Meillä toisena autona reilu 200 heppanen turbo Saab 9-3. Onhan siinä kulku pikkasen ripeämpää kun uudessa Astrassa. Toisaalta hyvin sillä pärjää. Pysyy kortti pidempään taskussa, ja kulutus kuitenkin pienempi kun Saabissa.
Astra J - kokemuksia
-
samppa0001
- 'Kapitän'

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Mä en ole joutunut käyttämään lasinpesimiä vielä kertaakaan
Pitää testata minkälainen suihku meidän Astrasta tulee.
Meillä toisena autona reilu 200 heppanen turbo Saab 9-3. Onhan siinä kulku pikkasen ripeämpää kun uudessa Astrassa. Toisaalta hyvin sillä pärjää. Pysyy kortti pidempään taskussa, ja kulutus kuitenkin pienempi kun Saabissa.
Tosi pienellä kulutuksella menee
Mulla 2010 Astra 1.6T Aut6 Enjoy ja sillä en noihin lukemiin ole päässyt
Keskinopeus mulla kyllä alhainen, melkein kaikki kaupunkiajoa....
Mulla 2010 Astra 1.6T Aut6 Enjoy ja sillä en noihin lukemiin ole päässyt
Keskinopeus mulla kyllä alhainen, melkein kaikki kaupunkiajoa....
-
samppa0001
- 'Kapitän'

Tänään käytin ekaa kertaa pissapoikaa, ihan sama tilanne kun sinulla. Varsinkin kuskinpuolen suihku on aika heikko. Tuntuu, että suihku menee johonkin muualle kun lasille. Pitää itsekkin katsoa voiko niitä säätää. Aika ihme on jos ei voi.Kuke kirjoitti:Jaahas, muutamia huomioita kun nyt on 4000 km ajeltu 1.6T Astralla. Melkein 2000km keskikulutus huiteli 8.6 litran tuntumassa, vaikka kovin raskasta kaasujalkaa en ole käyttänyt, ajot on olleet melko tasan maantie ja kaupunkiajoa, nyt kulutus tipahtanut tuonne 7.6 litran tietämille, aluksi tuntui kovin janoisalta. Tuulilasille tuleva pissapojan suihku jättää suihkimatta kuskinpuolelle pienelle alueelle, ja pyyhkijät suhaavat kuivana lasin, melko ärsyttävää mielestäni. Tuosta ongelmasta mainitsin Turun Metroautossa koukun asennuksen yhteydessä, vastaus oli että suuttimia ei saa säädettyäNooh, tuo koukun asennus olikin sitten toinen homma, johtosarjassa oli ilmeisesti hämminkiä kun kytkin peräkärryt ekan kerran, herjasi kaikkia peräkärryn valoja, noh ekaksi epäilivät adapteri vikaa metroautossa, mutta kahden uuden adapterin jälkeen myönsivät että joku asennusfiba on käynyt. Eipä tuo moottorina kovin pyssyltä tunnu, ainakaan 9-3 1.8T Saabin jälkeen, mutta eipä tuolla kovin pahasti jälkeen jää.
-
samppa0001
- 'Kapitän'

Tankkailin tänään Astraa. Edelleen 95E10:iä. Kulutus oli pikkasen noussut, nyt 7.75. Oikeen laskimella laskettu
En ole yrittänyt ajaaa mitenkään super taloudellisesti. Varmaan osaltaan vaikuttaa motarin kesänopeudet. Keskinopeus kuiten noussut 76:een. Muuten kaikki Astralla hyvin, kaikki toimii kuten pitääkin, ja näinhän se pitääkin olla. Kilometrejä takana vasta noin 1000 
-
samppa0001
- 'Kapitän'

Iltaa,
1500 kilometriä takana. Kaikki edelleen hyvin. Kulutus sitkeästi 7.5:n kieppeillä. E10:iä tankannut edelleen. Pissapoika vähän ihtyttää, minun mielestä nestettä sais tulla lasille enemmän. Sumu aika laaja, mutta juuri kuljettjan puolelle saisi tulla enemmän tavaraa. Tottunut Saabin 6 pisteeen pesimiin, kamaa tulee lasille todella hyvin. Ei tarvitse kuivaa lasia pyyhkiä. Tästä on kuitenkin hyvä jatkaa eteenpäin. Todella tyytyväinen olen autoon ollut, hyvä hankinta.
1500 kilometriä takana. Kaikki edelleen hyvin. Kulutus sitkeästi 7.5:n kieppeillä. E10:iä tankannut edelleen. Pissapoika vähän ihtyttää, minun mielestä nestettä sais tulla lasille enemmän. Sumu aika laaja, mutta juuri kuljettjan puolelle saisi tulla enemmän tavaraa. Tottunut Saabin 6 pisteeen pesimiin, kamaa tulee lasille todella hyvin. Ei tarvitse kuivaa lasia pyyhkiä. Tästä on kuitenkin hyvä jatkaa eteenpäin. Todella tyytyväinen olen autoon ollut, hyvä hankinta.
Joo, piti miettiä autoa rauhassa tää loppuvuos mutta koeajon jälkeen lähti järki täysin lapasesta ja tilasin astran sitte siltä seisomalta. Vitun auringonpaiste ja kevät tekee kusipäisiä temppuja autokuumeiselle...
Yks mikä tuli näin mieleen kysästä käyttäjiltä, niin miten ootte oppinu arvioimaan nurkkia?
Koeajolla kiinnitin huomion että auto oli ainakin aluks hankalahko arvioida, siis missä nurkat menee mutta kuitenki jätin tilaukselta tutkat pois.
Eli onko sen kanssa ihan kusessa jos ei laita noita tutkia? Vielähän ne kerkeis lisätä ku menee kuulemma 13-15 viikkoa ootellessa...
Keulaa ei ainakaan tuntunu näkevän ollenkaa mutta onko käyttäjät oppinu elämään sen kanssa?
Yks mikä tuli näin mieleen kysästä käyttäjiltä, niin miten ootte oppinu arvioimaan nurkkia?
Koeajolla kiinnitin huomion että auto oli ainakin aluks hankalahko arvioida, siis missä nurkat menee mutta kuitenki jätin tilaukselta tutkat pois.
Eli onko sen kanssa ihan kusessa jos ei laita noita tutkia? Vielähän ne kerkeis lisätä ku menee kuulemma 13-15 viikkoa ootellessa...
Keulaa ei ainakaan tuntunu näkevän ollenkaa mutta onko käyttäjät oppinu elämään sen kanssa?
Ehottomasti tutkat nykypäivän autoon. Eihän noi hirveän hintaset ole. Onnittelut uudesta kulkineesta. Ite en ainakaan miettis, et ottasinko tutkat vai ei jos uutta tilaisin 
-
Omenapomena
- 'Senator'

OT: Ei teistä rahtareita ainakaan tulis, jos henkilöautossakin pitää tutkat olla. 
onneks ei oo tulossa, ainakaan tähän tietoon. Mut muita, kun ocf:ää lukeneena, niin ois itellä ehoton varuste, ei sillä, ettei osais peruuttaa. Mut mukavuudestahan siinä on kyse, kuten ilmastointi. Toiset pärjää toiset ei.. sori ot 
-
samppa0001
- 'Kapitän'

Minulla ei tutkia Astrassa ole. Hyvin olen tullut toimeen ilmankin. Totta on, että aluksi hankala arvioida auton kulmia, mutta kyllä siihen tottuu. Toinen mikä vähän häirtsee on pilarit. Sekä A, että B. Aika paksuja tuppaa olemaan nyky autoissa. Tarkkana saa olla kaistaa vaihteessa. Muuten olen edelleen erittäin tyytyväinen autoon. Onnea vaan kakille tilanneille. Hyvän auton tilasitte. Mielestäni hyvä vastine rahalle. Saishan ne toki halvempiakin olla...Himmeli kirjoitti:Joo, piti miettiä autoa rauhassa tää loppuvuos mutta koeajon jälkeen lähti järki täysin lapasesta ja tilasin astran sitte siltä seisomalta. Vitun auringonpaiste ja kevät tekee kusipäisiä temppuja autokuumeiselle...
-
samppa0001
- 'Kapitän'

Nyt Astralla takana noin 2200 kilometriä, ja hyvin menee. Pääsin eilen ensimmäistä kertaa ajamaan kunnon mutkatietä. Täytyy sanoa, että on nautinnollinen ajettava. Vaikka minun autossa ei ole Sport alustaa eikä flexrideiä. Hyvin toimii vakio alusta. Ohjaus on tarkka ja auto kääntyy sinne minne käsketään. Hyvin toteutettu sähköinen ohjaustehostin.
-
samppa0001
- 'Kapitän'

Nollasin keskikulutuksen 2000 kilometrin jälkeen. Tässä kohtaa mittari näytti 7,4. Nyt 300:n kilometrin jälkeen keskikulutus näyttää 6,6. Ihan normaali työmatka-ajoa. Motarilla mittarinopeus noin 120. Aika pienellä näyttää menevän. Tuskin tosta enää paljon tippuu. Minkälaisella kulutuksella muut menee vastaavalla autolla?
Miltä 1,4T alavääntö ja suorituskyky on vaikuttanut.
Itsellä kaipaisin alavääntöä ja tehotuntua hiukan enemmän. Ei ole huono, mutta jotenkin tuntuu, että tehoja on ns. ohjelmallisesti hillitty, moottorissa tuntuisi olevan enemmän pontentiaalia.
Toki BCM päivityksen jälkeen ominaisuudet paranivat ja 98e5 kone toimii selkeästi paremmin.
Itsellä kaipaisin alavääntöä ja tehotuntua hiukan enemmän. Ei ole huono, mutta jotenkin tuntuu, että tehoja on ns. ohjelmallisesti hillitty, moottorissa tuntuisi olevan enemmän pontentiaalia.
Toki BCM päivityksen jälkeen ominaisuudet paranivat ja 98e5 kone toimii selkeästi paremmin.
Uudessa tuulilasissa 6/2011 oli 1.4 Turbo Astran 30tkm kestotestin päätösraportti.
Kestotestin päätteeksi Moottorista oli mitattu dynamometrissä tehoa 116,6 kW ja vääntöä ~230Nm.
Kestotestin päätteeksi Moottorista oli mitattu dynamometrissä tehoa 116,6 kW ja vääntöä ~230Nm.
-
samppa0001
- 'Kapitän'

Kyllä se suorituskyky ainakin minulle riittää. Paljon rauhallisemmin tulee ajetta kun ei ole paljon tehoa. Turha polkea kun ei siellä mitään ihmeitä tapahdu.
Samassa Tuulilasi lehdessä oli myös mielenkiintoinen juttu 95E10:n ja 98E5 vaikutuksista. Testiautona nimenomaan Astra 1.6 vapari ja 1.4T (103kw). Itse aina jatkan 95E10:n käyttöä Astrassa.
Samassa Tuulilasi lehdessä oli myös mielenkiintoinen juttu 95E10:n ja 98E5 vaikutuksista. Testiautona nimenomaan Astra 1.6 vapari ja 1.4T (103kw). Itse aina jatkan 95E10:n käyttöä Astrassa.