Astra J - kokemuksia

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
eeraho
'Kadett'
'Kadett'

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja eeraho »

Tänään tuli haettua Astra kotiin. Saapui jopa kuukauden etuajassa. Ihan kivalta vaikuttaa ekan 300km perusteella. Penkit on kyllä loistavat. Ajotietokone näytti ekalle reisulle kulutukseksi 4,7l. Saa nähdä miten paljon valehtelee ja miten ajan myötä diesel asettuu.

Eka vikakin tosin löytyi. Rekisterikilven aluslevyn toinen pultti on auki/irti. Onko tietoa millainen vastakappale mahtaa olla? Eli saakohan ihan vaan kilven irroittamalla kiristettyä vai pitääkö verhouksia alkaa availemaan, ym? Harmi, kun en sattunut liikkeessä huomaamaan.
Ex: Opel Astra Sports Tourer Sport CDTI -11.
samppa0001
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja samppa0001 »

eeraho kirjoitti:Tänään tuli haettua Astra kotiin. Saapui jopa kuukauden etuajassa. Ihan kivalta vaikuttaa ekan 300km perusteella. Penkit on kyllä loistavat. Ajotietokone näytti ekalle reisulle kulutukseksi 4,7l. Saa nähdä miten paljon valehtelee ja miten ajan myötä diesel asettuu.

Eka vikakin tosin löytyi. Rekisterikilven aluslevyn toinen pultti on auki/irti. Onko tietoa millainen vastakappale mahtaa olla? Eli saakohan ihan vaan kilven irroittamalla kiristettyä vai pitääkö verhouksia alkaa availemaan, ym? Harmi, kun en sattunut liikkeessä huomaamaan.
Onnittelut uuden Astran johdosta. Itsellä takana "jo" 6000km ja tyytyväinen olen.
Vie ihmeessä auto takaisin liikkeeseen, saavat laittaa takuuseen kuntoon. Tod.näk rikkoneet kiinnikkeen jos kilven kiinnitys vaiheessa.
eeraho
'Kadett'
'Kadett'

Löytyykö jonkun soittimesta bluetooth SAP-tuki? Käyttöohjeessa ko. toiminto mainitaan, mutta ainakaan omassa CD400 ei tuota ole. Ihan vain normi HF-yhteys. En äkkiseltään hinnastosta löytänyt kahta erilaista versiota puhelinportaalista (UPH).
samppa0001
'Kapitän'
'Kapitän'

eeraho kirjoitti:Löytyykö jonkun soittimesta bluetooth SAP-tuki? Käyttöohjeessa ko. toiminto mainitaan, mutta ainakaan omassa CD400 ei tuota ole. Ihan vain normi HF-yhteys. En äkkiseltään hinnastosta löytänyt kahta erilaista versiota puhelinportaalista (UPH).
Tarkoitatko sitä, että osaa hakea soittajan nimen auton näyttöön? Minulla ainakin toimii Nokia E75:n kanssa. Tosin minulla on osoitekirja puhelimen muistissa, eikä SIM-kortilla. Minulla on myös SIM etäkäyttö sallittu puhelimesta. Tuo myös puhelinoperaattorin näytölle kun painaa autosta phone-painiketta.
eeraho
'Kadett'
'Kadett'

En oikeastaan vaan juuri tuota sim-kortin etäkäyttöä. Osaa nyt näyttää puhelimen osoitekirjan, vastaamattomat/vastatut puhelut, jne. Onko muilla ollut sellaista ongelmaa että puheluihin vastaaminen / sulkeminen saattaa kestää muutaman sekunnin ja useamman puhelun jälkeen voi jumittua kokonaan? Saattaa olla kyllä puhelimen päässä tuo ongelma (E72).
samppa0001
'Kapitän'
'Kapitän'

Kyllä minulla ainakin toimii pienellä viiveellä. Jos auton painikkeista vastaa puheluun, niin hetken kestää kun mitään alkaa kuulua. Muuten toiminut minulla hyvin. Ei ole jumittunut kokonaan, ei puhelin eikä auton bluetooth.
laaki
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja laaki »

Jees, eilen tuli tilattua uusi astra. Sport tourer sport, niinkuin heidän ohjelmistonsa antavat nimen :) 1.7 CDTI, manuaali. Ruksasin samalla nuo perinteiset ja otin vielä sport pack 2, missä tulee ne helmat ja tilpehöörit.. hinta jotain 1150€. Ihmettelen, että jengi ei niitä ole ruksannut, koska tekee ainakin auton ulkonäköön paljon tuo OPC-satsi. Ja jälleenmyyntikin on "helpompaa" => erottuu muista käytetyistä. Otin vielä väriksi Technical Gray:n. Sama väri mitä esitteissä ja luonnossa OPC-satsilla, kyllä komea ilmestys..

Itse jätin peruutustutkat poies, kun kerta tässä 11 vuotta on osannut ajaa autoa ilman töppäyksiä, niin mihin niitä tarvii. Blue toothit sain koeajoautossa toimimaan erittäin hyvin (E71), ainoa mikä jäi vaivaamaan oli että soittajan nimeä en saanut näkyviin näyttöön. Noh, kaipa tuo on asetuskysymys puhelimessa..
Otin vielä sen pakin, missä on ne 18" vanteet. Liekö niillä hyvä ajaa?

Ennen talvea jää pähkäilyksi, laitetaanko kellolla webasto vai mikä härveli.. lupasivat auton toimitusajaksi 2-3kk, pitäneeköhän paikkansa?

Myyntihinta oli toimareiden kanssa jotain 30500€. Vanhasta ruoskasta (mondeo) sai vielä 3250€, joten ihan kivasta sai laskettua auton lopullista hintaa (lue = varusteet "ilmaiseksi"). Koron sain kinuttua 4,9% viiden vuoden osamaksusopparilla. Vikaa erää taisi tulla jotain 6000€, mutta tuskin pidän autoa niin kauan (lue = vuodessa 50000km).

Nyt sitten odottelemaan.. :thumbsup:
samppa0001
'Kapitän'
'Kapitän'

Onnittelut uuden Astran tilauksesta! Olen jo aikaisemmin tainut mainita, että minulla loppui rahat kesken varusteiden kanssa. Olisihan se ollut kiva ruksia vaikka kaikki :D.
Ihan realistiselle toimitusaika minusta vaikuttaa. Minulla taisi kestää noin 14 viikkoa tilauksesta. Odottavan aika oli pitkä...
Tyytyväinen olen edelleen ollut. Kilometrejä takana nyt noin 7 tuhatta. Ei mitään murheita. Öljyn pintakin oli max- rajassa, niinkun pitää. Ei ole tarvinnut lisäillä yhtään.
Vsq
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Vsq »

Omalla kohdallani luovutus voi olla ensi viikolla, joten toimitusajaksi tulee noin 14 viikkoa.
nykyinen: Opel Astra K 1.6 CDTi BiTurbo MT6 Sports Tourer Innovation -17
ex: Opel Astra J 1.6T MT6 Sports Tourer Sport -11
ex: Opel Astra H 1.8 Cosmo -04
ex: Opel Astra G 1.6 16V Club Caravan -99
ex: Ford Taunus 1.6 -77
laaki
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja laaki »

Nooh, rahat ne aina loppuu kesken kun tilailee kaikkea kivaa. Ainut ehkä minkä olisin vielä "halunnut" olisi ollut ne automaattivalot, mutta kaippa sitä jaksaa niitä sitten itse vaihdella. Noita xenoneita nyt en todellakaan tarvitse, näkee ajaa muutenkin. Sitä kun on tottunut veivaamaan 50tkm W124 mersulla, jossa ei ollut mitään ajovalopesureita, niin jengi tietää että loskakelillä niitä valoja ei käytännössä ollut tuossa mallissa :-?
harryb
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja harryb »

Terve!

Täällä myös Astra tilattu. 1.6T Sports Tourer automaatti sport varusteluna! Väriksi valikoitui valkoinen.
Lisävarusteina ruksasin:

- Performance Pro 2 paketti (vai mikä lie olikaan)
- AFL - valot
- AGR - penkit
- Flexride - alusta
- se halvempi navigaattori (oisko ollu cd500 navi)
- tutkat eteen ja taakse
- tummat lasit
- Pro Pack 2 tuli kaupan päälle (ratin lämmitys, bluetooth, ja sähkölasit myös taakse)

Toimitusajaksi lupailivat marraskuun alkua, odottavan aika on todella pitkä...
Himmeli
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Himmeli »

harryb kirjoitti:Terve!

Täällä myös Astra tilattu. 1.6T Sports Tourer automaatti sport varusteluna! Väriksi valikoitui valkoinen.
Lisävarusteina ruksasin:

- Performance Pro 2 paketti (vai mikä lie olikaan)
- AFL - valot
- AGR - penkit
- Flexride - alusta
- se halvempi navigaattori (oisko ollu cd500 navi)
- tutkat eteen ja taakse
- tummat lasit
- Pro Pack 2 tuli kaupan päälle (ratin lämmitys, bluetooth, ja sähkölasit myös taakse)

Toimitusajaksi lupailivat marraskuun alkua, odottavan aika on todella pitkä...
Onnea hyvästä valinnasta, varmasti hyvä laite.
Kauhee toimitusaika kyllä, johtuuko se tosta automaatista vai onko menekki kasvanut jotenki kauheesti.
Ite tilasin manuaalin tossa aikasemmin ja lupasivat toimitusajaks kolmisen kuukautta. Pitkä aika tietty seki mutta toi 5 kuukautta alkaa olla mun mielestä jo vähän kohtuuton aika ootella.
samppa0001
'Kapitän'
'Kapitän'

Hyvillä varusteilla olette tilanneet Astroja! Oma auto alkaa tuntua ihan karvalakille teidän varusteviidakon kanssa :D No hyvin mä omallakin pärjään. Tän päiväinen Lappeenrannan reissu 6,3 keskikulutuksella, keskinopudella noin 85. Ei huono.
Onnittelut vielä uusien Astrojen tilanneille, hyvän auton tilasitte...
Teemu J
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Teemu J »

Eikös otsikoks vois muuttaa Astra sport tourer tilaukset. Monikaan joka lukee tätä, ei välttämättä kuvittele, et on muitakin malleja, kun 1.4t aut6. Vois selkeyttää tätäkin aluetta :wink: Ois helpompaa niille, jotka lukee foorumia sillon tällön, ihmettelee varmaan että moista aihetta ei löydy..
samppa0001
'Kapitän'
'Kapitän'

Teemu J kirjoitti:Eikös otsikoks vois muuttaa Astra sport tourer tilaukset. Monikaan joka lukee tätä, ei välttämättä kuvittele, et on muitakin malleja, kun 1.4t aut6. Vois selkeyttää tätäkin aluetta :wink: Ois helpompaa niille, jotka lukee foorumia sillon tällön, ihmettelee varmaan että moista aihetta ei löydy..
Moi,

Minun puolesta otsikon saa vaihtaa. Vaihtakoon ylläpito sen. Itse olen vaan kirjoitellut samaan ketjuun Astran käyttökokemuksia.
Vastaa Viestiin