Tervehdys palstalle. Piti rekisteröityä tänne, kun en netistä osannut kaivella tarvitsemaani tietoa.
Emännän työrassi (60km maantieajoa päivässä) menossa päivitykseen ja olen erittäin kiinnostunut ostamaan 2007-2009 vm astran tuolla 1,3 CDTI koneella. Tehoa myllyssä ei taida hirveästi olla, mutta emännän ajoihin riittää varmasti. Näyttäisi olevan kohtuu pieniruokainen, näpsäkän näköinen (eteenkin 4 ovinen) ja ilmeisesti kohtuullisen hyvä ajettava. Ja mikä parasta, dieseliksi hinta on edullinen.
Nyt kaipaisinkin kommenttia tuosta autosta (5 ja 4 ovinen).
- Moottoriin, alustaan, jne. Vikoja? Huomioitavaa käytettyä tarkistaessa?
- Käyttökokemuksia?
- Lastulla saisi lisätehoja? Uskaltaako lastuttaa?
- Kulutus arkiajossa?
- muuta?
Kaikki kommentit kyseiseen autoon otetaan innolla vastaan.
-Jammu-setä-
Astra 1,3 CDTI
-
(F)ast_tra
- 'Diplomat'

Re: Astra 1,3 CDTI
Jäänyt sellainen kuva, että Astran tapauksessa kannattaa valita mielummin 1,7cdti.
On hieman enemmän tehoa ja kulutuksessa ei taida olla juuri mitään eroa ja moottori ei sentään ole makaroonien sukua
Tuo 90hv versio kuljettaa kyllä Corsaa ihan miellyttävästi, joten luulisi sen sinänsä riittävän Astraankin.
Mitä tuollaista 1.7 ecoFlex H Astraa olen ajanut, niin toisaalta tuo 1,3 (tarkemmin 1,25) on sivistyneemmän ja hiljaisemman oloinen.
On hieman enemmän tehoa ja kulutuksessa ei taida olla juuri mitään eroa ja moottori ei sentään ole makaroonien sukua
Tuo 90hv versio kuljettaa kyllä Corsaa ihan miellyttävästi, joten luulisi sen sinänsä riittävän Astraankin.
Mitä tuollaista 1.7 ecoFlex H Astraa olen ajanut, niin toisaalta tuo 1,3 (tarkemmin 1,25) on sivistyneemmän ja hiljaisemman oloinen.
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..