omega 2.5 td huohotus?

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
J.P.S
'Senator'
'Senator'

omega 2.5 td huohotus?

Viesti Kirjoittaja J.P.S »

Tuli kokeiltua omegasta avata öljyntäyttökorkki tyhjäkäynnillä, kun kuullut et pitäis pysyä paperinpala siinä reiän päällä hyvin.. No ei sitä voinut auki pitää, kun öljyä pärsky siihen malliin.. Ja pakokaasua törisi kans. Onko tuo ruoska loppusa eellä jo?? Ajettu on 370 tkm.. Öljy ei ole vajonnut yhtään 1500 kilometrillä mitä olen autolla ajanut. Savutusta en ole huomannut mitä mustaa pölläyttää, kun kovemmin polkasee.. Onko tuossa missä se kampikammion huohotus? Venttiilikopasta menee letku turbon imuletkuun joka on aika öljyinen, kannattaisko tuo letku johtaa auton alle ulkoilmaan vaikka?
Audi a3 2.0tdi quattro, Golf mk6 1.4 i.
Exiä 29 kpl. mm: Vectra C 2.0T, Calibra Turbo 4x4, Omega 3000 24v..
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: omega 2.5 td huohotus?

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

Ei se taida dieselissä paperinpala pysyä,täriseekin jo niin kovasti.Eikö se ole hyvä että öljy roiskuu,silloin öljynkierto toimii itellä oli kerran volvo josta ei roiskinut,kone hajosi sitten pian öljypumppu hajalla ja paljon muutakin.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Snowman
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Snowman »

Itte oon sen huohotuksen laittanu auton alle ja tukkinu sen turbon imuputkessa olevan reijän. Ainoo haitta tuos on sitten ne öljyn hajut :roll:
Oon myös poistanu sen pakokaasun kierrätyksen, turbolta --> imusarjaan. Näillä eväillä pitääs imusarja ja turbo pysyä puhtaana.
BMW E46 318 Touring "2.8IA"
BMW E46 328i "3.0" limo projekti
BMW E46 330D Touring -03
BMW E30 Touring 320
BMW E30 Touring 318 "2.0"
BMW E30 Touring 325i 4x4
Saab 9-3 2.0 -01
J.P.S
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja J.P.S »

Snowman kirjoitti:Itte oon sen huohotuksen laittanu auton alle ja tukkinu sen turbon imuputkessa olevan reijän. Ainoo haitta tuos on sitten ne öljyn hajut :roll:
Oon myös poistanu sen pakokaasun kierrätyksen, turbolta --> imusarjaan. Näillä eväillä pitääs imusarja ja turbo pysyä puhtaana.
Noin tein itekkin sille huohotukselle.. ei ole vielä ainakaan häiritsevästi haissu mitkään käryt.. Riittääkö tuohon pakokaasun kierrätykseen egr venttiilin tulppaus vai vaatiiko vielä muutakin??
Audi a3 2.0tdi quattro, Golf mk6 1.4 i.
Exiä 29 kpl. mm: Vectra C 2.0T, Calibra Turbo 4x4, Omega 3000 24v..
robo
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja robo »

Ei U25TD koneessa muuta kuin vähän foliota paksumpaa peltiä jommalle kummalle puolelle väliputkea.Mulla ainakin toiminut. Ps.Edellisten omistajien tekeleitä, mutta TOIMII! :director:
Kari
Omega B 2,5 td -94 automaatti
Klupiooppeli
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Klupiooppeli »

Ehtoota pitkästä aikaa

Minkä verran herrasväen mielestä tämän koneen venttiilkopan kannesta lähtevästä huohotusputkesta kuuluu tulla öljyä irroitettuna?
Testailin tuota tyhjäkäynnillä hieman tallissa ja öljyä ruikki aikalailla, ei nyt minään norona, mutta tipotteli aika tiuhaan. Tuo putkihan lähtee alaviistoon venttiilkopasta kohti turbon imupuolta, voisiko tuo öljyn tulo johtua pelkästään jakoketjun tekemästä "öljysumusta", vai teenkö tuosta verkon painon?
Höyryä, tai muuta hönkää letkusta ei juurikaan tule, eikä letkun päässä tunnu suurta ilmavirtausta koetinsormessa. :)
Kävi myös sellainen mielessä, että mitä jos pidentäisi tuota letkua niin, että se tekisi jonkinlaisen joutsenkaulan tuohon, jolloin öljyt ei niin helposti pääsisi imupuolta suttaamaan.
Voisihan siihen vanhan polttoaineen vedenerottimenkin väliin laittaa, vai voisiko?
Vastaa Viestiin