Calibran lämpöongelma, mielipiteitä?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Calibra83
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Calibra83 »

Omistan c20ne Calibran. Kesällä matka-ajossa lämmöt eka viivan kohdalla, parkissa nousee 100 asteeseen, jolloin flekti lähti pyöriin. Alku syksystä jäähdyttäjään tulevan vesiletkun kiinnike murtui juuresta ja nesteet tuli pihalle vauhdista. Kerkesin sammuttaa auton ennen lämpöjen nousua punaiselle, mutta nesteet kiehui kuitenkin.. Nyt ilmojen viiletessä matka-ajossa mittari ei nouse sinisen alueen yläpuolelle, vaikka ulkona ei ole edes pakkasta. Tyhjäkäynnilläkään lämmöt ei nouse kunnolla. Jäähdytys järjestelmään tulee melko paljon painetta, vesi kiertää. Onko kannentiiviste menny vai termostaatti juuttunut auki? Mielipiteitä kaivattaisiin. Niin ja lämpömittari toimii.
Brutal
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Brutal »

Termostaatti juuttunut auki. <-mun mielipide :smile:
Signature tai silleen...
Opelixi
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Opelixi »

Joo, mulla oli sama vika vectrassa ja termostaatti oli joku tarvikepaska, joka oli ihan auki kokoajan.
wille-
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja wille- »

mulla on lämmöt siinä 80asteen paikkeilla, hieman yli :eek:
Opeca
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Opeca »

Mulla kanssa c20ne kone kävi tosi kuumana kesähelteillä.Vielä nyt viilemmillä keleilläkin nosti lämpöjä kaupungissa.Vaihdoin GM:n alkuperäisen termarin ja on nyt pitänyt lämmöt alhaalla.EI vaan lämpiä nyt niin nopeasti kylmällä säällä
Astra Caravan edition 2000/Taunus GXL 1975
Calibra83
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Calibra83 »

Vaihdoin nyt termostaatin. Vanha oli 82 asteinen ja tiivisteiden kunnosta päätellen tosi vanha. Uudeksi ostin 92 asteisen, mutta valitettavasti tarvikeosan, alkuperäistä ei ollut missään hyllyssä valmiina. Nyt lämmöt kaupunkiajossa hieman ekaviivan yli about 50*c.. Nyt jo normaalimpaa?
Vastaa Viestiin