Hartsa__90 kirjoitti:Joo tuli selväksi siis että en osta mitää tuommosia, onha mulla tuosa vakiosuodatin kotelossa toi K&N Paneelisuodatin, mutta se on öljytty.. pitäs pestä ja jättää öljyämättä kun ei massamittari vehkeissä saa olla öljytty suodatin? Pitäs varmaa sitä ilmanotto aukkoa suurentaa...
Ei ainaskaan mulla ilmamassamittari ollu moksiskaan 2000 vekussa kun aina pesun jälkeen öljysin BMC:n suodattimen, kun sitten aikanaan hommasin nelikko vekkulin 2000:n vekun tilalle ni tuli tehtyä 3" diypwrcappi kaasuläpälle ni imu äänet oli sen verra mahtavat että laitoin oman putsarikotelon ja greenin suodattimen sinne ku ei sitä melua yli 4000rpm kestäny enää kuunnella. Vekkuliki on ollu nyt jo 2 vuotta työn alla pajalla ni ei oo savujakaan koneesta alakerran kiinni leikkauksen jäliltä otettu ku kerran, nyt olis pakosarja tehtynä Holsetin HY35:lle sitä vaille valmiiks että se pitäs vielä hiekka puhaltaa ja käyttää uunissa. sit pääsis ottaa koe savut uudella ohjainyksiköllä koneesta pihalle ja sen jälkeen motti nouseeki ylös taas kertaalleen ja lähtee alakerran kiillotukseen ja tasapainotukseen jolloin samalla sipassaa 0,92mm mäntien ammeeseen lisää syvyyttä ja laitetaan h-profiili veivit. Jostain pitäis vielä keksiä hyvä kytkin uuen vauhtipyörän kaveriks ja käyvä teetättämässä viskon korvaus akseli jakolaatikkoon...
Pittää olla päästään vajjaa kun Mantalla ajaa xD Manta b -84 RE85 (c20xe+HY35)
Mitä eroa on XEV ja XE Pakoputkilla katilta taakse päin, lukuunottamatta takimmaista vaimenninta. Koko XE:ssä vissii se 2" ? ku mulla oli XEV:in putki tuossa, ei ollu saatavilla muita silloin kun tarvitsin ja ostin XEV:in putken.. dynossa siis 151.2hp ja 205.4nm. Silloin tuntui auto hieman nuhaiselta. Nyt on simonssin putkisto katilta taakse 2.5" ja tuntuu aivan erinlaiselta, kaasua tarvi juuri ollenkaa painaa ku vetää jo nii mahottomasti Pitäs uuestaa varmaa penkittää joku päivä nii tietäs eron.
pitää lisäillä uusia kuvia sitä mukaan kun niitä löytyy koneen perukoilta ja sitten kun tulee tuo uus ohjain yksikkö suomeen niin pitää ottaa kuvia johtosarjan valmistumisesta ja kasauksestakin vielä
Edit:
tuli vaan mieleen et olis tuo miun 3"powercappi iha ylimääräsenä jos joku sellasta havittelee, saa maalattuna ja uudella kumitiivisteellä... kuvat löytyy ylemmästä linkistä kunhan ensin suostuvat sinne latautumaan...
kolli22 Juurikin sama murheen kryyni... ja kyllä vekku on tallessa ja pientä muutosta kokenut ja suurempaa muutosta vielä tulossa kevään ja kesän aikana. pitää varmaan sitten samalla kiittää sua siitä vekun kansirempastakin...
telwin kirjoitti:Myös F-Astrassa on X20XEV konetta ja valupakosarjalla.
Ok, mulle ne noin kymmenkunta joiden kanssa olen ollut tekemisissä ovat olleet aina peltipakosarjalla, tosin ne ovat olleet N- tai A-ryhmän rallikinnereitä.
Kokemusta on! Parempi ku vakio imusarja+powercap, mutta huonompi ku läppikset+kunnon ohjaus. Lisähevoset tuli mulle Lexmaulin pellisarjalla, putkistolla, sekä imusaralla 23hv/30Nm.. kallista hupia, mut imuäänet on raakat! kaasuun vastaavuus paranee, ala- ja keskivääntö paranee jo ihan perseellä tunnisteltaessa. Toki kansityö sekä nokat tuohon mun omaan on tehty, mutta hönki jo +180hv noilla Lexan tuotteilla. Nyt tehot pyörii ~200hv nurkilla. Nenät on aika kesyt ja kansikaan ei oo mallia kisa, mutta asiallisesti silti tehty. Mulla on tulossa Lexan satsi täydellisenä myyntiin, kun päivitän läppikset+ohjauksen kesämmällä. Hintana 500€. Putkisto 250€. Pellisarjan pidän itellä.
"kyllä ne pysyy letkunpätkällä ja klemareilla kasassa. ite rakensin tommosen imusarjan ja niputettu klemmareilla. en tosin voi kuvaa laittaa kun myin sarjan viikko sit."
Tuon tässä topiciassa aiemminkin mainitun Mauno Ahosen tekemän hyvän imusatsin saa multa satasella, ku omat suunnitelmat muuttu ja nälkä alko kasvaa. Mun autosta tuolla imusarjalla ja lastulla penkitettiin 176hv ja 220nm tuossa Jyväskylässä.
T.Riku
riku.kankkunen(at)gmail.com
0500-981755