Hyvä autovaha?
Re: Hyvä autovaha?
turtlen ICE tuli vedettyä tällä kertaa pintaan,

Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
-
opel is best
- 'Senator'

Perusvahoista suosin tällä hetkellä Korrekin Helppovahaa. Helppo ainakin killottaa. Ohjeen mukaan voidaan vahata tällä myös suorassa auringonpaisteessa. Kiillottaa heti tai jättää kuivumaan ja sen jälkeen kiillottaa.
Itse olen tosin aina antanut hetken kuivua. Sillä olen vahannut niin auton, tietokoneen kuin jääkaapinkin
Eräs tuttu sai "kulahtaneen" punaisen F-Astran kiiltämään kuin uusi punaisella värivahalla, tietääkseni Turtle Waxin valmistamalla.
Itse olen tosin aina antanut hetken kuivua. Sillä olen vahannut niin auton, tietokoneen kuin jääkaapinkin
Eräs tuttu sai "kulahtaneen" punaisen F-Astran kiiltämään kuin uusi punaisella värivahalla, tietääkseni Turtle Waxin valmistamalla.
autoglymin punasella tulee pyyhittyä eikä voi valittaa. maksaako vielä kultanen päälle mielestänne vaivan?
-
Simo
- 'Diplomat'

- Viesti:
Ns. autojobbari fiksaus. Pari pesua niin pinta on taas kulahtaneen näköinenopel is best kirjoitti:Eräs tuttu sai "kulahtaneen" punaisen F-Astran kiiltämään kuin uusi punaisella värivahalla, tietääkseni Turtle Waxin valmistamalla.
B Ascona '80 ja E Rekord '83
no mites tänä kesänä porukalla menny kiillotukset? laittakaas kuvia näytille jos on jotain siistiä näytettävää 
Opel Insignia 1.6T Sports Tourer -14
Ex. Opel Astra 1.4T Sports Tourer -11
Ex. Opel Vectra C z18xer -06
Ex. Opel Omega 2.6 -02
Ex.Opel Omega 2.2 -02
Ex:Opel Astra x16xel -95
Ex: Opel Vectra c20ne -94
autoglymiltä ei oo tullu vuosiin mitään hyvää tuotetta. ja korrekki on liian autotalli kamaa. prestan tuotteet on jo melko laadukkaita, ei kiilto katoa ensimmäisen pesun/sateen jälkeen...
Vectra c 2.2 -06
Fontera 2.2 dti -00
http://www.wolfoil.com/en/productaanbeveling.html
Fontera 2.2 dti -00
http://www.wolfoil.com/en/productaanbeveling.html
Tuossa ois VP:n Achilles preppiä koneella ajettuna ja käsin tyynyllä levitetty BH:n Finish wax. Kuhan nyt jotaki 
Kahvat on saanu käsittelyä kuvien jälkeen ja saa lisää.
Kahvat on saanu käsittelyä kuvien jälkeen ja saa lisää.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Ex:
Kadett E 1.6 3d
Astra G Caravan 1.6 16v
Astra H caravan 1.7cdti
Signum 2.0T
Astra J sport tourer 2.0cdti A6
Nyt: Insigia GS 2.0cdti A8
Kadett E 1.6 3d
Astra G Caravan 1.6 16v
Astra H caravan 1.7cdti
Signum 2.0T
Siinä ois sitten äitin astrasta haalistumia poistettu, naarmuja jäi mutta niitä ei ollu tarkotus edes poistaa.
Aineena Meguiars ultimate compound epäkeskokoneella työstettynä.
Niin se punanen sieltä sitten löyty
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Ex:
Kadett E 1.6 3d
Astra G Caravan 1.6 16v
Astra H caravan 1.7cdti
Signum 2.0T
Kadett E 1.6 3d
Astra G Caravan 1.6 16v
Astra H caravan 1.7cdti
Signum 2.0T
juzze kirjoitti:Siinä ois sitten äitin astrasta haalistumia poistettu, naarmuja jäi mutta niitä ei ollu tarkotus edes poistaa.
Oho!
Ite kokeilin nyt wurthin värihiopnta pastaa ja kestovahaa...
Isotöisiä, ja tuo pasta "kliineri" oli sen verran kuivaa kamaa, et olis varmaan pitäny vedellä jatkaa. Ja jätti pinnan tahmeaksi. Vaha taas vaati kans ihan älytöntä hinkkausta et sai kiillon.
Korrekin Kliinerillä ja kestovahalla mentiin taas eilen. Hyväksi havaitut käsin leipomiseen.
Ja Omega kiiltää.
Isotöisiä, ja tuo pasta "kliineri" oli sen verran kuivaa kamaa, et olis varmaan pitäny vedellä jatkaa. Ja jätti pinnan tahmeaksi. Vaha taas vaati kans ihan älytöntä hinkkausta et sai kiillon.
Korrekin Kliinerillä ja kestovahalla mentiin taas eilen. Hyväksi havaitut käsin leipomiseen.
Ja Omega kiiltää.
"Älä puhu Asconasta, jos et totta tarkoita, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita, sulle Ladaa en mä toivo mutta vihaan japseja, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita"
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
- Paska Omena
- OCF Member

Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä:
Minkälaisella vahalla kannattais vanteita vahata? Tänään tuli uudet talvivanteet ja niihin olis varmaan hyvä vetää joku mönjä pintaan, että ne sais talven jälkeen vielä puhtaaksi. Keväällä laitoin kesävanteisiin Autoglymin High Defintion Waxia. Laitanko taas samaa vai olisko jotain mikä pysyy ja suojaa paremmin?
Ja ei, mulla ei oo omaisuuksia käytettävissä autovahoihin
Hintaluokka siis maksimissaan joku 50 euroa...
Minkälaisella vahalla kannattais vanteita vahata? Tänään tuli uudet talvivanteet ja niihin olis varmaan hyvä vetää joku mönjä pintaan, että ne sais talven jälkeen vielä puhtaaksi. Keväällä laitoin kesävanteisiin Autoglymin High Defintion Waxia. Laitanko taas samaa vai olisko jotain mikä pysyy ja suojaa paremmin?
Ja ei, mulla ei oo omaisuuksia käytettävissä autovahoihin
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
-
Simo
- 'Diplomat'

- Viesti:
Ite oon vahannu tuolla: http://autonhoito.com/shop/index.php?ma ... cts_id=148Paska Omena kirjoitti:Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä:
Ja ei, mulla ei oo omaisuuksia käytettävissä autovahoihinHintaluokka siis maksimissaan joku 50 euroa...
Todella helppotöinen vaha, antaa erittäin hyvin likaa hylkivän pinnan ja etenkin uuteen maalipintaan sopiva.
Mutta en tiedä onko sellasta olemassakaan mikä kestäis vanteissa koko talven. Joutuu kyllä aika hemmetin koville..
B Ascona '80 ja E Rekord '83
- Paska Omena
- OCF Member

Simo kirjoitti:Ite oon vahannu tuolla: http://autonhoito.com/shop/index.php?ma ... cts_id=148Paska Omena kirjoitti:Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä:
Ja ei, mulla ei oo omaisuuksia käytettävissä autovahoihinHintaluokka siis maksimissaan joku 50 euroa...
Todella helppotöinen vaha, antaa erittäin hyvin likaa hylkivän pinnan ja etenkin uuteen maalipintaan sopiva.
Mutta en tiedä onko sellasta olemassakaan mikä kestäis vanteissa koko talven. Joutuu kyllä aika hemmetin koville..
Joo no aikamoinen ihmeaine sais kyllä olla
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Laitaans tännekkin näkysälle muutama kuva omista aikaansaannoksista.
Kaverin muorin Astran takakontinluukku ennen:

Ja jälkeen:

Saman auton konepelti 50:50

Kaverin Focuksen konepeltiä:

Monza:

Kaikissa aineina käytettny Menzernan 85 RD 3.02 tahnaa ja laikkana Lake Countryn keltainen.
Kaverin muorin Astran takakontinluukku ennen:
Ja jälkeen:
Saman auton konepelti 50:50
Kaverin Focuksen konepeltiä:
Monza:
Kaikissa aineina käytettny Menzernan 85 RD 3.02 tahnaa ja laikkana Lake Countryn keltainen.
Opel Monza 2.2E -86
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Vahaat uusia vanteita? Ostaisin mieluummin purkin spraylakkaa. Hyvää sellasta.Paska Omena kirjoitti:Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä:
Pirun vaikee vahata kun pinta ei ole ihan suora, mut lakkaa ei tarvi joka kevät laittaa uudestaan.
Kunhan et pese niitä millään moottorin pesuun tarkotetulla liuottimella.
Exät: Kadett E HB -89, Kadett E sedan -89 Fastra -95
Minna -68, Päivi -62 Tiina -72, Teija -71
Minna -68, Päivi -62 Tiina -72, Teija -71