Toimis ees 0 kelillä, vois ajottaa katsastuksen aina sitten kylmään aikaaniHenkkaZ kirjoitti:ainakaa mun 2000:sta vectrasta ei pystyny ja oli kans vuosimallia 91mauno ahonen kirjoitti:koodithan pystyy lukeen rautalanganpätkällä, mut jos lukiasta paukkuu sulakkeet niin ei varmaan kannata lukee rautalangalla. olisko oikosulku jossain piuhoissa tai antureissa. mittaa ne anturit niin selviää onko vika niissä. pystyy mittaan yleismittarilla.
mulla oli anturit ok mittailin piuhat mut absit ei toiminu ku 0 kelillä
Vectra A 4x4 1991
Re: Vectra A 4x4 1991
-
mauno ahonen
- 'Admiral'

mulla on calibrassa 2000 4x4 vectran johtosarjasarja ja boksi. siitä ainakin oon lukenu koneen ja absien koodit tolla rautalangalla. ne anturit on aika tarkkoja välyksistä. onks ne sun anturit oikeessa asennossa ja puhtaita, myös ne hammaspyörät??iHenkkaZ kirjoitti:ainakaa mun 2000:sta vectrasta ei pystyny ja oli kans vuosimallia 91mauno ahonen kirjoitti:koodithan pystyy lukeen rautalanganpätkällä, mut jos lukiasta paukkuu sulakkeet niin ei varmaan kannata lukee rautalangalla. olisko oikosulku jossain piuhoissa tai antureissa. mittaa ne anturit niin selviää onko vika niissä. pystyy mittaan yleismittarilla.
mulla oli anturit ok mittailin piuhat mut absit ei toiminu ku 0 kelillä
-91 calibra 22xe
-01 vectra sport caravan 2.2
-01 vectra sport caravan 2.2
-
powerofopel
- 'Diplomat'

eikö se autos toimi nyt ollenkaan? (lue, miks hinaamaan) eikös tässä alunperin ollut ideana tehdä edullisest/mahd. halvalla kaikki? ja nyt oot viemäs korjaamolle jarruputken ja abs-anturien vaihtoon?eety kirjoitti:Pitää täs talven mittaan yrittää saada se hinattua korjaamolle, saavat värkkää sen uuden jarruputken ja käydä loputkin johdot ja anturit läpi abseista. Melkeen vois suoralta kädeltä sanoa että vaihtavat kaikki anturit uusiin
vectra a2 (gl->2000/GT) + calibra DTM-edition
Toisista onnistuu lukeminen rautalangalla ja toisista ei, ei mun '93 sorsastakaan pysty lukemaan kun ei ole koko nastaa liittimessä.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
-
powerofopel
- 'Diplomat'

jos on nastat liittimessä niin silloin kyllä pystyy lukemaan... eri asia sitten onko yhdistänyt oikeat nastat!Tuomas kirjoitti:Toisista onnistuu lukeminen rautalangalla ja toisista ei, ei mun '93 sorsastakaan pysty lukemaan kun ei ole koko nastaa liittimessä.
vectra a2 (gl->2000/GT) + calibra DTM-edition
Sehän se oli koko pointti ettei niitä oikeita nastoja edes löydy kaikista autoista, jolloin ei ole mitään mitä sillä rautalangalla yhdistää 
Alfa 75 3.0 V6 America
Alfa 156 JTS
Vectra B
Alfa 156 JTS
Vectra B
No mun veli on koko pahan alku ja juuri, eikä kyllä olla oikeen väleissäkäänpowerofopel kirjoitti:eikö se autos toimi nyt ollenkaan? (lue, miks hinaamaan) eikös tässä alunperin ollut ideana tehdä edullisest/mahd. halvalla kaikki? ja nyt oot viemäs korjaamolle jarruputken ja abs-anturien vaihtoon?eety kirjoitti:Pitää täs talven mittaan yrittää saada se hinattua korjaamolle, saavat värkkää sen uuden jarruputken ja käydä loputkin johdot ja anturit läpi abseista. Melkeen vois suoralta kädeltä sanoa että vaihtavat kaikki anturit uusiinnoi on niin helppo tehdä itse että voi voi... ja puhuit jo tietävämmästä isoveljästäkin? pyydä siltä apua, eihän noita tavan tyyppi (
) mee vaihdattamaan korjaamolle!
Jarrut on sen verran tärkeet että niitten kanssa ei paljoa viitti pihistellä. Ja kyllähän tuon nytten sinne voisi ajaa mutta en minäkään ihan niin tyhmä ole
-
J.Toivanen
- 'Diplomat'

Ei jarruputkien/letkujen vaihto mitä rakettitiedettä ole. Ite jouduin aikoinaan vaihamaan asconaan metsästysreissulla ja oli pehmiä tie missä tunkkasin ylös.
Saab 9-5 2.0T Linear Pro 2006
Jaa ei auttanut sitten sen pumpun vaihtokaan? Se 2000 16V josta pumppu on peräisin niin siitäkään ei pystynyt koodeja lukemaan, noissa vanhemmissa ei ole sitä diagnostiikkaa lainkaan joten yleismittarilla täytyy koittaa pärjätä. Mulla olis muuten -93 neliveto Turbo Calibran taka ABSanturit telineineen jos tarvetta on, en tosin tiedä käykö ne sulle?
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Mulla saattais olla jemmassa nelivetosen a vectran pumppu.
Ilmottele jos tarvetta. Voi toki olla että se on heitetty jo pois.
Toiminnasta en anna takuita.
Toimituskulujen hinnalla sen saa, jos se siis tallella vielä on.
Ilmottele jos tarvetta. Voi toki olla että se on heitetty jo pois.
Toiminnasta en anna takuita.
Toimituskulujen hinnalla sen saa, jos se siis tallella vielä on.
- hercules
- 'Diplomat'

- Jäsennumero: 1298
- Viesti:
Puuh, ainakin kerran tähän ketjuun kirjoittanut tuon että miten näissä vanhemmissa vectroissa nuo absit toimivat. Kannattaisi nyt alottaa homma siitä että se laturin valo toimii niinkuin pitääkin.eety kirjoitti:Kyllä, tosin nykyisin jää laturin/jarrujen valo palamaan (ainakin sama valo palo kun jäi laturin hihna kerran laittamatta paikalleen) koska tipahtanut rajan alle jarrunesteiden määrä rikkiöimen putken takia. Sen takia tuo nytten tuossa seisonnassakin on. Tuollekin valolle oli kaksi eri merkitystä ohjekirjassa mutta kertaakaan se ei ole aiemmin vilkutellut /palanut muutakuin laturin hihnan uupuessa/laturin hajotessa ja nytten ku tuo jarru putki rikki.Woody kirjoitti:Siis sammuuko kaikki merkkivalot kun auto käynistetään?
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Pihtää tuota kahtella keveemmällä, pieni talli ois tiedossa kuhan sen saisi siivottua. Kaasuliekki vehkeet pitäs kanssa ostella että saa noi letkut ja putket vaihdeltua uusiin jotta viittii vaihtaa ees nesteet. Sen jälkeen kokeilla rupeeko toimimaan vai ei ja käydä läpitte noita antureita mittarilla. Nyt talveksi vaan sen verran mielekkäämpää tekemistä kuin hytistä vectran alla 
Yleisen painostuksen vuoksi tän voi joku ostaa. Tarjouksia saa heittää YV:llä kuha ovat asiallisia. Palikkaa saa mukaan sen mitä löytyy. Plus lisä tietoja.
Kattoa sitten jotain uutta tilalle kuhan saa tallin ja töitä.
Kattoa sitten jotain uutta tilalle kuhan saa tallin ja töitä.
Mitäs kaikkea täs ny olikaan laittamista leimalle?

-93 Toyota Aristo 2JZGTE , Omega mv6 -94, Bmw e61 530d
ABS, Mukaan saa myös jarruille teräspunosletkut ja ferodon nesteet, noitten kaveriksi pitää yksi jarruputki uusia jonka jälkeen kannattaa kokeilla sanooko absit mitään.Uudet etuanturien telineet saa myös mukaan. Etupyörän koteloo joutuu kummaltakin puolelta hitsaan ja lattialle pitää jotain tehdä.samsa87 kirjoitti:Mitäs kaikkea täs ny olikaan laittamista leimalle?
E. Teoriassa ei paljoa joudu tekemään että saa katsastuksesta läpitte, riippuen ihan siittä lähteekö absit kuin helpolla toimiin. Hitsattavaakaan ei vielä paljoa ole.