Moottorin lämpötilananturin olen vaihtanut. Takapenkin alta löytyvää liitintä koitin hieman putsailla.
Bensa / lämpömittari!
Bensa / lämpömittari!
Viisaamat auttakaa! Mistä kannattaisi ruveta etsimään syytä? Elikkäs vajaalla tankilla bensamittarin viisari näyttää välillä ihan oikein (luultavasti) ja taas välillä rupee näyttämään liikaa. Jätti meinaan kerran välille vaikka mittarin mukaan vielä oli ainetta jäljellä
Samalla kun bensamittari nousee näyttämään liikoja (nousee kesken ajon) niin lämpömittarin viisari nousee samassa suhteessa ja saattaa olla sellasta heiluvaa. Sitten taas täydellä tankilla mittarin viisari saattaa jäädä hiukan vajaaksi täydestä, tai näyttää ihan tappiin taikka sitten pudottaa ihan nollaan? Tällöin lämpömittarin viisari näyttää ihan omiaan, saattaa keikkua punasen reunoilla ja pudota siitä 90 ja taas nousee punaselle. Välillä taasen näyttää normi lukemia. Tyhjemmällä tankillisella lämpömittarin vaihtelu maltillisempaa. Auto vectra B -97 1,6 16v
Moottorin lämpötilananturin olen vaihtanut. Takapenkin alta löytyvää liitintä koitin hieman putsailla.
Re: Bensa / lämpömittari!
Mittaristossa oleva jänniregulaattori.
Sillä reguloidaan nimenomaan noiden molempien mittareiden käyttöjännite.
Sillä reguloidaan nimenomaan noiden molempien mittareiden käyttöjännite.
Ok kiitoksia! Onko mahdollista tätä regulaattoria helposti vaihtaa, vai meneekö koko mittaristo uusiin? Minulla on ns neekeri mallin mittaristo eli kiekkomittari puuttuu ja tuttavalla olisi kierroslukumittaristolla oleva taulu. Kävisköhän semmonen istuttaa minun autoon?
onko jäähdytys nestettä tarpeeksi?
talvella ite ihmettelin et kylläpä lämmöt nousee ja laskee huimaa vauhtia ja välillä ollaan normaalissa .. 
Juu, nesteet on ihan normaalit eikä hävitä yhtään. Flektikin tuntuu toimivan normaalisti. Mittarin viisari tosiaan näyttää omiaan??
Huomasin että kun lämmöt korkeella ja sammuttaa auton laittaa virrat päälle ja irrottaa takapenkin / tankin päällä olevan liittimen, niin lämpömittari putoaa normaaliin. Vois ajaa muuten se liitin irti mut ei taida bensaa saada. Onko se pumpulle menevä liitin? Onko siinä samassa polttoaineanturi? Voisiko vika siis olla anturissa?
Jeps.. Nyt olen vaihtanut autoon molemmat lämpötila-anturit (mittarille / moottorinohjaukselle), sekä kokonaan toisen mittariston. Ongelma kuitenkin vielä jatkuu ja bensa / lämpömittari näyttelee välillä omiaan. Voisiko olla polttoaineanturi vai mikä se nyt nimeltään on siellä tankissa? Onko vaikea vaihtaa ko. osa? Sen verran tiedän että takapenkin alta löytyy sen muovisen lätkän alta. (vai?)
Toisaalta juolahti mieleen että voisiko olla maadoitusvika? Mistä kandeis ruveta etsiskelemään mittarin maadoitusta?
Toisaalta juolahti mieleen että voisiko olla maadoitusvika? Mistä kandeis ruveta etsiskelemään mittarin maadoitusta?