Astrassa A/C ei toimi
Astrassa A/C ei toimi
Terve. OLen huomannut että A/C ei toimi Astrassa vuos. ´01. Onko pakko viedä sen huoltoon vai voiko sitä laitaa kuuntoon ihan itse?en ole katsonut jos sitä litkua on loppunut, mutta jos on niin eikös sitä vaan pitää täyttää? vai voiko olla jotain muuta?jossain luin täällä että hanskalokeron takana olisi joku liitin joka vois olla sökö? Tyhmä kysymys mutta pakko oli kysyä
IG: opel_Andr34s
- HraBeigeV6
- 'Senator'

Re: Astrassa A/C ei toimi
Järkevintä varmaan viedä johki pajalle, joka tekee ilmastointihuoltoja/täyttöjä ellet itse omista moisia vehkeitä. Esim. monet kylmäkalustehuoltofirmat hoitavat myös tällaisia caseja. Millos siihen on viimeksi nakattu aineet sisään?
Lähes sata prosenttisella varmuudella siellä on keulalla kenno paskana tai kompurasta magneettikytkin entinen.Eiku huoltoon vaan ni näkee mistä vuotaa jos vuotaa.
- HraBeigeV6
- 'Senator'

Mihin tämä "lähes 100 prosentin varmuus" perustuu? Kyllä mä ensiksi sinne ainetta tyrkkäisin ja kattoisin, että mitä tapahtuu.timppa1 kirjoitti:Lähes sata prosenttisella varmuudella siellä on keulalla kenno paskana tai kompurasta magneettikytkin entinen.Eiku huoltoon vaan ni näkee mistä vuotaa jos vuotaa.
vie johonkin sellaiseen ilmastointilaitteita korjaavaan yritykseen, jossa on koeponnistuslaitteet. Ensiksi suljetaan pois mahdolliset vuotoviat. Sen jälkeen voi pukata aineet sisään pitävään järjestelmään ja alkaa ihmetteleen jos ei kompressori kytkeydy päällä.
Siihen että noin 50 astraan on tullut kenno vaihettua ja lähes yhtä moneen magneettikytkin.Eikä sinne kannata kylmä ainetta työntää jos järjestelmä on tyhjä,typellä ponnistaa ja toteaa mahdollisen vuodon.HraBeigeV6 kirjoitti:Mihin tämä "lähes 100 prosentin varmuus" perustuu? Kyllä mä ensiksi sinne ainetta tyrkkäisin ja kattoisin, että mitä tapahtuu.timppa1 kirjoitti:Lähes sata prosenttisella varmuudella siellä on keulalla kenno paskana tai kompurasta magneettikytkin entinen.Eiku huoltoon vaan ni näkee mistä vuotaa jos vuotaa.
Jos painetta tarpeeksi järjestelmässä ni seuraavaks kynä käteen ja mittaa tuleeko magneettikytkimelle virtaa.Jos tulee ni magneettikytkin pox ja uutta tilalle.
missä se magneettikytkin sitten sijaitsee?
kyll se täyttöön voi viedä jos tarjouksen näkee,,melko varmasti alkaa toimia,,,jos ei toimi 2 viikon päästä enää sit em. liikkeeseen UV lampulla vuoto etsimään
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Jos järjestelmä on täysin tyhjä ni se on selvä merkki isommasta vuodosta.Helppo tapa kattoa kennon kunto on raottaa etuflektiä ja kattoa onko selvä vuoto havaittavissa,yleensä näkyy hyvinkin selvästi.
Se nyt vaan on niin että toi flekti kerää sinne flektin ja kennon väliin vuosien saatossa tosi paljon skeidaa ja sitten kenno hapettuu puhki.Autojen jälkiasennus ilmastointeja ja alkuperäisiä järjestelmiä työksi teen ni tiedän suunnilleen mistä puhun.
Itellä oli g astra -99vm ja oli ostaessa kenno hajalla.
vaihdoin kennon,sit hajos magneettikytkin ja lopuks meni kompuran letku paskaks jotren mulla meni lähes kaikki paskaks peräkanaa tossa omassa
Se nyt vaan on niin että toi flekti kerää sinne flektin ja kennon väliin vuosien saatossa tosi paljon skeidaa ja sitten kenno hapettuu puhki.Autojen jälkiasennus ilmastointeja ja alkuperäisiä järjestelmiä työksi teen ni tiedän suunnilleen mistä puhun.
vaihdoin kennon,sit hajos magneettikytkin ja lopuks meni kompuran letku paskaks jotren mulla meni lähes kaikki paskaks peräkanaa tossa omassa
Totta on että täysin tyhjää järjestelmää ei kannata täyttää,mutta järjestelmään vajeneminen 10 vuodessa niin ettei enää toimimaan lähde on luonnollista.Aloittaja ei tiedä auton historiaa onko täytetty järjestelmää aiemmin,pieni mahdollisuus on että alkaa pelittämään pelkällä täytöllä.timppa1 kirjoitti:Jos järjestelmä on täysin tyhjä ni se on selvä merkki isommasta vuodosta.Helppo tapa kattoa kennon kunto on raottaa etuflektiä ja kattoa onko selvä vuoto havaittavissa,yleensä näkyy hyvinkin selvästi.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Astra G 1.6 8V
-
(F)ast_tra
- 'Diplomat'

Näin kuitenkin harvassa tapauksessa on. Sen verran asiasta kokemusta, että tänä(kin) keväänä on tullut vastaan n+1 tapausta jossa omistaja on ostanut auton talvella ja ilmastointi on ollut "toimiva". Kun lyö koneeseen kiinni niin iloista suhinaahan sieltä alkaa kuulumaan. Jos ei ilmastointi toimi niin aika varataan ilmastoinnin korjaukseen, ei pelkkään täyttöön.jjvirtan kirjoitti:Totta on että täysin tyhjää järjestelmää ei kannata täyttää,mutta järjestelmään vajeneminen 10 vuodessa niin ettei enää toimimaan lähde on luonnollista.Aloittaja ei tiedä auton historiaa onko täytetty järjestelmää aiemmin,pieni mahdollisuus on että alkaa pelittämään pelkällä täytöllä.timppa1 kirjoitti:Jos järjestelmä on täysin tyhjä ni se on selvä merkki isommasta vuodosta.Helppo tapa kattoa kennon kunto on raottaa etuflektiä ja kattoa onko selvä vuoto havaittavissa,yleensä näkyy hyvinkin selvästi.
Näin on...en tiennyt siitä, tuntui vain toimivan silloin. houltoon on pakko viedä, kesä ei ole lkanut kunnolla vielä ja hiki on jo
eikös toi A/C huoltaminen on aika kallista? riippuuhan se mitä tarvitsee vaihtaa!?!
Omaan -02 Astraan vaihdoin lauhduttimen(+kuivain) kuukaus siten, eBaystä 80€.A_nystrom kirjoitti:eikös toi A/C huoltaminen on aika kallista? riippuuhan se mitä tarvitsee vaihtaa!?!
Täyttö 0€-100€+ paikasta ja tekijästä riippuen.