Eli sen verran olen asiaa jo tutkiskellut, että lämppärin kennon kaivoin esille ja se ei lämpiä ollenkaan vaikka moottori lämpiääkin. Eikös sen pitäisi kuitenkin lämmin olla, ja sisätilan lämpö tulla sitä kautta? Jäähdyttimen paikkausainetta on tässäkin autossa käytetty ("tilapäisratkaisuna") ja sehän tiettävästi tekee vain hyvää koko jäähdytysjärjestelmälle. Olisiko sitten kenno tukkoinen ja aika laittaa vaihtoon? Mielestäni nuo tulipellin läpi menevät vesiletkut kuitenkin lämpiävät. Ainakin jonkin verran. Eli vettä ainakin siihen asti kulkee. Moottorikin lämpiää yllättävänkin nopeasti ja ihan hyvin tuntuis nesteet kulkevan moottoritilan puolella. Nesteet olen vaihtanu jo pariinkin otteeseen ja yrittänyt puhdistella letkuja vedellä ja jäähdyttimen puhdistusaineilla, mutta tuloksia ei ole näillä saavutettu.
Onko tuolla sisätilan ja tulipellin välissä vielä jotain mikä voisi estää lämpösen veden etenemisen kennolle asti? Jotain venttiilejä tai pumppuja?
Tai olisiko jollain mahollisesti kokemusta juuri vastaavanlaisista vioista?
Joskus 2kk takaperin puhalsi vielä vaihtelevasti lämmintä ja kylmää ilmaa, mutta nyt ei seassa ole laisinkaan enään lämmintä. Jokin on siis luultavasti hajonnut lisää ja lopullisesti, kun ei tuota lämmintä "jaksoa" enää automatkoilla ole.
Jos joku jaksoi lukea koko tekstin olen jo siitä kiitollinen, mutta apua tähän prrrkeleen vikaan kaivattaisiin pian.
EDIT: Ja sen verran päivitetään, että kun tällähetkellä mulla on tuo kennon kotelo auki sielä kojelaudan alla niin sieltä kyllä puhalsi lämmintä. Putsailin tuota kennoa päältäpäin roskista, niin olisiko tuo voinut vaikuttaa asiaan. Oli edellinen raitisilmasuoidatin väärän kokoinen ja päästi silloin kaikki roskat läpi. Sen verran sitten kuitenkin totesin, että puhaltaa sieltäkin lämmintä vain ajaessa. Ei siis tyhjäkäynnillä. Eikös tuollaisen voisi aiheuttaa kiertovesipumppu? Mutta tässähän sellaista ei kai ole? Mites tuo vesipumppu joka jakohihnan vaihdon yhteydessä vaihdetaan. Voiko se estää veden kiertämisen tyhjäkäynnillä? On nimittäin hihnanvaihto välikin jo ylittynyt.