Mutta palataan hieman ajassa taaksepäin ja katsellaan mitä sitten sitä ennen on tapahtunut, eli mitä perjantina tehtiin:
Autohan vietiin ihan OPEL huoltoon, missä tarkoituksena oli tehdä jakohihnan vaihto ja venttiilikumien uusiminen, seklä asentaa EDS:n nokka paikoilleen.
Auto tosiaan huoltoon ja itse olin ostanut jo valmiiksi suuren osan osistakin mukaan, jotka annoin annoin sitten sinne.
No jakopään osat on sitten 1.6T mallista
Ja venttiilikumeista viisi oli kokonaan pois paikaltaan ja loput löysällä. Turha ei siis huolto ollut, kun nämä sentään saatiin varmasti kuntoon.
"ikävänä" havaintona autosta löytyi ohivuotoa kolmos sylinteristä, mutta tarkempaa analyysiä en siitä saanut
Ja nokkakin tuli paikalleen... uusien tulppien kaverina. Lisäksi ruuvaillin KN:n suodattimenkin paikalleen.
Sitten vain illalla kohti Vierumäkeä ja odottamaan seuraavan päivän koitoksia...
Matkaa varten alle pyöräytin 18" TD:n vanteet, kun niitä on helpompi vaihella varikolla, kun ei ole mitään spacereita välissä

Seuraavana aamuna sitten taivallettiin hieman isommalla porukalla Motoparkiin ja alkutöikseen TOYOt alle

Radalla auto toimi hienosti moottoria lukuunottamatta. Ahdot hävisi kaikissa pidemmissä vedoissa 1,4bar > 0,7bar
Tiukat "kisat" kävinkin Villen kanssa, kun suorilla se meni ihan omia menojaan ja pösäytteli liekkejä vain minulle, mutta mutkaosiolla ei kunnon renkaiden vaikutusta voi riittämiin ylistää
Tietenkin myös Stöbän OPC astran kanssa piti hieman ottaa vetoskapoja
Oma paras aika oli 1:48,9, mutta siltä kierrokselta ei ole kunnollisia sektoriaikoja...
Toiseksi paras aika oli:
1:49,8
S1: 28,7
S2: 10,8
S3: 32,7
S4: 37,6
Top speed 181,9 km/h
OPC:n paras aika oli:
1:55,4
S1: 29
S2: 10,7
S3: 35,9
S4: 39,8
Top speed 191 km/h
Suorilla OPC olikin selkeästi nopeampi, joten minun pitää panostaa selkeästikin moottori puolelle
Tuossa vielä video OPC:stä kuvattuna
http://www.youtube.com/watch?v=L-o_VdW_Kok
Reilu 20 kierrosta tuli radalla porhallettua, kun kyyditettäviä riitti.
Alusta, jarrut, lukko ja renkaat toimi loistavasti. Vaikka rengaspaineet taisi olla hieman liian kovat (kylmäpaineet 2bar), kun pitäisi olla n. 1,8bar, Astralla TimeAttackiä ajavan kuskin ja parin muunkin mukaan.
Öljyä auto tosin söi voimakkaasti ja varoitusvalo ilmestyi matkalla takaisin päin... eli öljyä lisää autoon ja matkaan. Sitten sain myös suositun P1016 vikakoodinkin, joka tosin poistui minulta MAP anturin putsauksella ja akun irrotuksella. Akun irrotuksen ansiosta sain myös jalkatilavalotkin toimimaan 3kk tauon jälkeen
Sitten vielä kuva radalta:

Rengastus: