Tarkistakaa onko sivupeilit kunnolla kiinni. Viime kesänä putosi liimauksistaan apukuskin puolimmainen 120 km/h nopeudessa motarilla ja nyt havaitsin että kuskin puolimmainen on ainoastaan 30 prosenttisesti kiinni
Ongelmia H astrassa?
Re: Ongelmia H astrassa?
Arvoista Astra H:n omistajat!
Tarkistakaa onko sivupeilit kunnolla kiinni. Viime kesänä putosi liimauksistaan apukuskin puolimmainen 120 km/h nopeudessa motarilla ja nyt havaitsin että kuskin puolimmainen on ainoastaan 30 prosenttisesti kiinni
. Hevon peili on kiinni ainoastaan kaksipuoleisella tarralla, ei klipesejä... No onneksi länsiauton kavereille tulee tekemistä 
Grandland X Innovation Plus 225 PHEV
-
crossijaba
- 'Kapitän'

hei hei moi moi
siis etunapa paketti on motonetissä joku 180e ja sen vaihtamisessa menee joku tunti tai no jos kiskoo menee ni saa alle tunnissa laitettua..
sytytysmoduli tai puolapaketti on silleen suht tarkka nimitys kyseiselle osalle ja joo se on tyyppi vika edelleen H astrassa kuin G astrassa
sytytysmoduli tai puolapaketti on silleen suht tarkka nimitys kyseiselle osalle ja joo se on tyyppi vika edelleen H astrassa kuin G astrassa
-
sportwagon
- OCF Member 2015
3kk sitten ostin 2007 vuotisen farkku Astran ja tyytyväinen olen autoon ollut. Mittarissa n.67000km eikä nitise ja natise turhia. Ilmastointi täytyy käydä huollattamassa kun ei puhalla oikeen kylmää lämpösessä hallissa ja epäilen ettei edellinen omistaja sitä huollattanu.
ex Astra K Sports Tourer 1.6 Turbo -16
ex Astra H Wagon 1.6 Turbo -07
ex Astra H Wagon 1.6 Turbo -07
Kunhan ei ajele NGK:n tulpilla niin ei pitäisi niin herkästi ottaa kipeetä tuon sytytysmoduulin.crossijaba kirjoitti: sytytysmoduli tai puolapaketti on silleen suht tarkka nimitys kyseiselle osalle ja joo se on tyyppi vika edelleen H astrassa kuin G astrassa
Mites teillä on Astran kytkimen kanssa? Itselläni on -07 Astra Wagon ja kytkin on aivan hanurista. Ostin auton tammikuussa ja en vain totu kytkimeen. Mietinkin onkohan se edes kunnossa kun vaikka mitä taikoja tekee niin lähdössä nykii ihan mielettömästi. Kytkin ottaa tosi lyhyeltä matkalta kiinni juuri puolesta välistä kytkimen korkeussuuntaa. En juuri autoista ymmärrä mutta saako tuollaista säädettyä vai vaatiiko kokonaan uuden kytkimen?
Ainakin tämän keskusteluketjun alkupäässä on juttua tuosta kytkimen temppuilusta.
Metro-autosta epäiltiin vikaa kytkimessä ja onneksi on takuu autolle vielä voimassa. Menee ensi viikolla tutkittavaksi 
Tässä on nyt omassa ja eräässä toisessakin H astrassa, jossa on ollut IDS+ järjestelmä havaittu sama vika. IDS+ valo jää palamaan mittaristoon ja vikakoodia pukkaa. Tähän on kummassakin tapauksessa löytynyt yksinkertainen selitys. Eli jommankumman takaiskarin menevä johtosarja heikkenee ja johtoja alkaa katkeilee, kuten näisä tapauksissa on käynyt. Eli ei muutakuin uutta johtoa väliin ja vika on korjattu. (Vinkkinä vain, sillä ne iskarit taakse maksaa n. 300e/kpl)
Func Crew member | Skoda Superb
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi
Täytyykin kokeilla heti tänään.crisse kirjoitti:Lähinnä ominaisuus toi tiiviste juttu. Työnnä kädellä tiivistettä ylöspäin sieltä kulmakohdasta niin pitäis suhinan loppua.
Bensa luukun kannen lukitus temppuili tänään kun oli tankkaamassa, ei meinannu kansi aueta sitten millää. Aikani siinä koputtelin luukkua ja lukitsin sekä availin lukkoja niin yhtäkkiä aukes ja jäi sitten kokonaan lukitus auki. Pienellä tikulla sitten ronklasin lukitus tappia niin alkoihan se sitten lopulta toimimaan niin kuin kuuluukin.
Ex.Astra H Wagon 1.6 twinport -07 Opc-Looker Z16XE1
Ex.Astra H Gtc 1.6 twinport -07 Opc-Line Z16XE1
Ex.Astra H Gtc 1.6 twinport -07 Opc-Line Z16XE1
Kaikenlaisia vikoja näköjään astroissa ollu.
Tätä topiccia lukiessa saattaa lukijalle tulla mieleen että autoissa on ollut hirveästi vikoja, laitan tähän siksi oman listani vähän tasapainottamaan topiccia.
Oma farmari-astrani on siis rekisteröity 1/2007, olen ajanut sillä uudesta asti.
Olen nyt ajanut omalla 130´000 km. Kulutus on pysynyt jatkuvasti alle 7 litran, siinä 6,5-6,9 välillä. Huollotkin olleet kohtuu hintaisia, keskimäärin himpun yli 200 eur /vuosi.
-Autoon vaihdettiin ekassa vuosihuollossa joku stefa sekä vilkkuviiksi, tämä meni toki takuuseen.
-Tokassa vuosihuollossa uusittiin takuusen kytkin. Tämä johtui täristyksestä.
-Kolmannessa vuosihuollossa autoon vaihdettiin termostaatti, tämä oli ensimmäinen asia mikä meni omaan piikkiin.
Pari kuukautta kolmannen huollon jälkeen pakovena kohtas männän, syy oli katkenneessa venttiilijousessa. Tämän kulut tasattiin gm:n kanssa.
(Vika oli toki kurja mutta ei mikään "tyyppivika", uskomukseni mukaan minulla vain oli todella huono tuuri. Auto korjattiin nopeasti ja palvelu oli hyvää).
-Neljäs vuosihuolto käsijarrun vaijeri uusiks. alustaa tutkittiin ajoittaisten kolinoiden vuoksi mutta mitään ongelmaa ei löytynyt.
Autoon kaiken kaikkiaan olen ollut hyvin tyytyväinen, auto on laadullisesti ollut hyvä ja vähävikainen.
Tämä hyvin palvellut astra menee vaihdossa uuteen jahka se tulee tehtaalta ja uskon että tämä yksilö tulee palvelemaan seuraavaa omistajaansa hyvin.
Ainoat moitteet koskevat heikkoa moottoria (1.6 twinport), suurta melutasoa ja huonoja istuimia sekä "tylsähköä" kabiinia. Laadullisesti auto on ollut erittäin hyvä ja toivon että seuraavakin on yhtä hyvä.
Hyviä pelejä ovat.
Tätä topiccia lukiessa saattaa lukijalle tulla mieleen että autoissa on ollut hirveästi vikoja, laitan tähän siksi oman listani vähän tasapainottamaan topiccia.
Oma farmari-astrani on siis rekisteröity 1/2007, olen ajanut sillä uudesta asti.
Olen nyt ajanut omalla 130´000 km. Kulutus on pysynyt jatkuvasti alle 7 litran, siinä 6,5-6,9 välillä. Huollotkin olleet kohtuu hintaisia, keskimäärin himpun yli 200 eur /vuosi.
-Autoon vaihdettiin ekassa vuosihuollossa joku stefa sekä vilkkuviiksi, tämä meni toki takuuseen.
-Tokassa vuosihuollossa uusittiin takuusen kytkin. Tämä johtui täristyksestä.
-Kolmannessa vuosihuollossa autoon vaihdettiin termostaatti, tämä oli ensimmäinen asia mikä meni omaan piikkiin.
Pari kuukautta kolmannen huollon jälkeen pakovena kohtas männän, syy oli katkenneessa venttiilijousessa. Tämän kulut tasattiin gm:n kanssa.
(Vika oli toki kurja mutta ei mikään "tyyppivika", uskomukseni mukaan minulla vain oli todella huono tuuri. Auto korjattiin nopeasti ja palvelu oli hyvää).
-Neljäs vuosihuolto käsijarrun vaijeri uusiks. alustaa tutkittiin ajoittaisten kolinoiden vuoksi mutta mitään ongelmaa ei löytynyt.
Autoon kaiken kaikkiaan olen ollut hyvin tyytyväinen, auto on laadullisesti ollut hyvä ja vähävikainen.
Tämä hyvin palvellut astra menee vaihdossa uuteen jahka se tulee tehtaalta ja uskon että tämä yksilö tulee palvelemaan seuraavaa omistajaansa hyvin.
Ainoat moitteet koskevat heikkoa moottoria (1.6 twinport), suurta melutasoa ja huonoja istuimia sekä "tylsähköä" kabiinia. Laadullisesti auto on ollut erittäin hyvä ja toivon että seuraavakin on yhtä hyvä.
Hyviä pelejä ovat.
Tiistaina menee auto huoltoon. Jollei menisi takuuseen niin olisi kuulemma maksanut noin 2500€... melko kallistamaccitus kirjoitti:Metro-autosta epäiltiin vikaa kytkimessä ja onneksi on takuu autolle vielä voimassa. Menee ensi viikolla tutkittavaksi
Onko noita 1.6 bensakoneita olemassa useampaa tyyppiä kun toi twinport?
Onko miten vikaherkkä tai kestävä? Mites vaihteisto / voimansiirto?
Jotain täältä jo luinkin että kytkimessä olisi tyyppivikaa ja muutama laatikkojuttukin täällä oli.
auto olis -05 1.6 farkku, uskaltaakohan ostaa
Onko miten vikaherkkä tai kestävä? Mites vaihteisto / voimansiirto?
Jotain täältä jo luinkin että kytkimessä olisi tyyppivikaa ja muutama laatikkojuttukin täällä oli.
auto olis -05 1.6 farkku, uskaltaakohan ostaa
H-Astrassa lienee käytetty paria eri tehoversiota tosta Twinportista, 105, ja 115hv mutta vissiin vuonna 2005 ei ollut muuta kuin tuo 105 heppanen...? 115hv tuli joskus 2008 tms?
Minua kiinnostaisi tietää millaiset erot noissa kahdessa koneessa käytännössä on. Itse kun on tuollaisia koeajanut, niin suurta eroa en mielestäni ole havainnut. Yhtä ahdistuneen oloisia ja alakierroksilla heikosti vetäviä molemmat... olenko väärässä?
Minua kiinnostaisi tietää millaiset erot noissa kahdessa koneessa käytännössä on. Itse kun on tuollaisia koeajanut, niin suurta eroa en mielestäni ole havainnut. Yhtä ahdistuneen oloisia ja alakierroksilla heikosti vetäviä molemmat... olenko väärässä?
Vuosiluvuista en ole 100% varma, mutta jotain tota luokkaa ne taitavat olla.Jalkkis kirjoitti:H-Astrassa lienee käytetty paria eri tehoversiota tosta Twinportista, 105, ja 115hv mutta vissiin vuonna 2005 ei ollut muuta kuin tuo 105 heppanen...? 115hv tuli joskus 2008 tms?
Porukoilla on ollut H-mallin Astra molemmat 1.6-koneilla (2006/105hp, 2008/115hp) ja aika hengettömiä olivat 125hp 1.8-koneiseen verrattuna. Auto on kuitenkin painavampi kuin edellinen G-malli.
nykyinen: Opel Astra K 1.6 CDTi BiTurbo MT6 Sports Tourer Innovation -17
ex: Opel Astra J 1.6T MT6 Sports Tourer Sport -11
ex: Opel Astra H 1.8 Cosmo -04
ex: Opel Astra G 1.6 16V Club Caravan -99
ex: Ford Taunus 1.6 -77
ex: Opel Astra J 1.6T MT6 Sports Tourer Sport -11
ex: Opel Astra H 1.8 Cosmo -04
ex: Opel Astra G 1.6 16V Club Caravan -99
ex: Ford Taunus 1.6 -77