Harkitsen Vectran farkkua 2004-2008

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Gapse
'Agila'

Harkitsen Vectran farkkua 2004-2008

Viesti Kirjoittaja Gapse »

Hei, autonvaihto tulee eteen ja eri merkkejä/malleja vertailtuani käytetyt farkku Vectrat (vuosimallia 2004-2008) alkoivat kovin kiinnostamaan. Ne ovat käytettyinä monia vastaan kokoluokan kilpailijoita edukkaampia ja monesti kohtuullisen hyvin varusteltuja (esim. vakionopeudensäädin mikä itselle tärkeä löytyy monesta yksilöstä). Yksi iso plussa on farkku-Vectran tilat (autoliikkeessä ohimennen istahdin ja tiloiltaan teki vaikutuksen)

Hakusessa on siis diesel-farkku-Vectra (tulee kohtuullisen paljon kilometrejä maantiellä) - onko miten suuri ero suorituskyvyssä ja kulutuksessa 2.2 DTIllä ja 1.9 CDTIllä? Ja mihin suuntaan? :roll:
(kun eikös tuo 1.9 CDTI ole uudempi moottorivaihtoehto?)

Mites tuon korimallin luotettavuus? Onko jotain erityisiä tyyppivikoja jotka kannattaa tarkistaa käytetystä autosta - tai joihin varautua? Jos oikein olen ymmärtänyt on tämän korimallin Vectra tilastojen perusteella luotettavampi kuin edeltäjänsä...?

Viimeinen kysymys vielä... Mallille on tehty normi facelift...tapahtuiko siinä ulkomuodon lisäksi jotain niin huomattavaa, että kannattaisi katsella vain facelift malleja?

Ei kaikkeen tarvi vastata - pienestäkin vastauksesta voi olla suuri apu - tai linkistä aihetta käsittelevään keskusteluun - en nopeasti katsottuna löytänyt :)
(F)ast_tra
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Harkitsen Vectran farkkua 2004-2008

Viesti Kirjoittaja (F)ast_tra »

Gapse
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Gapse »

(F)ast_tra kirjoitti:Tässä jotain haulla löydettyä:
Okei tänks...tais men mun haku vähä p*rsiilleen :) - alan opiskelee noita linkkejä :D
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kaitzu »

2.2DTI ja 1.9CDTI selkein ero:

2.2DTI = Ketjukone, eli suht huoltovapaa
1.9CDTI = Hihnakone, vaihdettava tasaisin väliajoin

Mulla 2.2DTI syö nätillä ajolla jopa alle 6litraa satasella, mutta mun ajotyylillä yleensä pyörii hiukan yli 6l/100km. Tosin ei ole kulutuksia enään yli vuoteen tullut seurattua, kun ei sillä ole mitään merkitystä tuolla seurannalla mulle.

1.9CDTI:stä on kolmea tehoversiota
2.2DTI = 125horsepoweria

Muut asiat linkeistä selviää kuten varmaan olis yllämainitutkin..
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
mnederst
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja mnederst »

Facelift on selvästi luotettavampi ainakin katsastustilastojen perusteella, eli kannattaa katsella sitä. Alustaa on parannettu ilmeisesti aika paljon edelliseen versioon verrattuna. Lisäksi IMO vanhan mallin keula on helvetin ruma. :cry:
JuhaKHJ
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja JuhaKHJ »

Kaitzu kirjoitti:2.2DTI ja 1.9CDTI selkein ero:

Mulla 2.2DTI syö nätillä ajolla jopa alle 6litraa satasella, mutta mun ajotyylillä yleensä pyörii hiukan yli 6l/100km. Tosin ei ole kulutuksia enään yli vuoteen tullut seurattua, kun ei sillä ole mitään merkitystä tuolla seurannalla mulle.

2.2DTI = 125horsepoweria

Tarkoitit ilmeisesti sitä hihnaa? :lol: :wink:

mnederst kirjoitti tuossa omassa kommentissaan faceliftin luotettavammuudesta, itse omien kokemusten mukaan en tee eroa C1:sen ja C2:sen välille. Oma GTS:ni on -05 vuosimallia ja toiminut helkutin paljo paremmin kuin kaverillani ollut -02 vuosimalli aikoinaan vaikka sillä oli ajettukin paljon vähemmän. Melkein voisin veikata että 02->05 vuosien välilläkin on vaihdettu joitain tavarantoimittajia että laatua on saatu paremmaksi. Ja henkilökohtainen mielipiteeni vanhemman mallin keulasta on että hatchbackkiin se sopii mutta farkkuun ei. Toisaalta C-Vectran farkun perä on.. hmmm.. miten sen sanoisi.. :) ..pappamaisen näköinen.
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

mnederst kirjoitti:Facelift on selvästi luotettavampi ainakin katsastustilastojen perusteella, eli kannattaa katsella sitä. Alustaa on parannettu ilmeisesti aika paljon edelliseen versioon verrattuna. Lisäksi IMO vanhan mallin keula on helvetin ruma. :cry:
Katsastustilastot on aina katsastustilastoja. Niistä ei vertailufaktaa kannate hakea. Onhan pre-facelift ja facelift monessa tapauksessa eri ikäisiä autoja ja vanhemmiten vaivoja tulee, toisiin enemmän ja toisiin vähemmän eli huollot merkitsee joissain tapauksissa aika palajon.

Samaa mieltä vanhasta keulasta :peukku:
Siinä syy miksi multa lähti vanha keula :lollis: :lol:
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

JuhaKHJ kirjoitti:
Kaitzu kirjoitti:2.2DTI ja 1.9CDTI selkein ero:

2.2DTI = 125horsepoweria

Tarkoitit ilmeisesti sitä hihnaa? :lol: :wink:

mnederst kirjoitti tuossa omassa kommentissaan faceliftin luotettavammuudesta, itse omien kokemusten mukaan en tee eroa C1:sen ja C2:sen välille. Oma GTS:ni on -05 vuosimallia ja toiminut helkutin paljo paremmin kuin kaverillani ollut -02 vuosimalli aikoinaan vaikka sillä oli ajettukin paljon vähemmän. Melkein voisin veikata että 02->05 vuosien välilläkin on vaihdettu joitain tavarantoimittajia että laatua on saatu paremmaksi. Ja henkilökohtainen mielipiteeni vanhemman mallin keulasta on että hatchbackkiin se sopii mutta farkkuun ei. Toisaalta C-Vectran farkun perä on.. hmmm.. miten sen sanoisi.. :) ..pappamaisen näköinen.
Hihnaa juu :lol: :lol: :lol:
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Eilisen ajoreissun kulutus 5.3l/100km.
Laskettu ajomäärällä 730km..
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Nile_
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Nile_ »

No itsellä on toi allekirjoituksenlainen härveli nyt 345 tkm ajettuna ja ei oo kyllä pahaa sanottavaa.. :lollis: Tietty ei o mulla ollu vasta ku reilun 25tkm:n verran mut silti. mitä tohon on vaihettu ni turbo, kytkin, imusarja(läpät ankkurissa :evil: ), latureita(2-3 kpl), CIM ja pyöränlaakereita varmaan menny+ perushuollot.. Mut tilat on kyllä aivan mahtavat tossa farkussa, ei oo vielä kukaan itkeny että ois ahdasta(wagonissa ja signumissahan pidempi a-väli ku muissa, mikä näkyy käytännössä takapenkkiläisillä).. Toi omahan on se 150:en ja menohaluja siinä on ihan kivasti, ainut mikä on ni alavääntö tossa välillä vähän ahistaa(siis ihan alhaalta lähtiessä 1000-1500 rpm). Et tämä oma näkemys pääpiirteittäin, en ole kyllä katunut.. :wink: -(z)-
Signum 2.0t -03
Omega B2 Caravan 3.0 V6 sport -00
Kadett d 5d farkku 1.8 ohc -84
MB Sprinter w906 315 CDi -09
Altti450
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Altti450 »

Suositella voin monen muun ohessa tätä vectran farmaria. Tuossa alhaalla linkissä olisi meikäläisen vectra kaupan ;)
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Paljonko teillä muilla on kulutus matka-ajossa?

Tuossa ylempänä oleva kulutus on 2aikuisen ja kahden lapsen reissu peräkontillinen tavaraa mukana.
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Vastaa Viestiin