B-vectra diesel ja farmari

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
mykisstys
'Agila'

B-vectra diesel ja farmari

Viesti Kirjoittaja mykisstys »

Olen vähän kahden vaiheilla mk3 golffi tai b-vectra dieseli ja farkku??? Mitäs minun nyt kannattaisi ottaa huomioon ostaessani vekkulia? Olen katsellut alle 350t ajettuja. monen näköistä löytyy sekä hyvää että hyötyä. Kilsoja tulee vuodessa noin reilut 10000km. Mitä tulisi ottaa huomioon? onko näissä sinkkausta tai ruosteen estoa tai muuta jne jne. minulle vauhti ei ole se tärkein eli ei tarvii olla mitään v6/8 koneilla olevia vauhtipesiä. vaan ihan tavan menopeli riittää.
rgs1
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: B-vectra diesel ja farmari

Viesti Kirjoittaja rgs1 »

Opelin 2.0/2.2 dti koneet on oikeasti kestävällä jakoketjulla. Ruiskutuspumpun elektroniikkaboksi on ns. heikko kohta, mutta nyttemmin onnistuvat korjaamaan niitä kohtuullisella hinnalla :peukku: Ilman välijäähdytintä olevat 60 kw mallit jättäisin pois laskuista, kun tehokkaampia parempia uudempia saa melkein samalla rahalla :D Kori kestää hyvin ruostumista vastaan, jos ei ole kolarikorjaukseen asti kolhittu. Alustassa taka-akselin puslia saa vaihdella joskus, osat ei sinänsä ole kalliita, mutta keljut vaihtaa. Tästä foorumilta löytyy kyllä aikalailla tietoa Vectran ominaisuuksista, kunhan jaksat lueskella.
2639
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja 2639 »

Vaikka tuossa alla mainostan, että ei se Ooppeli ruostu, mutta kerrotaan nyt ääneen, että juuri ruoste on esim. B-Vekunkin pahimpia ongelmia. Eli kannattaa siihen puoleen kiinnittää vakavaa huomiota. Vaikka ulospäin ei vielä ruostetta pahemmin näkyisikään, kyllä sitä valitettavasti useimmiten löytyy. Tsekkaapas sitten mm. A-pilarit aukaisemalla etuovi ja sitten katso onko kukkaa. Toinen yllättävä paikka on takalukkojen vastakappaleitten ympäristö korissa. Helmat, kaaret ja ovien alareunat tsekkaa myös, ja konepellin etureuna.

Onnea vaan B-Vekun hankintaan, on meinaan minun mielestäni vaikeampi löytää kunnollinen kuin A-mallista. Kyttää netistä vaikka vähän pitempäänkin, niin saatat löytää erittäin siistejä yksilöitä ihan samoilla pyyntihinnoilla, mitä nämä ruosteläjien kauppaajat yrittävät. Ja kysele siitä ruiskutuspumpusta tosiaan onko jo rempattu, se kun laukeaa milloin tahansa yli 300 tkm ajetuissa, jos ei siis vielä ole tehty sitä remppaa/vaihtoa.

Lisäys: B2-mallissa maaliskuusta -99 eteenpäin on hieman parempi ruostesuojaus mm. galvanoituja osia on lisätty huomattavasti B1-malliin verrattuna. Eli sijoita rahasi siihen, jos päädyt Vectraan. Onhan se Vekku huomattavasti isompi auto kuin tuo kolmos-Golffi ja parempi ajaa.
Ooppeli ei ruostu!

Vectra 2,0 CD Sport '97
mykisstys
'Agila'

Tuli vielä mieleen että tämmönen uuden korimallin Astra voisi olla myös oiva kehonkuljetus välinen. Olen huomannut että syöttöpumppuvikaisia on osa. Paljonko korjaus maksaa? onkos näissä nyt sitten ketjulla tää jakopäähommelit? kertokaahan tästäkin mallista.
(F)ast_tra
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja (F)ast_tra »

Jos itse otat pumpun aivot irti niin aivolaatikon korjaus maksaa muistaakseni 300e. Sama kone, ketjulla jakopää. Paljon muuta juttua löydät haulla.
m.k
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m.k »

Niin ja jos kymppitonnin kerää vuodessa kilsoja niin oiskohan tuo sama ostaa pensa-auto, vai meinasitko pakuksi?

Ehdottomasti ennemmin Vectra kuin kolmoskolffi, nelos korimalli ehkä enemmänkin samalla viivalla mutta menee taas kalliimmaksi, eikä juurikaan ole parempi. Kyllä tämä B2 ruostuu kans, oven reunat on itellä (paitsi kuskin ovi joka korjattiin jo keväällä, loput ens vuonna) mutta muuten kyllä pysyny kori yllättävänkin siistinä. Takajarrut on itellä ollu semmonen murheenkryyni tämän kans, nyt laitettiin syksyllä joka helevetin nippeli uusiksi eli eiköhän se sillä pelaa jo - käsijarrun kanssa kuitenkin on yllättävän paljon ongelmia ollut näissä, mutta osat on kyllä naurettavan halpoja eli sen suhteen ei ole ongelma. Samoin tuo syöttöpumppu ei minusta enää ole niin iso huoli ja murhe aikaisempaan verrattuna, koska saa korjattua ihan järkevällä rahalla nykyään... Hyvä autohan tämä on ajaa, ja edelleenkin ihan fiksun näköinenkin kulkine - varsinkin B2 näyttää edelleen ihan tuoreelta menopeliltä etenkin jos vertaa saman ikäisiin VAG-värkkeihin. Mulla olis kyllä hyvä Vectra ja voisin kyllä myydäkin pois mutta tämä ei ole farmari...
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
mykisstys
'Agila'

Joo. Kyllä nimenomaan pakuksi olisi tarkoitus laittaa. ja G astra oli se kolmas vaihtoehto. Tässä kun tulee reissattua kesäisin ruotsissa ja norjassa ja lapissa muutenkin niin saisi olla halpaa ajoa.
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Kyllä sitten taas B-Vectran ja G-Astran välillä kannattaa ehdottomasti valita Astra. On laadultaan Vectraa parempi, eikä edes ruostu kun on sinkityllä korilla.
Vastaa Viestiin