Opel Zafira kokemuksia?
Opel Zafira kokemuksia?
Täällä tuore Opelisti liittyy seuraanne. Hankin juuri ensimmäisen Opelin, Opel Zafiran vm. -08 1.9 CDTI automaatin ja haluaisin kuulla mieluusti käyttäjä kokemuksia kyseisestä autosta. Autollani ajettu 128000 km ja ollut matka ajossa. Ensi vaikutelma on ollut erittäin positiivinen. Edelliset autoni ovat olleet ranskalaisia, mutta jatkuva vikojen korjaus kavi liikaa lompakolle.
Re: Opel Zafira kokemuksia?
onnea matkaan.hannu129 kirjoitti:Täällä tuore Opelisti liittyy seuraanne. Hankin juuri ensimmäisen Opelin, Opel Zafiran vm. -08 1.9 CDTI automaatin ja haluaisin kuulla mieluusti käyttäjä kokemuksia kyseisestä autosta. Autollani ajettu 128000 km ja ollut matka ajossa. Ensi vaikutelma on ollut erittäin positiivinen. Edelliset autoni ovat olleet ranskalaisia, mutta jatkuva vikojen korjaus kavi liikaa lompakolle.
Itselläni on tuollainen, vuotta vanhempi. Tuskin sisäänajettu.
Minua on kielletty kertomasta kokemuksistani tällä palstalla, joten en kerro kokemuksistani enempää.
Täällähän saa vain ylistää Opelin suuruutta !
Kiinnostaisi minuakin tietää kokemuksia Zafira B:stä. Olen hankkimassa keskikoon tila-autoa ja uuden Zafiran hinnoittelu tuntuu melko houkuttelevalta. Ultimate-paketin kanssa hinta on vastaavasti varusteltuja kilpailijoita (esim. VW Touran, Toyota Verso) 6-7 t€ halvempi. Minkähänlainen on Opelin laatu nykypäivänä? Itsellä on huonoja kokemuksia 90-luvun loppupuolelta Corsa GSi:stä jossa oli sähkövikoja ja lopulta jätti minut tien päälle kun nokkahihna katkesi. Muuten kyllä oli hauska auto.
-
|vectraman|
- OCF Member 2021
Nyt kyllä tipahti meikäläinen tuolilta..P3 kirjoitti:onnea matkaan.hannu129 kirjoitti:Täällä tuore Opelisti liittyy seuraanne. Hankin juuri ensimmäisen Opelin, Opel Zafiran vm. -08 1.9 CDTI automaatin ja haluaisin kuulla mieluusti käyttäjä kokemuksia kyseisestä autosta. Autollani ajettu 128000 km ja ollut matka ajossa. Ensi vaikutelma on ollut erittäin positiivinen. Edelliset autoni ovat olleet ranskalaisia, mutta jatkuva vikojen korjaus kavi liikaa lompakolle.
Minua on kielletty kertomasta kokemuksistani tällä palstalla, joten en kerro kokemuksistani enempää.
-
bulldozer80
- 'Kadett'

Minä oon omistanu viikon verran 06 zafiran enjoy varusteilla eli aika karvalakki malli mutta en oikeestaan tarvi autossa muutakuin ilmastoinnin. Ensivaikutelma on hyvä ja tilaa sopivasti joskaan ei liikaa minun tarpeisiin. laatuvaikutelma ja viimeistely erinomainen hintaan nähden. koneena 2.2 direct jonka "laadusta" löytyy juttua täältä mut otin riskin. Myyvät varmaan tuolla koneella olevia "alennettuun" hintaan kohta kun ei se uus bensa passaa... mut onhan se suorastaan ärhäkkä tuo kone edellisiin autoihini verrattuna ja kulutus viikon ajojen jälkeen alle 8 luokkaa. olen tyytyväinen ainakin vielä autoon mut vaikee sanoo kun on niin vähän aikaa ollut talossa... aika näyttää. Kaverilla saman ikänen ja koneinen vekku ja takapenkeillä jalkatilaa oli kyllä ehkä pikkasen enempi ja takakontti näytti äkkiseltään saman kokoselta paitsi tietysti matalampi... tiedä sit mitalla mitattuna...?
--------------------------------------------------------------------------
Teknic sanoi ryssä, ku saranan näki!
Zafira b 2.2 direct enjoy
Joku passat
Joku passat
Hei
Minulla on ollut käytettynä ostettu Zafira diesel, vm 2001, noin 3 vuotta.
Autolla on ajettu 330 000 km, josta itse olen ajanut noin 100 000.
Toiminut mielestäni ihan kohtuullisesti. Tämän ikäiseen luonnollisesti ilmentyy aina jotain vikoja, mutta silti niitä on ollut selvästi odotettua vähemmän. Vikatiheys ja etenkin varaosien hinnat ovat olleet selvästi kohtuullisempia kuin aiemmalla tila-autolla (Renault Espace). Tilankäyttö hyvää, varustetaso järkiperäistä, ei liikaa hienouksia.
Terv.
Hannu
Minulla on ollut käytettynä ostettu Zafira diesel, vm 2001, noin 3 vuotta.
Autolla on ajettu 330 000 km, josta itse olen ajanut noin 100 000.
Toiminut mielestäni ihan kohtuullisesti. Tämän ikäiseen luonnollisesti ilmentyy aina jotain vikoja, mutta silti niitä on ollut selvästi odotettua vähemmän. Vikatiheys ja etenkin varaosien hinnat ovat olleet selvästi kohtuullisempia kuin aiemmalla tila-autolla (Renault Espace). Tilankäyttö hyvää, varustetaso järkiperäistä, ei liikaa hienouksia.
Terv.
Hannu
no aijaa|vectraman| kirjoitti:Nyt kyllä tipahti meikäläinen tuolilta..P3 kirjoitti:onnea matkaan.hannu129 kirjoitti:Täällä tuore Opelisti liittyy seuraanne. Hankin juuri ensimmäisen Opelin, Opel Zafiran vm. -08 1.9 CDTI automaatin ja haluaisin kuulla mieluusti käyttäjä kokemuksia kyseisestä autosta. Autollani ajettu 128000 km ja ollut matka ajossa. Ensi vaikutelma on ollut erittäin positiivinen. Edelliset autoni ovat olleet ranskalaisia, mutta jatkuva vikojen korjaus kavi liikaa lompakolle.
Joka ikisessä topicissa kyseinen henkilö jaksaa olla muistuttamassa sitä kuinka paskoja autoja opelit on, niin ihan hyvä vaan että on hiljaa kaikki sen tietää muutenkin 
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Ei kuulemma takapenkin leveys riitä kunnolla kolmelle lastenistuimelle, onko kukaan kokeillut? Kieltämättä näyttää mittojen perusteella Zafiran takapenkki olevan 5-10 senttiä kapeampi kuin kilpailijoilla.
ei muuta kuin Opel -lippis päähän ja ostamaan.
Mitä turhia täällä kyselemään? Jos joku vastaakin, alkavat OCF -puudelit heti räksyttämään.
Mitä turhia täällä kyselemään? Jos joku vastaakin, alkavat OCF -puudelit heti räksyttämään.
eiköhän sunki kannattaasi jo pitää naama kiinni jos et pysty yhtäkään asiallista kommenttia täällä kirjoittamaan!!!!!!!!!!!!!!P3 kirjoitti:ei muuta kuin Opel -lippis päähän ja ostamaan.
Minkä takia sit täällä kirjottelet jos ooppelit on niin paskoja.. Meneppä tonne vag keskustelun puolelle.. Todella typerää lukee viestejä, missä ei ole kun negatiivisiä asioita... Mitä ite on tullu luettua viime aikoina vageista, niin ei todellakaan tee mieli ostaa muuta kun ooppeli....P3 kirjoitti:ei muuta kuin Opel -lippis päähän ja ostamaan.
-
bulldozer80
- 'Kadett'

Zafiran takapenkki on touranin kans melkein sentilleen samanlevynen. Versosta en tiedä mut tuskin on 5 senttiä leveempi ellei sit jopa kapeempi..? 3 turvaistuinta mahtuu kyllä vierekkäin mut ei sinne turhaa tilaa kyllä jää (Meillä on yks semmonen oikee turvaistuin ja kaks koroketta vierekkäin). Zafirassa on yllämainituista autoista "levymäisin" takapenkki eli osaltaan auttaa turvaistuinten sijottelussa mutta ei niin hyvä aikuisten istua. Ranskalaisia kilpailijoita en ole sen jälkeen mitannu, katellu enkä miettiny ku yhestä ranskalaisesta laatu romukasasta pääsin eroon.
--------------------------------------------------------------------------
Joku passat
Joku passat
Meillä ollut jo 3 vuotta B-Zafira 1.9CDTI -06 automaatilla, nyt ajettu 290tkm, hyvä auto, meillä ajettu reilu 100tkm.
Vauxhall Magnum 2d 2300 -75
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Viva Hc 3d 1159 -73
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Viva Hc 3d 1159 -73
Meillä on ollut zafira -03 (facelift) 1,5 vuotta. 1,6 comfort aj.200tkm. Auto tuntui heti laadukkaalta ja mukavalta ajaa verrattuna edelliseen mikä oli honda stream 1,7 -02. Vikoja on ollut ikään ja kilometreihin nähden vähän; lambda 2 anturi sytyttää vikavaloa ja käsijarru pitäis korjata- ei vapaudu apparin puolelta. Hyvä kokemus tähän asti!