Ooppelimies kirjoitti:100% tapauksista tutkimukset olivat aina maksavan tahon parhaaksi vaikka muissa tutkimuksissa oli tuotu esille ihan muita faktoja.
Näinhän ei toki ole koskaan rengastesteissä ole ollut ja ei niin koskaan varmaan tule olemaankaan.
Näytä nyt sitten jotain faktaa että yksikään arvostetun autolehden tekemä testi on rengastehtaan tilaama tai maksama.
Tämä toimii myös toisinpäin, eli faktaa siitä ettei näin olis?
Eihän se tartte olla edes tilattu, jos tehdas saa itse toimittaa ne testirenkaat eikä niitä osteta kaupasta kuten kuluttaja tekee.
Siitähän on ihan todisteitakin että ne renkaat mitä testeihin toimitetaan ei ole samoja kuin mitä kaupassa myydään vaikka samalta näyttävätkin.
Mut tuossa kun tuli esille tuo Maloya merkkinen rengas niin itse en ainakaan pidä sitä minään halparenkaana, vaikka hinta ei Michelinin tasolla olekaan. Sehän on tehty Sveitsissä! Onko siinä maassa koskaan valmistettu mitään huonolaatuista? Kokemustakin ko. renkaasta on kun isäni autossa sellaiset on nyt pari kesää olleet alla, ja on muuten kaikinpuolin hyvä rengas. Hyvä ajaa, pitää hyvin myös märällä, eikä pidä meteliä.
Noita ihmeellisiä rengasmerkkejä on todella paljon. Parilla ihan oudolla renkaalla joskus päässyt kokeileen, mustia ja pyöreitä oli mutta merkkejä en enää muista kun aikaa on jokunen vuosi kulunut.
Ja nyt yleisesti:
Sehän on fakta että jos itse tiedostaa niiden omien renkaiden ne huonot puolet, esimerksi se märkäpito niin täytyy olla kyllä todella vajaa mieleltään jos tiedostaen ko.asian ajaa sitten riskirajalla kokoajan. Itse olen tässä aikojen saatossa ajellut sekä halpis että ns.merkkirenkailla, kaikissa on ollut omat huonot puolensa mutta kun ne ymmärtää pärjää renkaalla kuin renkaalla täällä suomen pikataipaleilla. Ja viimeksi ollut autossa alla Sunny Made-In-China renkaat, kaksvuotta kestivät ja hyvät olivat kokonaisuutena. Mietin jopa uusien tilaamista kuluneiden tilalle..
Saadaanko käännettyä tämä keskustelu nakeista pois. Mitäpä olette mieltä siitä, että ennen katsuria vaihdetaan orkkis-lyhdyt paikoilleen ja napataan sit keulalta pois leimaamisen jälkeen ja laitetaan ne jälkiasennetut xenonit, jotka eivät mene läpi katsastuksesta puutteiden vuoksi ja ovat täten laittomat.
HraBeigeV6 kirjoitti:Saadaanko käännettyä tämä keskustelu nakeista pois. Mitäpä olette mieltä siitä, että ennen katsuria vaihdetaan orkkis-lyhdyt paikoilleen ja napataan sit keulalta pois leimaamisen jälkeen ja laitetaan ne jälkiasennetut xenonit, jotka eivät mene läpi katsastuksesta puutteiden vuoksi ja ovat täten laittomat.
Ooppelimies kirjoitti:100% tapauksista tutkimukset olivat aina maksavan tahon parhaaksi vaikka muissa tutkimuksissa oli tuotu esille ihan muita faktoja.
Näinhän ei toki ole koskaan rengastesteissä ole ollut ja ei niin koskaan varmaan tule olemaankaan.
Näytä nyt sitten jotain faktaa että yksikään arvostetun autolehden tekemä testi on rengastehtaan tilaama tai maksama.
TM on tämän asian myöntänyt jo vuosia sitten sivuillaan, jopa ihan suoraan että testin maksaja voittaa automaattisesti kun sopivia osa-alueita painotetaan "oikein".
Sitten kun herätään tähän päivään, niin niin kauan kuin täällä tarvitaan rahaa, niin kauan tuloksia myös manipuloidaan kaikilla sektoreilla, jopa terveyden kustannuksella.
Eikä siitä kovin montaa vuotta ole taaksepäin, kun continentalilta(muistaakseni) oli "vahingossa" eksynyt lehden testeihin hieman rukattuja kumeja
Erosivat myyntimallin kumeista ajo-ominaisuuksiltaan melko reippaasti mm tukevampien sivujen ansiosta.
Tuomas kirjoitti:Näytä nyt sitten jotain faktaa että yksikään arvostetun autolehden tekemä testi on rengastehtaan tilaama tai maksama.
TM on tämän asian myöntänyt jo vuosia sitten sivuillaan, jopa ihan suoraan että testin maksaja voittaa automaattisesti kun sopivia osa-alueita painotetaan "oikein".
Just joo
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Onneksi ensi talvena uusien talvirenkaiden osto on tullut helpoksi tämän keskustelun myötä voi ostaa kaikkein halvimmat Nyt olen vasta tajunnut että ne on yhtä hyvät kun kalliit. Ja eikä nuo testitkään ole kuulema luotettavia.
Tuomas kirjoitti:Näytä nyt sitten jotain faktaa että yksikään arvostetun autolehden tekemä testi on rengastehtaan tilaama tai maksama.
Just joo
ihan sama mitä mikäkin testitulos näyttää, käyttäjien kokemukset on yleesä "arvokkaampia"
monenlaisia renkaita on tullu kokeiltua, mihinkään en täysin tyytyväinen ole, nyt alla michelin x-ice north, ihan paskat renkaat Vectrassa ei pidä yhtään ainakaan edessä
vaikka testeissä on saanut ihan kohtalaisen tuloksen -> http://www.rengasvertailu.fi/nastarenka ... -xin2.html
ja vaikka testi väittää että hyvä jääpito, paskat sanon minä.....
vain pöhlöt ajaa Opelilla ja Volvolla......
mä taidan olla pöhlö
voi vi**u ja mersukin vielä... ja mites V8 Scania tähän liittyy.
Just joo
ihan sama mitä mikäkin testitulos näyttää, käyttäjien kokemukset on yleesä "arvokkaampia"
monenlaisia renkaita on tullu kokeiltua, mihinkään en täysin tyytyväinen ole, nyt alla michelin x-ice north, ihan paskat renkaat Vectrassa ei pidä yhtään ainakaan edessä
vaikka testeissä on saanut ihan kohtalaisen tuloksen -> http://www.rengasvertailu.fi/nastarenka ... -xin2.html
Mutta kait se pito riippuu ihan käyttäjästä Ja teillä luultavasti joku 20" 255 leveänä talvirengas joka ei varmaan omaa samoja ominaisuuksia kun joku 16" 205
Just joo
Samoja kokemuksia michelinistä työ auton alla kun vertaa omiin hankookeihin. Tosin vertailu ei ole ihan tasapuolinen kun työauto painaa reilun tonnin ja oma melkeen 1700
Mutta olin kuitenki yllättynyt miten huono pito niissä on kun on lukenyt ylistys testejä
Saab 9-3 2.8t V6 Aero xwd
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Öljyä palaa siis autoissa, kuin myös kotona
Just joo
Mutta kait se pito riippuu ihan käyttäjästä Ja teillä luultavasti joku 20" 255 leveänä talvirengas joka ei varmaan omaa samoja ominaisuuksia kun joku 16" 205
No siis tietenkinhän se on aina käyttäjässä vika, jos rengas ei olekaan niin hyvä kuin testit antavat ymmärtää. Kyseessä on myös aina juurikin ylileveä tuuninkirengas
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri