Vectra GTS takaluukku ruostui alareunasta...

Keskustelua Opeleista
jukka tervala
'Agila'

Vectra GTS takaluukku ruostui alareunasta...

Viesti Kirjoittaja jukka tervala »

Moi.

Onko kellään vastaavia havaintoja, tappelen GM:n kanssa 12v ruostumatomuus (läpi) takuusta, kahdesta automaalaamosta, toisessa korjautin vaurion, sanottiin että ruostuminen alkanut massauksen sauman alta, ei siis ulkoinen vaurio, kuten GM väittää. Lieneekö vain tämä onneton yksilö ? Vectra GTS 3.2 vm-02, ajokm. 132000. Omituinen vikavalo palaa ajoittan kun kone saavuttaa "toimintalämmön", metroautossa sanottiin ettei sille voi tehdä mitään, syttyy kuulemma sähköflektin hitaimmalsta asennosta - joka kuiteskin toimii ok, ei siinä muuta mutta sitä perkuleen vikavaloa ei oo kliffaa tuijotella kun ei välttämättä tiedä mistä se aiheutuu. Viime talvena kovemmilla pakasilla paloi vikavalo pari päivää putkeen, kärry toimi kuiteski ihan ok.

Viimeinen ooppeli? :evil:
(F)ast_tra
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Vectra GTS takaluukku ruostui alareunasta...

Viesti Kirjoittaja (F)ast_tra »

Ei ole ainoa yksilö, eikä ainoa merkki jossa ko. asiaa esiintyy. Toisissa pahempana, toisissa vähäisempänä. 8v vanha auto kuitenkin, "jotain" voi jo olettaa tulevan/olevan.

Mikähän se "omituinen" vikavalo mahtaa suomeksi olla? Ohjekirjassa pitäisi ainakin olla jokin nimi valolle, ei tarvitsisi arvuutella.

Automerkistä en voi mitään sanoa, jokainen ajaa sillä mikä tuntuu parhaalta.
jukka tervala
'Agila'

Niinpä, jokaisen tietysti autoa käyttävän pitäis tietää mikä se vikavalo on, mähän just kerroin että metroautossa totesivat sen juontavan sähköflektin hitaimman nopeuden käynnistymisestä, se kuitenkin testattiin ja toimii ok, tiesitkö muuten että tosa vectrassa on ns. can-väylät operatiivisten vika- yms. koodien välitämiseen, siellä liikkuu bittejä, ei paksua DC:tä...

Mulla tää on 8. ooppeli ja eka missä on ollut näin paljon kaikkea häikkää!

samase
jukka tervala
'Agila'

Just.

Jotkut meistä häpee itseensä ja naamioituu jonkun tzombien taakse, ei sen puoleen, hauskaa kun joku edes kommentoi, en minäkään tätä keskustelua vakavasti ota, mutta jos kulkupeliin laittaa fyrkkaa kiinni, ei se mun mielestä ihan lälläilyä ole, varsinkaan nykyisillä veroilla. Minä esim. ajan tolla hirveesti saastuttavalla kotterolla about 4000-5000km/vuosi, silti pitää maksaa autoveroa jonkun lasketun co-päästön mukaan, sehän pitäisi ilman muuta olla sidottu niihin kilsoihin jota tsöraat, eli polttoaineen hintaan.

sammaagain
Teemu J
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Teemu J »

Kaikki maksaa nykypäivänä... Lienee joillekkin päivän selvää, että autoilu maksaa.. Ei se bussilla kulkeminenkaan ilmasta ole... Ja tuskinpa täällä edelleenkään kukaan häpee mitään. Joillakin vaan on nimimerkit käytössä, eikä oikeet nimet...
jukka tervala
'Agila'

Joo, hae toinen keskustelukumppani, mä meen goisaan...

Hyvää Yötä!

:jt
unique
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja unique »

Oliko mones kalja menossa :lol:
Astra G 1.6
Astra H 1.7
Teemu J
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Teemu J »

unique kirjoitti:Oliko mones kalja menossa :lol:

:lollis: Elä nyt siltä tommosta kysy, tää oli vakaavaa keskustelua.. Mut illan parhaat naurut kyllä tuli tästä :lol:
Obelix2006
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Obelix2006 »

Ei ole itsellä kokemusta tuon ruostumattomuustakuun avusta hädän hetkellä, mutta taitaa olla aikalailla silmän lumetta koko takuu. Ehkä se menee niin että vastuusta vetäydytään aina kategorisesti koska jos yhdelle - ihan aiheestakin - korvataan takuun puitteissa niin kohta on ovella toinenkin jolla taas vaurio voi ollakin kolhusta/pintavauriosta lähtöisin. Riitelyksi menee. Saitko vaurion kuitenkin kohtuukustannuksilla kuntoon ? Toivotaan ettei (ainakaan) ruosteongelma enää vaivaa.
harza
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja harza »

Tässä topikissa ilmeni aika nopeasti mahdollinen syy siihen että Jukka poika on joutunut "tappalemaan" gm:n kanssa ko. viasta. :wink:

Noita ruostehommia ilmenee kaikillä merkeillä, pahimpia nyt yhtäkkiä metsut bemarit ja volokkarit... Että sanosin että 8 vuotiaassa autossa ihan normaalia.
-Opel Omega Evo-500
-Opel Rekord c -71
http://www.kerasenautomaalaamo.fi
jukka tervala
'Agila'

Toi malli lienee melko harvinainen härmässä josta syystä ajattelin että tällä palstalla voisi löytyä joku jolla on vastaavia kokemuksia, korjautin luukun maalaamossa ja itse asiassa aika edullisesti, sorry kun kävin kuumana, mutta jos luettelisin mitä kaikkea siihen on vaihdeltu kolmen vuoden aikana kun se on mulla ollut, tää palstatila ei riittäis. Toi takuujuttu tosiaan on vain ilmeisesti myyntivaltti, tosin jotkut merkkikorjaamot tekee noi takuutarkastuksetkin kunnolla, vuosihuolloissa on laitettu leima kun olen noutaessa huomauttanut. Saman huollon kautta tehtiin reklamaatio gm:lle, minulle ei kerrottu mitä reklamaatiossa on mainittu, sain kuitenkin luukun sisältä otetut kuvat joissa näkyy sauman yläpuolella selvästi ruostunut kohta, eli onko tässä siis pukki kaalimaan vartijana...
Huvittavinta oli maahantuojan selitys että valtuutettu huolto ei ole suorittanut korroosiotarkastuksia kunnolla. Näillä mennään, ehkä kuiteskin yritän vielä kuluttajasuojan kautta.
HraBeigeV6
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja HraBeigeV6 »

jukka tervala kirjoitti:Toi malli lienee melko harvinainen härmässä josta syystä ajattelin että tällä palstalla voisi löytyä joku jolla on vastaavia kokemuksia, korjautin luukun maalaamossa ja itse asiassa aika edullisesti, sorry kun kävin kuumana, mutta jos luettelisin mitä kaikkea siihen on vaihdeltu kolmen vuoden aikana kun se on mulla ollut, tää palstatila ei riittäis. Toi takuujuttu tosiaan on vain ilmeisesti myyntivaltti, tosin jotkut merkkikorjaamot tekee noi takuutarkastuksetkin kunnolla, vuosihuolloissa on laitettu leima kun olen noutaessa huomauttanut. Saman huollon kautta tehtiin reklamaatio gm:lle, minulle ei kerrottu mitä reklamaatiossa on mainittu, sain kuitenkin luukun sisältä otetut kuvat joissa näkyy sauman yläpuolella selvästi ruostunut kohta, eli onko tässä siis pukki kaalimaan vartijana...
Huvittavinta oli maahantuojan selitys että valtuutettu huolto ei ole suorittanut korroosiotarkastuksia kunnolla. Näillä mennään, ehkä kuiteskin yritän vielä kuluttajasuojan kautta.
Uskoisin, että palstalla tila riittää. Kerro ihmeessä mitä kutoseesi on tehty. Musta tuntuu, että GM:n kanssa taisteleminen on yhtä tyhjän kanssa. Ne vierittää vastuun myyjäliikkeeseen, esim. huohotinongelmat. Kuluttajasuoja on varmasti pitkä tie mutta toivotan onnea sen kanssa.
pasik77
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja pasik77 »

HraBeigeV6 kirjoitti:Uskoisin, että palstalla tila riittää. Kerro ihmeessä mitä kutoseesi on tehty.

Olen samaa mieltä. Vaihdetut osat esille vaan mutta jätä suosista pois ne jarrupalat ja muut kuluvat osat.
vectra 2.0t sport -07, astra 1.8 sport-01
Renex
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Renex »

Olisiko paljon vaivaa, jos laittaisit kuvaa tuosta ruosteisesta luukusta?
HraBeigeV6
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja HraBeigeV6 »

Taisi ruostua tämä topic lopullisesti. :-)
Vastaa Viestiin