Alunperin ajattelin tehdä kuten monet muut painavien pöytien ystävät ja hankkia roverin alumiinisen V8-lohkon, läiskiä siihen kiertokanget & männät kannattelemaan lasilevyä. Roverin lohkoa ei kuitenkaan löytynyt riittävän halvalla/nopeasti/helposti joten aloin miettiä että miksi

Tallissa alkoi sitten armoton moottorin teurastus. Hitaasti homma eteni kun oli kaikki itselle ihan uutta kun oli ensimmäinen purkamani moottori. Ihan mielenkiintoinen projekti tämmöiselle noviisille silti kun pääsi tutkimaan moottorin rakennetta oikein perusteellisesti. Purkamisen päätarkoitus oli pudottaa osa moottorin reilun 170-kilon painosta pois. Lopputulos tässä vaiheessa näytti tältä, vähän keveämpi.

Moottorin osia putsatessa liuotinaineella ja kuumapainepesurilla hengitin ilmeisesti vähän liikaa myrkkkyjä kun sain päähäni käyttää pöytään myös kannet. No oli niiden käyttöön syitäkin. Ensinnäkin pelkkä peruslohko on yksinään aika onnettoman kokoinen ja toisekseen omasta mielestä tuo neljän nokan jakopää on komia. Kuurasin sitten kannetkin puhtaaksi ja vähän kiillotin niitä autoglymin metal polishilla (tasaisia pintoja vain).
Kun osat oli putsattu niin maalasi lohkon ja nokkapyörät punaisella vasaralakalla ihan pensselillä (joka oli virhe, kälä-kälää ehdottomasti mielummin).
Hankin pyörät pöytää varten jotta liikuttelu olisi vähän helpompaa. Totesin kuitenkin ettei ole kovin hyvä tasapaino jos ne laittaa vain lohkon pohjaan. Niinpä sahasin vesivanerista levyn jonka päällystin 3M hiilikuitukalvolla. Siihen sitten pyörät nurkkiin ja lohkon pohjaan kiinni, ei pitäis kaatua.
Pöydän lasilevy ja sen runko on vanha ikean lasipöytä josta nappasin jalat pois. Lasitaso kiinnittyy kansiin turhankin monimutkaisesti. Eli ensin taivutin tallilta löytyneestä johtokourusta sopivaan kulmaan kiinnikkeet vanerin pätkille jotka kiinnittyvät pöydän runkoon. Nämäkin vanerin päällystin hiilikuitukalvolla. Kuvat selventävät varmasti paremmin kuin minun selitykset.

Siinäpä niitä. Toteutus varmasti jakaa mielipiteitä, itse olen tähän asti tyytyväinen.
Vähän on kuitenkin homma vielä kesken eli tarkoitus olisi hankkia alumiiniset venttiilikopat tuohon ja kiillottaa ihan viimeisen päälle.
Harkinnan alla vielä pitäiskö tuon pöydänkin runko päällystää hiilikuitukalvolla?
Kertokaa ihmeessä mielipiteitä/ehdotuksia. Olis ihan kiva tietää myös onko muilla tämmöisiä pöytiä