tosiaan alkuun oli päivätapahtuma johon hyvin voi tulla vaikka ei olisikaan jäsenmaksua maksanut. Mutta ymmärrettävästä syystä sekasaunaan pääsee vaan maksaneet.

-Joonas
Opel Astra J OPC-line Sports Tourer -15
Opel Corsa E -16

"Acta Non Verba"
jusa_^
OCF Member 2021

Viesti Kirjoittaja jusa_^ »

^ Kyllä tällä reissulla tuli tutustuttua moniin uusiin naamoihin. Ja juteltua pitkiä toveja muutamien kanssa. Ja oli kyllä mukavaa :lol: Tosin lauantai illan vesisade vähä latisti tunnelmaa
C Vectra 2.0t GTS
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Keskusteua OCF:stä ja sen toiminnasta5

Viesti Kirjoittaja omega16T »

timok kirjoitti:
nonii sitten jonkun pitäis alkaa ettimään paikkaa johon majoittuu ilmaiseksi 400henkeä :lol:
kukaan ei tule paikalle jos on teltta majoitus ja puhumattakaan siitä että pitäis maksaa jotain....:D
No ei varmasti tule mitään jos asenne on tuollainen, sanoisinko skeptinen, jo etukäteen. Ei hän siitä mitään tule tosiaan jos ei edes halua.
Sitä paitsi jos noinkin pieni määrä ihmisiä tuottaa ongelmia niin millainen ongelma se olisi asenteellisesti jos uskallan edes ääneen sanoa millaisista ihmismääristä itse olin haaveilemassa partyilla. No kyl...mulla oli kyl ajatuksena että jos päästäis edes lähelle sitä määrää mitä oli nytkin Radalle.comin Motoparkin tapahtumassa, niin se olis jo helmee koska se se vaan taitaa olla niin että paikalle tuskin saadaan edes rahaa jakamalla sitä määrää Opelisteja mikä Bimmer partyilla bemaristeja on. Tänä vuonna kävijöitä oli n. 3500 ja autoja n.800.
Jotain puhetta oli että Motoparkissa olis ollu parisen tuhatta ihmistä paikalla. Jatkuvasti kuulee siitäkin miten paskat pippalot nekin on mutta silti osa ihmisistä tulee nutkkumaan nurmikoillekin sateeseen että ovat mukana molempina tapahtumapäivinä.

Ei kai ne Saksassa sen enempää kuin Bemariporukassakaan järjestä niitä majoituksia vaan pelkän ohjelmallisen puolen ja muut järjestämiseen liittyvät jutut. Majoitus yms. jää jokaisen itsensä hoidettavaksi. Pikkujoujuihin tais porukkaa tulla ihan samaan verran kuin muihinkin tapahtumiin vaikka kerho ei järjestänyt sinnekään majoituksia.

On tää Ocf:n kaavakin ihan hyvä kun on ns. täydellinen palvelu yhdellä maksulla mutta ehkä se sitten vaan pitää koittaa saada jollain konstilla houkuttelevammaksi jotta ne ei kuole pystyyn. Tosin eihän ne kuole niin kauan kuin kerhosssa jäseniä riittää.

Ymmärrän tuon ensikertalaisten hehkutuksen. Ihan yhtä kliimaksissa olin itsekin alkuun. Meininki on hyvä jne. sitä kukaan ei voi kiistää ja kaikki on mukavia mutta kyl se orgasmi siitä teilläkin laantuu kun iskee ns. arkipäivä silmille jossain vaiheessa niin sitä ei välttämättä jaksa enää mennä katsomaan yhä uudemman ja uudemman kerran samoja autoja joista on kuvat vielä kolmeen kertaan / kerholehti vaan alkaa oikeesti kaipaamaan vaihtelua. Tapahtumien kaavakin on sama vuodesta toiseen joten sitä vaan tuntuu että kaikki on nähty. Ainoaksi syyksi oikeastaan jää mennä morjestamaan tuttuja mutta kun yhteydenpito onnistuu sosiaalisen median kauttakin niin tuo paikalle tulokin alkaa olla entistä vähemmän kiinnostavaa, ikävä kyllä.

Ehkä kerhon ydinporukkaan on vaan sattunut sellaisia henkilöitä jotka ovat kuin horoskoopin neitsyet eli kaiken uuden kokeileminen arveluttaa ja on parasta jatkaa vanhalla turvallisella tavalla kun eihän sitä tiedä jos kulman takana on vaikka pimeetä. Voi siellä olla valoisaakin mut on parempi pysyy tässä hämärässä paikallaan niinnäkee varmasti edes jotain.

Nykyisessä meiningissä ei siis ole mitään vikaa jos siellä tapahtumissa vaan kävis porukkaa sen verran ettei ne autot olis kateltu kymmenessä minuutissa läpi kuten ainakin omalla kohdalla alkaa olla. Siinä ei vaan ole enää tarpeeksi houkutusta tulla paikalle. Jos olis niin sitä kaivelis ne rahat vaikka perseestään että pääsis paikalle.

Oliskohan alettava säästämään bensarahoja jotta olis mahdollisuus mennä viettämään Opelistin summer partyt Opelistina Bimmerpartyille. Olis isot bileet ja paljon uutta nähtävää. Ikävää mutta myös houkuttelevaa.
Nukkua vois vaikka Omegassa jossain mettätien laidassa parkissa kun kaataa penkit ja täyttää tilan parisängyn patjalla, tyyny ja peitto mukaan ja jos tulee kylmä, niin webasto kyl lämmittää. Aamupesut lähimmän huoltsikan vessassa ja takas tapahtumaan mukaan :peukku:
On se helppoo kun ei oo perheellinen :lol:
Todennäköisesti väärässä.
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Mää ehdotan, että kerho järjestää omega16T:n vetämänä hänen suunnittelemansa partyt.
Eli omega16T tekee suunnitelmat, hakee luvat yleisötapahtumalle ja tekee käytännön järjestelyt/suunnittelut. :)
Kerho lappaa rahaa ja talkoovoimaa siihen sen verran, mitä budjetissa on liikkumavaraa ja henkilöresursseja olemassa.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Niin...onko se sillä tavalla ettei saa kertoa omia mielipiteitään ja toiveitaan kerhon tapahtumien suhteen ellei ole mukana järjestämässä niitä?

Viimeeksi ei apu kelvannut kun olisin ollut valmis ottamaan vastuulleni tai ainakin olemaan mukana suunnittelemassa ja hoitamassa kiihdytyshommaa. Silloin muuten taisi olla juurikin Lurttinen joka oli sitä mieltä että mitään ei ole tarve muuttaa joten keskustelu aiheesta taisi päättyä siihen :wink:
Mentiin sitten vanhan kaavan mukaan mutta osallistujia ei enää riittänytkään kuin kourallinen. Pistää miettimään että miksi ei?
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Kyllähän kissa kalaa söis, mutta ei se käpäliään kastelis.

Ei muutakun kokoukseen tekemään esitystä ja päättämään asioista.
Jos saat ehdotukselle kannatusta jäsenistöstä, niin sittenhän se saattaa jopa toteutua. ;)
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Tutun kaavan mukaan tulee vastauksetkin..."tule kokouksiin mukaan päättämään asioista" ja "homma tehdään talkootöin". Kokeile jotain omaa ja uutta välillä. Olen siellä kokouksissa ollut useamman kerran ja sen verran äänessäkin että melkein uskallan laskea ansioikseni sen että nykyään asioista tiedotetaan paremmin. Sen verran monta kertaa olen sen ottanut kokouksissa esille että olis ihmekin jos ei jotain olis tapahtunut.

Jos kaikki on kerran niin vitun hyvin ja kaikki ovat nykymenoon tyytyväisiä, niin miksi sitten soraääniä kuuluu edelleen?
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja telwin »

Itse olen sitämieltä että jos tapahtumat avataan täysin myös ei kerholaisille,vaikkakin korkeampaa maksua vastaan niin jäsenmäärä putoaa entisestään.
Porukka kun toteaa että tulee lopulta halvemmaksi maksaa siihen yhteen tapahtumaan se korkeampi sisäänpääsymaksu,etenkin jos ei käy kuin sen yhden tapahtuman vuodessa.
iso.kunkku
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja iso.kunkku »

telwin kirjoitti:Itse olen sitämieltä että jos tapahtumat avataan täysin myös ei kerholaisille,vaikkakin korkeampaa maksua vastaan niin jäsenmäärä putoaa entisestään.
Porukka kun toteaa että tulee lopulta halvemmaksi maksaa siihen yhteen tapahtumaan se korkeampi sisäänpääsymaksu,etenkin jos ei käy kuin sen yhden tapahtuman vuodessa.
Miten se voi halvemmaks tulla jos tapahtuman maksu on enemmän mitä vuoden mittainen jäsenyysmaksu? Kerhohan tuossa tienais...

Malliesimerkki loistavasti toimivasta tapahtumasta on tuon toisen ooppeliklubin kesärenko. Ainaki mitä juttuja lukenu...
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
Jari79
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jari79 »

Kenelle 25e vuodessa on liian paljon ? minun mielestä sen vois vaikka tuplata.. "ei se ole harrastus eikä mikään jos ei kaikki rahat mene!"
Dear Iceland, we said "send cash" not "ash."
Vastaa Viestiin