Huijaus autonostossa
- munakukkaro
- 'Senator'

Re: Huijaus autonostossa
Voin kuvitella, miten pettynyt olo tommosesta tulee kun on toiseen luottanut ja kustaan kengille. Jos tällä kaverilla on vielä se auto käytössä(ja jos on niin miks oikeus ei oo määränny sitä autoo takas sulle?), niin selvittäisin ensinnä onko kaveri yhtään pahoillaan, kun on sua kusettanut.. Annat "viimeisiä mahdollisuuksia maksaa" muutaman kerran ja jos sälli pitää sua edelleen ihan pellenä, niin turpaan vaan ja putsaat sen kämpän lainanlyhennysmielessä. Tommoset ihmiset on ikäviä ja tollanen kaverina on täys rotta!
- Ooppelimies
- 'Diplomat'

Perinnän voi myös hoitaa ihan laillisesti perintäfirman kautta.
Mitään firmaa sen tarkemmin mainostamatta, mutta muutamilla firmoilla on töissä partaleukaisia pärinämiehiä joilla on kummallinen vaikutus maksamishalukkuuteen.
Mitään firmaa sen tarkemmin mainostamatta, mutta muutamilla firmoilla on töissä partaleukaisia pärinämiehiä joilla on kummallinen vaikutus maksamishalukkuuteen.
Ehkä ei kannata ottaa kolmen tonnin takia syytettä pahoinpitelystä, ryöstöstä ja laittomasta uhkauksesta? 
Turpaan vetäminen, kämpästä kamojen vieminen ja mopopojilla uhkailu täyttävät ainakin nuo rikosnimikkeet.
Turpaan vetäminen, kämpästä kamojen vieminen ja mopopojilla uhkailu täyttävät ainakin nuo rikosnimikkeet.
vmoi73 kirjoitti:Ehkä ei kannata ottaa kolmen tonnin takia syytettä pahoinpitelystä, ryöstöstä ja laittomasta uhkauksesta?
Kukkahattu pois päästä. Itte ainakin menisin ja sanosin että rahaa tohon kouraan, tai auton avaimet, ja jos ei hyvällä niin sitten pahalla. Jos kerran virkavallan konstit on tasan 0 niin, kait se on jotakin tehtävä. Ei ole mahdollista että rikoksen kärsijä vain odottelee, ja rikollinen nauttii rikoksen hedelmää...
Itseasiassa ittelle on käynyt hieman vastaava tilanne. Puolitutulle möin 500€ ladan, ja sovittiin että kun saan rahat hän saa paperit. No rahaa ei alkanu kuulumaan, niin menin ovelle ja muutaman mutkan kautta se 500€ löytyi. Sitä ladaa en olis takasin ottanu.
Ite olen jättänyt auton paperit vielä itselleni vaikka ostaja on maksanut auton nettipankista.
Sitten vasta kun rahat näkyy tililläni,olen laitellut paperit postissa menemään.
Lisäksi olen oppinut tekemään aina vanhanaikaisen luovarin,kun kerran eräs kaveri jolle myin auton ei meinannut laittaa sitä nimiinsä,vuodenvaihde alkoi lähestyä ja silloin vielä käyttömaksun maksoi se kenen nimissä auto oli tammikuun 1 päivänä.
Sitten vasta kun rahat näkyy tililläni,olen laitellut paperit postissa menemään.
Lisäksi olen oppinut tekemään aina vanhanaikaisen luovarin,kun kerran eräs kaveri jolle myin auton ei meinannut laittaa sitä nimiinsä,vuodenvaihde alkoi lähestyä ja silloin vielä käyttömaksun maksoi se kenen nimissä auto oli tammikuun 1 päivänä.
Ikävä tapahtuma, varsinkin kun olet kaverinasi tyyppiä pitänyt. Toivottavasti saat edes jotain takaisin.
Olen yllättynyt kuinka moni on kysynyt mahdollisuutta ostaa auto osamaksulla. Kaikille olen vastannut, etten ole mikään luottolaitos ja pankista saa lainaa. Ja luovarit ym. paperit tietysti kuntoon autokauppaa tehdessä, vaikka kuinka polttelisi lähteä pistämään rahat palamaan.
Olen yllättynyt kuinka moni on kysynyt mahdollisuutta ostaa auto osamaksulla. Kaikille olen vastannut, etten ole mikään luottolaitos ja pankista saa lainaa. Ja luovarit ym. paperit tietysti kuntoon autokauppaa tehdessä, vaikka kuinka polttelisi lähteä pistämään rahat palamaan.
Menet sen käräjäoikeuden päätöksen kanssa ulosottovirastoon, ja laitat ulosoton vireille.villedille kirjoitti:Terve!
Ajattelin kysellä pari juttua kun möin tuossa taannoin auton tutulle osamaksulla. Tää kaveri ei oo maksanu penniäkään autosta eikä palauttanut koskaan autoa ja vein sen sitten käräjille. Noh nyt tuli sit päätös käräjäoikeudesta et tää kaveri velvoitetaan maksamaan tuo sovittu kauppa summa, ja että voin toimittaa tuon paperin ulosotto virastoon. Miten se nyt sitten menee et maksaako ulosotto ton kauppa summan mulle ja perivät sen sitten tältä kaverilta? Vai maksavat sen mukaan mitä tää kaveri maksaa ulosottovirastolle? Koska tossahan ei oo mtn järkee et jos tää kaveri maksaa sinne 10e/kk esimerkiksi, nii mullahan menee satoja vuosia enneku saan rahat. Ja tällä kaverilla ei oo mtn omaisuutta ja tää autoki jonka möin ei ole edes sen nimissä. Tai jäädä rahat saamatta?
Ainakaan n. 10v sitten ko. toimenpide oli täysin maksuton. Kaikki kulut menee tän vastapuolen maksettavaksi.
Ja ulosottovaade piti uusia 1-2 vuoden välein, jos oikein muistan.
Parhaiten selviää sieltä ulosottovirastosta.
Rahojen takaisin saamiseen en ota mitään kantaa.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
-
sportwagon
- OCF Member 2015
Kyllä kannattaa piipahtaa virkavallan juttusilla keskustelemassa. Asiastahan voi saada syytteenkin aikaseksi. Tietenkin varmaan edellyttää, että sinulla on jotain mustaa valkoisella ja autonhan pitäisi vielä olla rekisteröity sinun nimiin ja haltijana tämä toinen henkilö...eli kyseinen auto on lakipykälien mukaan sinun omaisuutta. Sitten asiat näyttävät jo paljon huonommalta jos olet mennyt antamaan rekisteriotteen kakkososan uudelle omistajalle...
ex Astra K Sports Tourer 1.6 Turbo -16
ex Astra H Wagon 1.6 Turbo -07
-
Omenapomena
- 'Senator'

sportwagon kirjoitti:Kyllä kannattaa piipahtaa virkavallan juttusilla keskustelemassa. Asiastahan voi saada syytteenkin aikaseksi. Tietenkin varmaan edellyttää, että sinulla on jotain mustaa valkoisella ja autonhan pitäisi vielä olla rekisteröity sinun nimiin ja haltijana tämä toinen henkilö...eli kyseinen auto on lakipykälien mukaan sinun omaisuutta. Sitten asiat näyttävät jo paljon huonommalta jos olet mennyt antamaan rekisteriotteen kakkososan uudelle omistajalle...
Hyvin olet lukenut aloitusviestin.
Se mua kyllä kummastuttaa ihan aikuisten oikeasti, että mikä aivopieru se on, että jos myydään auto osamaksulla, niin miksi helvetissä pitää auton omistajuus siirtää ennen, kuin koko kauppasumma on maksettu?
Eikö se riitä, että tehdään osamaksulla ostajasta haltija siksi aikaa, että auto on kokonaisuudessaan maksettu?
Eikö se riitä, että tehdään osamaksulla ostajasta haltija siksi aikaa, että auto on kokonaisuudessaan maksettu?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
Apinaa koijataan ->Timonen kirjoitti:Se mua kyllä kummastuttaa ihan aikuisten oikeasti, että mikä aivopieru se on, että jos myydään auto osamaksulla, niin miksi helvetissä pitää auton omistajuus siirtää ennen, kuin koko kauppasumma on maksettu?
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
-
sportwagon
- OCF Member 2015
Luetun tekstin sisäistäminen..Omenapomena kirjoitti:sportwagon kirjoitti:Kyllä kannattaa piipahtaa virkavallan juttusilla keskustelemassa. Asiastahan voi saada syytteenkin aikaseksi. Tietenkin varmaan edellyttää, että sinulla on jotain mustaa valkoisella ja autonhan pitäisi vielä olla rekisteröity sinun nimiin ja haltijana tämä toinen henkilö...eli kyseinen auto on lakipykälien mukaan sinun omaisuutta. Sitten asiat näyttävät jo paljon huonommalta jos olet mennyt antamaan rekisteriotteen kakkososan uudelle omistajalle...
Hyvin olet lukenut aloitusviestin.Asiahan on ollut jo käräjillä.
Ja miksei osamaksukauppoihin sotketa rahoitusyhtiötä ni ei myyjälle tulis ongelmia rahojen saannin kanssa? Tai ostaja hakee pankista lainan, jos ei saa ni onko järkeä alkaa myymäänkään suullisella osamaksulla " maksat kun jaksat " - meiningilä.Lurttinen kirjoitti:Timonen kirjoitti:Se mua kyllä kummastuttaa ihan aikuisten oikeasti, että mikä aivopieru se on, että jos myydään auto osamaksulla, niin miksi helvetissä pitää auton omistajuus siirtää ennen, kuin koko kauppasumma on maksettu?
ex Astra K Sports Tourer 1.6 Turbo -16
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
Meinasin jo aikasemmin kirjoittaa samaa.
Jos pankki ei anna rahaa, kannattaako yksityisen luottaa maksukykyyn?
Jälkiviisaus ei kuitenkaan paljoa lohduta, ja vaikka tämä nyt tässä kirjoitetaan.
Joku toinen menee varmasti samaan miinaan ja antaa rekisteriotteen kakkosen allekirjoitettuna ostajalle vaikka rahoista ei ole tietoakaan...
Hyväuskoista kusetetaan. Niin on aina ollut ja niin on myös aina olevan.
Jos pankki ei anna rahaa, kannattaako yksityisen luottaa maksukykyyn?
Jälkiviisaus ei kuitenkaan paljoa lohduta, ja vaikka tämä nyt tässä kirjoitetaan.
Joku toinen menee varmasti samaan miinaan ja antaa rekisteriotteen kakkosen allekirjoitettuna ostajalle vaikka rahoista ei ole tietoakaan...
Hyväuskoista kusetetaan. Niin on aina ollut ja niin on myös aina olevan.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
Älkää nyt pelotelko syyttä että voi kestää kauan saada rahat takaisin. Ulosottoon viet käräjäoikeuden päätöksen ja istut sohvalle. Kyllä niitä rahoja sieltä tippuu ja kun alkaa tulemaan niin summat kasvaa pikku hiljaa. Se on kun nämä kusettajat saavat ulosottoviraston niskaan niin etuuksien huijaaminen vaikeutuu ja haluavat maksaa nopeasti, että pääsevät palaamaan etuuksien huijauksiin. Kerran olen (täysin eri asiasta) ulosottoon vienyt "työttömän" velan (hän meni joka aamu töihin) niin parin kuukauden pienemmän summan jälkeen sitä rahaa sitten ilmeistyikin enemmän. Juttelin myös ulosottoviraston edustajan kanssa ja kerroin, että hän menee päivittäin töihin vaikka on "työtön", niin virkailija teki useamman kotikäynnin päivällä ettei elämä mene liian helpoksi sille 
Tuollaisten summien takia väkivalta on typerää ja et varmasti saisi penniäkään takaisin.
Tuollaisten summien takia väkivalta on typerää ja et varmasti saisi penniäkään takaisin.
- Ooppelimies
- 'Diplomat'

Kerrotaan tähän nyt sitten ihan oikeakin tapaus.
Eräs tuttuni yritti sopia itse vanhoista maksamattomista vuokristaan ja tarjosi 250e/kk entiselle vuokran antajalle.
Summa ei sopinut joten asia vietiin ulosottomiehelle asti.
Siellä laskettiin sitten tarkasti maksut, jotka olivat n.20e/kk, että näin.
Eräs tuttuni yritti sopia itse vanhoista maksamattomista vuokristaan ja tarjosi 250e/kk entiselle vuokran antajalle.
Summa ei sopinut joten asia vietiin ulosottomiehelle asti.
Siellä laskettiin sitten tarkasti maksut, jotka olivat n.20e/kk, että näin.