Iltaa,
Oman uuden Astran toimitus lähestyy. Ajattelin kysäistä varmuudenvuoksi, onko kenelläkään ollut uuden 95E10:n kanssa onglmia uudessa Astrassa? Varsinkin 1.4T (103kw) kokemukset kiinnostaa.
Kenelläkään ollut onglmia uudessa Astrassa 95E10:n kanssa?
-
samppa0001
- 'Kapitän'

-
(F)ast_tra
- 'Diplomat'

Re: Kenelläkään ollut onglmia uudessa Astrassa 95E10:n kanssa?
Ei kannata käyttää tuota luonnontuhoamisainetta mihinkään koneeseen.
Korjataan nyt pikkaisen tuota väittämää.(F)ast_tra kirjoitti:Ei kannata käyttää tuota luonnontuhoamisainetta mihinkään koneeseen.
Etanolin lisääminen bensan sekaan tehdään sen takia, että saataisiin fossiilisen polttoaineen osuutta pienennettyä(mikä on kaikkien kannalta melkoisen järkevä ja hyvä tavoite).
No seuraavaksi joku vetää esiin brasilia ja sademetsien hakkuu kortin(tämä kaiketi jäänyt porukan päähän taannoisesta palmuöljydieselsotkusta?)
Bioetanolia tuotetaan ihan kyllä euroopassakin kohtalaisen paljon ja onpa Suomeenkin tuotantolaitos nousemassa, joka tekee ylijäämäviljasta bioviinaa, eli ei se bioetanoli tarkoita automaattisesti sademetsien silittämistä.
Tällä hetkellähän ei mikään laki vielä valitettavasti velvoita polttoaineentuottajia kertomaan etanolin alkuperää, mutta eiköhän tuokin tule muuttumaan.
Sitäpaitsi ainakin C20XE koneessa tuo E10 toimii ongelmitta, enkä ole kyllä kulutuksessakaan kasvua huomannut. Enemmän pystyy vaikuttamaan omalla ajotyylillä polttoaineenkulutukseen.Talouselämä kirjoitti:EU:n jäsenmaissa otetaan tänä vuonna käyttöön niin sanotut kestävyyskriteerit. Niillä pyritään varmistamaan muun muassa se, että biopolttoaineeksi tai bionesteeksi päätyvät raaka-aineet on tuotettu aiheuttamatta merkittäviä maankäytön muutoksia tai kasvihuonekaasupäästöjä.
Ihme mörkö tuosta E10:stä on joillekin tullut...
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
-
samppa0001
- 'Kapitän'

Moi,
Olen samaa mieltä, että ihmeellinen mörkö E10:stä on tullut. Itse kyllä meinaan sitä uuteen autoon tankata. Kysäsin vaan varmuuden vuoksi onko kenelläkään ollut ongelmia. Pitää kysäistä autoliikeestä vielä auton luovutuksessa, mitä mieltä ovat. Ainakin e10bensiini.fi -sivuston mukaan pitäisi sopia uuteen Astraan ihan mainiosti.
Olen samaa mieltä, että ihmeellinen mörkö E10:stä on tullut. Itse kyllä meinaan sitä uuteen autoon tankata. Kysäsin vaan varmuuden vuoksi onko kenelläkään ollut ongelmia. Pitää kysäistä autoliikeestä vielä auton luovutuksessa, mitä mieltä ovat. Ainakin e10bensiini.fi -sivuston mukaan pitäisi sopia uuteen Astraan ihan mainiosti.
Ihmeen fanaattista puolustelua jollain on tuon kurabensan suhteen
Kun ei kerran pystytä todistaan sen viinan alkuperää, on hiukan omituista tyrmätä keskustelua sademetsän kaadosta. Ja sehän on jo testeissäkin todettu, että autot kuluttaa sitä kurabensaa senverran enemmän, että taloudellisesti on +-0 kummalla ajelee.
Siihen kun vielä lisätään erään automekaanikon melko järkevä kommentti: Kun on kondenssivettä tankissa/ sitä kertyy talvella, ei kannata ajaa 95. Siitä syystä että etanolimäärä joka bensassa on ei riitä tekeen vesi/etanoliseoksesta palavaa. Tuloksena vaan on enemmän palamatonta lientä joka aiheuttaa kaikenlaisia käyntihäiriöitä.
Kun ei kerran pystytä todistaan sen viinan alkuperää, on hiukan omituista tyrmätä keskustelua sademetsän kaadosta. Ja sehän on jo testeissäkin todettu, että autot kuluttaa sitä kurabensaa senverran enemmän, että taloudellisesti on +-0 kummalla ajelee.
Siihen kun vielä lisätään erään automekaanikon melko järkevä kommentti: Kun on kondenssivettä tankissa/ sitä kertyy talvella, ei kannata ajaa 95. Siitä syystä että etanolimäärä joka bensassa on ei riitä tekeen vesi/etanoliseoksesta palavaa. Tuloksena vaan on enemmän palamatonta lientä joka aiheuttaa kaikenlaisia käyntihäiriöitä.
Yhtä fanaattista kun ne jotka sitä vastustaarjm123 kirjoitti:Ihmeen fanaattista puolustelua jollain on tuon kurabensan suhteen![]()
.
Ja perhana, kuluttaako toi mun auto nyt enemmän? Kai mun on pakko uskoa, vaikka ihan saman verran näyttäis kulkevan tankillisella. Eli uskotaan sit tyhmänä lehdistöä ja muuta eikä sitä mun kokemus on näyttänyt.
Ja alkuperäiseen kysymykseen vastaus, mun -00 Astrassa ei ainakaan ole ollut ongelmia. Täällä topikissa voi olla jotain mainintaa tuosta uudesta astrasta, lukaiseppa se: http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 4&t=197593.
Lukitsen tän, ei tarvi olla turhaan samasta aiheesta monta topikkia.