Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Jeps, vm 98 b vectra @ 20xe kone kadottaa jäähdytin nesteet johonkin tietämättömiin, ei öljyn sekaan eikä myöstään tiputa maahan. ei ole käyntihäiriöitä minkäänlaisia. pistän sen säiliön täyteen ja se noin litra katoo sieltä 5 päivässä. vika tuli 2 viikkoa sitten. voisiko kansipahvi olla sökö ja sieltä päästellä vähäisiä määriä kerralla tai jotenkin. näkeekö tulpista jos se päästää jollekin pytylle vettä vähän ? senhän pitäisi periaateessa kirkastaa kartsta pois jos pääsee vettä koneeseen ja se palaa sieltä pois? vai miten.
apua kaivataan
<font size=-1>[ This Message was edited by: finl on 2003-10-09 15:58 ]</font>
Tarkista tulpat jos epäilet kansitiivistevuotoa,,jos palotilaan pääsee
glykoolia on tulpn väri vihreän sävyinen,,,
Jos kannentiiviste vuotaa vesitilaan pitäisi
sen näkyä myös jäähdytysjärjestelmän paineen
nousuna.
Mulla on ihan sama ongelma -91 vecussa. Nesteet katoo mystisesti, mut kun kahden viikon välein täyttää ni ihan ok. Ei todellakaan mitään hajua missä vika...
Vanhempiin autoihin voi olla kannattavaa laittaa jotain noita syylärisementtejä, vaikka hirveä vastustus niihin onkin. Mun vanha kadetti vuos aivan hemmetisti, mutta kun tököttiä laitoin niin pelasi todella hyvin, eikä kadonnut enää nesteet mihinkään.
Mulla oli sama ongelma. Vika kannentiiviste. Silleen sain tietää varmaksi että mitattiin pakokaasutesterillä että paisuntasäiliöön tulee häkää. Kannattaa kattoo myös onko lattiamatot märät jos kenno vuotaa =)
Kun vaihdoin kerran kärähtäneen kansipahvin niin toi pytty mihin oli vuotanut oli ihan puhdas,,ei lainkaan karstaa.Aikansa mäkin lisäilin mut kun kulutus vaan kasvoi koko ajan.
mulla vuoti syylärin päädystä ja kun kone lämpeni haihtui vesi itsestään, ilman että syntyi lammikkoa... Viikon etsin vikaa mutta lopulta selvitin että siinä syy... Auto oli A Vectra...
Onko autossasi lohkolämmitin ja jos on niin rupesitko laittaamaan autosi lämmitykseen noin kaksi viikkoa sitten. Voisi vuotaa sieltä lohkolämmitimen luota.