Opelin maine?

Keskustelua Opeleista
systema
'Kadett'
'Kadett'

Opelin maine?

Viesti Kirjoittaja systema »

Hei kaikki Opelistit!

Mistä mahtaa johtua Opelin huono maine? Ei minusta opelissa ole vikoja sen enempää kuin muissakaan merkeissä. Olen ajellut nyt yhteensä 6 eri opelilla ja täytyy sanoa että tyytyväinen olen. Tottahan toki mukaan mahtuu pientä laittamista mutta ei mitään isompaa ole ollut yhdessäkään.

Esimerkkinä yksi kaverini: Ajoi hetken Opel astralla ja joku pikkuvika iski päälle. No niin heti kun kun tämä ns. Opelit on paskoja maine kiiri korviin niin se oli sit paska se Astra. No sit on ajellu Fordilla ja oikeesti isoja remontteja ollu mondeoon ja focukseen, mut ne ei olekaan paskoja??

Totean että Opel on mainettaan huomattavasti parempi automerkki!!
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Re: Opelin maine?

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Hyvin myyvä automalli aikoinaan ja muutama vittumainen tyyppivika, kuten jakopään kestävyys.
Antureita saa ostaa kourallisen kerralla, jne... Maine mennyttä.

Hyvinhän nää kestää, jos ei rääkkää ja pitää kuluvista osista huolen perushuoltojen kera. :)

Kappas, kun mullakin alkaa ikää tulemaan ja autotkin pysyy ehjinä. :D
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Kyllä ainakin yksi H-Astra olisi pitänyt työntää paalauskoneeseen suoraan kokoonpanolinjalta. Ärsyttää vieläkin kun muistelee.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Kuke
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kuke »

Niin, yksi tuttavanikin haukkui opelit maanrakoon, ja kysyin että onko omakohtaista kokemusta vai kuulopuhetta, niin hänellä kuulemma oli ollut yksi Zafira joka viihtyi korjaamolla. Pikku jututstelun jälkeen selvisi että Zafiralla oli ajettu 416000 km, ja remontit joita hänen aikanaan autoon tehtiin oli virtalukonpohja, sekä jarrut ja jakopää remontti :bonk: Aika paska zafira siis.... Toki itse hän ei ollut zafiralla ajanut kuin muutaman kymmenentuhatta.
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Eiköhän pääsyy tuohon huonoon maineeseen ole Ecotec -moottorit, ja alkupään B-Omegat ja B-Vectrat, jotka oli laadultaan aivan onnettomia. Toki muutamia hyviäkin poikkeuksia löytyy.

Tietysti jos ihan alkuaikoihin mennään, niin nuo laatuongelmat taisi alkaa jo E-Kadettien aikana 80-luvulla, mutta ei tätä myyntimäärissä kyllä huomanut. Opelihan oli käytännössä 15-vuotta myyntitilaston TOP 5 -kärjessä aina vuosituhannen vaihteeseen saakka.

Samaa mieltä topicin aloittajan kanssa, että jos Opeliin tulee joku vika, niin heti otetaan puheeksi auton huono kestävyysmaine, ja haukutaan samalla ko. automalli ja merkki, ja vannotaan että ei enää ikinä osteta Ooppelia. Toisena esimerkkinä mainittakoon vaikka Volkswagen, joka nauttii jonkinasteisesta "laatumerkin" maineesta. 300tkm ajetusta 2006 Passatista lassahti DSG, ja ilmastoinnin kompura. Molemmat tehdasuudet Laakkosella vaihtoineen +10000€, omistaja totesi että sattuuhan näitä, eikä suinkaan haukkunut autoa huonolaatuiseksi.

Perheessä ollut yhtäjaksoisesti Opeleita vuodesta 1990, yhteensä 18kpl, ajettu yhteensä noin 1.2milj. km, joista kahdella B-Vectralla yhteensä 660tkm, ja A-Omegalla 270tkm. Kallein kertaremontti ollut DTi Vectran VP44, n.2200€ töineen. Muuten selvitty pienemmällä. Ja kertaakaan ei ole jääty vielä tienpäälle, paitsi bensan loputtua, joten voi sanoa että hyvin on pelanneet. :o
JuhaKHJ
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja JuhaKHJ »

Siskokin on kypsynyt Astran G-malliin ja satasen remontin takia meinasi jo vaihtaa autoa. Usein kannattaisi kyllä ottaa ensin selvää mitä muissa merkeissä maksavat varaosat niiden tyyppivikoihin, onko miten persiistä huoltopalvelut ja miten nopeasti remontit hoituu. Varaosat Opeliin liikkuvat Suomeen ja Suomessa todella nopeasti ja parhaimmillaan korjaukseen voi päästä jopa seuraavana päivänä ja maksimissaan viikko sellaisessa vikatapauksessa että autolla pystyy ajeleen. Henkilökohtaisesti otan ennemmin muutaman vian jotka maksaa muutamia kymmenyksiä per kipale kuin tuhansien remontit.

Huvittavaa oli myös erään tuttavan kommentti liittyen Opelin jarruihin kun hänen mielestään ruotsalaisessa automerkissä jarrut ovat huomattavasti paljon paremmin toteutettu. Niissä alipaine vetää paloja irti jarrulevyistä, mutta yllättäen levyihin tulee kuitenkin kulumista jonka joutuu hiomaan välillä reunoista pois.. :lol: :lol: Eli hiukan jäi epäselväksi miten ne nyt sitten ovat paremmat jos samat huoltotoimenpiteet joutuu tekee. :roll:
Xenofin
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Xenofin »

Astran G -mallin omistajana (vm 98, 1.8 CDX Caravan) olen viime vuosina joutunut pulittamaan sellaiset 1000-1500 € vuodessa korjauksiin ja niinpä tilasinkin nyt uuden, kun laatu tuntuu vähän parantuneen (koputan puuta :wink: ).

Annoin merkille toisen mahdollisuuden, vaikka kovasti oli mielessä merkin vaihto. Niin paljon on kaikenlaista kuraa saanut jo takuuaikana silmille (mm. ohjaustehostin/akseli sydeemi KOKONAAN uusiksi takuuaikana, maahantuojan asentaman ilmastointilaitteen vuodot, jarrujen takuu huollot, mm. levyt kertaalleen, oston jälkeen tulleet nokkakselin vetohihnan km-rajoitukset 120k -> 60k jne,).

Moottorin toimintaan muuten olen tyytyväinen, vain kerran käynnistymisvaikeuksia (ja hinaus huoltoon) kuukauden talviseisottamisen jälkeen pitkän työmatkani vuoksi. Jotain töhnää venttiileissä, meni hoito ystävänpalveluksena. Öljynkulutus ei ole lisääntynyt vaikka kilometrejä on jo 214t.

Tielle on jättänyt kerran 12 vuoden aikana, nimittäin viime talvena meni laturi sököksi toista kertaa kesken ajon ja siitä sitten kimmokkeen sainkin (yhdessä ilmastoinnin kalliin rempan vuoksi) uuden hankintaan.

Viime kädessä toisen mahdollisuuden annoin, koska ei se muillakaan nyt harkitsemillani merkeillä ole mitään ruusuilla tanssimista ollut (tuttavapiirissä Ford Mondeo/Focus, Peugeot 407, VW Golf/Passat 2000 -luvulta).
Morepower
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Morepower »

Mulla kans samaa kokemusta noista opel kommenteista. (ja pösöstä myös)

Sanoin yhdelle joka tuli kyseleen että paljonko piti maksaa vanhasta opelista (omega -96 v6) että 18000euroo josta jäi remonttiin vähän. (16800) ;)

Pösö on kans ollu ihan luotto peli (470000 ajettu) Just tein jakopään rempan 50000 kilsaa myöhässä... Tuurilla kait.... Mut meillä ajellaan näillä muiden haukkumilla jätteillä. 8)
Omega 2.5 v6
Hartsa__90
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja Hartsa__90 »

En kyllä kovin ymmärrä aina noita "opel on huono auto" jne juttuja.

Oon nyt itse ajanu tuolla GSi Astralla 40000km ja nyt siis mittarissa 194tkm. Mitään vikaa ei ole autossa ollu. Vikavalo 2 vuodenaikana palanut noin 4 kertaa ja aina maksimissaan 5 sekunttia... Kuluvia osia oon kyl vaihtanu aika mukavasti, mutta onhan tuo jo 15 vuotta vanha auto. Hyvin on lähteny ilman lämmitystä -34 asteen pakkasessaki käyntii -(z)- :worship:
Insignia Sports Tourer OPC-Line 1.5T -19
Vectra OPC -06
SorsaB
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja SorsaB »

Kumma kyllä ne "kokemukset" on aina jollekkin muulle sattunut. Omakohtaista kokemusta kun kysytään niin eipä ole.
nikkei
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja nikkei »

no mitä mulla on tää vectra kohta vuoden päivät ollu niin ekana talvena (viime talvena) kampiakselin stefasta ruikkas öljyt pihalle, no siinä sit samalla vaihtukin pumppu ja hihna, ja nyt kk takaperin puola irtisano itsensä ja tuli vaihettua tulpat, johot ja puola... minkäs noille mahtaa, autokin rupee olemaa sen verta vanha että johan se on aika vikoja tullakki :D ja eiku kovaa menoa vaan :D
Kuva
Terracid
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Terracid »

Omassa G astrassa pari kertaa talvella akku tyhjentyny yön aikana. Syyksi paljastui vanha akku, vaihdoin uuteen ja sen jälkeen ei tuota vikaa ole ollut.

Kerran kun vaihdoin öljyjä ja suodatinta niin oli suodatin mennyt rikki.

Kuluvia osia vain vaihdellut, laittanut bensaa tankkiin ja kovaa ajoa :wink: 214tkm mittarissa.
Vectra C 1.8 -08
ex: Astra G 1.8 sport -01
Sami.L
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja Sami.L »

SorsaB kirjoitti:Kumma kyllä ne "kokemukset" on aina jollekkin muulle sattunut. Omakohtaista kokemusta kun kysytään niin eipä ole.
Nimenomaan! Aina joku serkun kaiman siskon anoppi.. Perkele
Opel Signum 2.0T -(z)-
|vectraman|
OCF Member 2021

Viesti Kirjoittaja |vectraman| »

Sami.L kirjoitti:
SorsaB kirjoitti:Kumma kyllä ne "kokemukset" on aina jollekkin muulle sattunut. Omakohtaista kokemusta kun kysytään niin eipä ole.
Nimenomaan! Aina joku serkun kaiman siskon anoppi.. Perkele
Tuo on tuttua ja sitten kun kysyy, että miksi Opelit on paskoja niin mitä ihmeellisimpiä vastauksia tulee "Ne syö öljyä" No älä saatana, eikö auton tiivisteet ookaan ikuisia, jos sen saman tiivisteen laittas johonki toiseen autoon niin varmaan kestäis :o "Kannet halkeilee" Siis mit vit?!??!?!?! Kysyin mistä se sen äkkäs niin kaveri tiesi kertoa, että yhellä sen kaverilla, hehheh, oli kansi haljennut ja lisäsi "kuulemma muillaki menny". "Niissä on sähkövikoja" Ai montako sähkövikasta oot omistanu? "En oo ikinä Opelia omistanu enkä ikinä tule omistamaan, mut siskon veljen kaverin kummipojan isoisän serkulla oli yks Ooppeli sillon 60 luvun loppupuolella ja siitä kärähti etuvalo, se oli ihan paska ja sen jälkeen ei oo tullu yhtään Opelia".. No okei, viimenen oli vähän lennokas jo, mut kuitenkin tuollaista tasoa tuppaa selitykset olemaan :lollis: Ja mun Corsakin oli kaikkien mielestä ihan raato kun siinä ei bensamittari toiminu ja mä sen takia olin vähän väliä tienposkessa tankilla kun ajelin aina tankin tyhjäksi ennenku pistin kontista 10l pänikästä taas vähän lisää että pääsi huoltsikalle :D
ville kinnunen
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja ville kinnunen »

mulla on kokemusta vain noista kahdesta opelista,jotka lukee allekirjoituksessa :roll:
mutta olen ollut tyytyväinen hinta/laatu suhteeseen :D ja varaosat on suht edukkaita.
ja minä kuulun tähän porukkaan joka vannoi joskus,ettei ikinä opelia :bonk: ja kas kuinkas kävikään.
seuraavakin auto tulee olemaan opel -(z)-
omega caravan 97 2.0i,8 tappi automaatti(saksan tuonti 04)
astra f 94 1.8 16v

omega caravan 98 2.0,8 tappi (ajossa)
Vastaa Viestiin