On 2003-10-23 20:09, Markus wrote:
Aurauskulmat eivät vaikuta noin, mutta ehkä mä tarkoitti, että mene pyöränkulmien säätöön sisältäen myös camber-kulmat .
Nojooooo...nelipyörämittaus+ suuntaus siis olisi ollut oikea ilmaus juu..
Eli voiko rengaskulmat käydä säädättämässä
talvirenkailla ilman niitä kesäaluja jotka
siinä pyörii kesäisin?? Tuumaero on 2".
Onko siis renkailla väliä, kun toi talvi
pukkaa päälle eikä ole ehtinyt rengaskulmia
säädättämään katsastusmiestä varten.
On 2003-10-24 14:03, stiflat wrote:
Pikaista apua tarvisin tähän kysymykseen:
Eli voiko rengaskulmat käydä säädättämässä
talvirenkailla ilman niitä kesäaluja jotka
siinä pyörii kesäisin?? Tuumaero on 2".
Onko siis renkailla väliä, kun toi talvi
pukkaa päälle eikä ole ehtinyt rengaskulmia
säädättämään katsastusmiestä varten.
Voit huoletta mennä talvikiekoilla,renkaat ei vaikuta niiden kulmien säätöön millään tavalla.
On 2003-10-24 14:30, mä wrote:
No..sen enempää en yleisistä periaatteista tiedä..mutta omassa autossa ainakin vaikuttaa jos rengaskoossa on vaikkapa tuo 2 tuuman ero..
Siis ymmärränkö oikein?Jos sinulla olisi esim:kesällä 18" vanteet ja talvella 16" vanteet...joutuisit siis säädättämään rengaskulmasi uudelleen??!!
sen kummemmin asiantuntija olematta, minua on neuvottu aina tekemään suuntaus isommalla pyörällä mikä auton alla pyörii, minun tapauksessa 17" kesärenkailla. tämä oli suositus rengas liikkeestä. renkaat ovat kuluneet suht tasaisesti sekä 15" talvi että 17" kesä.
On 2003-10-24 18:03, turbobliz wrote:
arvon herrat, vannekoko ei vaikuta millään lailla aurauskulmiin eikä camberiin tai casteriin.
Suosittelen perehtymään auton alustan toimintaan, jos väittää jotain muuta.
itselläni kesärenkaiden kehä on jonkin verran suurempi (aika paljon itseasiassa) kun talvinakkien, ja säteen kasvaessa eikös camberin vaikutus kulumiseen kasva (pyörän reunat on kauempana keskilinjasta kuin pienellä pyörällä), ja jos säädöt on tehty pieni kehäisellä/säteisellä pyörällä niin... nyt en todellakaan väitä että näin olis, mutta jos joku vois perustella että niin ei ole niin hyvä.