Noin justiin. Mustalla keskiöllä olevat huulivanteet ja sopivan hillitty punamusta-teema.Born to lose kirjoitti:Ja astraki kiiltää kivasti, tummien puskureiden ja takapaneelin kanssa sopis tummennetut valot ja mustat vanteet.
Astra F -95 sedan käyttis
Re: Astra F -95 sedan käyttis
No mitään suunntelmia kun ei ole lyöty lukkoon vaan pyöritetty ajatuksia mielessä
Tietty kun nuo puskurit käsittelis ihan kunnolla mustaksi ja tosiaan tummat vanteet + valot niin oishan se helppo ratkaisu ja tavallaan "turvallisempi" kun ei sitten se puskurien maalaus tuottaisi minkäänlaista päänvaivaa. Mukava saada mielipiteitä 
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Puskureihin laittelin puskurivahaa ja siihen tulokseen tulin että aika paljon helpommalla tosiaan pääsee jos ei nuita puskureita ala maalailemaan, sen verran paljon on naarmuja yms tullut jotka ei kyllä näy kun mustana on nuo puskurit.
Vanteiden suhteen hieman kysymys auki, eli keksisikö jonkun punamustan värityksen noihin 16" Alessioihin (mustat puolat, punaiset kehät) vai mitenkä. Myynnissä kuitenkin ovat jokatapauksessa jos kaupaksi menevät.
Takavalojen suhteen arvelin että hankin erikseen toiset valot joihin joko teen tummennukset tai sitten saksasta tälläset http://www.ad-tuning.de/bilder/bildereb ... 0288-1.jpg, sitten jos tummaa lookkia tosissaanaan lähtee hakemaan niin sivuvilkutkin pitää savunharmaisiin vaihtaa. Ajovalojen kanssa tulee ehkä suurin kysymys kun ei ihan ilmaset ole nuo tummat angelit ja sitten sitä valojen sähkösäätöä ei noihin saisi laitettua (tai näin olen käsittänyt?) Eli joko nuihin valoihin tekisi lievän tummennuksen kalvolla tai sitten unohtaa etuvalojen ja etuvilkkujen tummennuksen kokonaan. Mahdollisimman laillisesti haluaisin tehdä ja jos jostakin sanomista tulee niin pitää helposti saada muutokset poistettua.
Vanteiden suhteen hieman kysymys auki, eli keksisikö jonkun punamustan värityksen noihin 16" Alessioihin (mustat puolat, punaiset kehät) vai mitenkä. Myynnissä kuitenkin ovat jokatapauksessa jos kaupaksi menevät.
Takavalojen suhteen arvelin että hankin erikseen toiset valot joihin joko teen tummennukset tai sitten saksasta tälläset http://www.ad-tuning.de/bilder/bildereb ... 0288-1.jpg, sitten jos tummaa lookkia tosissaanaan lähtee hakemaan niin sivuvilkutkin pitää savunharmaisiin vaihtaa. Ajovalojen kanssa tulee ehkä suurin kysymys kun ei ihan ilmaset ole nuo tummat angelit ja sitten sitä valojen sähkösäätöä ei noihin saisi laitettua (tai näin olen käsittänyt?) Eli joko nuihin valoihin tekisi lievän tummennuksen kalvolla tai sitten unohtaa etuvalojen ja etuvilkkujen tummennuksen kokonaan. Mahdollisimman laillisesti haluaisin tehdä ja jos jostakin sanomista tulee niin pitää helposti saada muutokset poistettua.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
- Born to lose
- 'Senator'

Parhaat saa mun mielestä ihan noista orkkisvaloista, eli niihin lakalla kevyet tummennukset. Riippuu toki katsurista, mutta kyllä pitäis läpi mennä jos ei ihan pikimustaksi laita
Etuvalot vedin itse Lamin-x:n tint-kalvolla ja vilkkuosat tummennuslakalla, koska ei riittäny kalvoa niihin. Tollasta jälkeä tuli http://img339.imageshack.us/img339/2041/img4970f.jpg
Astra Bertone Coupe Z22SE
Vectra B2 X18XE1
Calibra -91 C20XE ex
Astra F X20XEV ex
Astra F 1.6 8V ex
Vectra B2 X18XE1
Calibra -91 C20XE ex
Astra F X20XEV ex
Astra F 1.6 8V ex
Noniin, tuli hankittua savunharmaat sivuvilkut, tummennus sprayta takavaloja ja etuvilkkuja varten sekä pistin tilaukseen tuota lamin-x:n tint kalvoa etuvaloja varten. Eiköhän tämä tästä 
Noilla hankituille vanteille mietin väriä mutta ehkä liian räikeä olisi tämä:
Noilla hankituille vanteille mietin väriä mutta ehkä liian räikeä olisi tämä:
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
-
|vectraman|
- OCF Member 2021
Ei ole liian räikeä vaan sopivasti erilainen
Itellä tarkoitus omista vanteista maalata huulet auton sävyyn olevalla punaisella ja keskiöt mustalla/grafiitin harmaalla ellei noita kukaan halua ostaa pois
Ei tarvitse metal polishin kans heilua aina pesun jälkeen ja omasta mielestä sopivasti tuningin näköiset 
Tänään otin projektiksi takavalojen tummennukset ja sivuvilkkkujen vaihdon. Vähän nuo hommat lipes käsistä kun huomasin pienen ruostekohdan takaoikealla kotelossa (jonkin sortin vakiopaikka Astrassa?) joka loppuenlopuksi sitten suureni ihan käden mentäväksi paikaksi. Tulipahan uutta hitsauskonetta sitten kokeiltua.
Mutta itse takavaloihin, eli n.3 kerrosta tota tummennuslakkaa tuli laitettua ja tummeni minusta aika sopivasti. Sivuvilkuissa ei hirmu isoa muutosta tullut mutta sen verran että sen kyllä huomaa. Etuvilkkuja en vielä ruvennut lakalla tummentamaan kun ei ajovaloihin tulevasta lamin-x kalvosta ole vielä mitään kuulunut (kuin maksuvarmennus).
Mutta itse takavaloihin, eli n.3 kerrosta tota tummennuslakkaa tuli laitettua ja tummeni minusta aika sopivasti. Sivuvilkuissa ei hirmu isoa muutosta tullut mutta sen verran että sen kyllä huomaa. Etuvilkkuja en vielä ruvennut lakalla tummentamaan kun ei ajovaloihin tulevasta lamin-x kalvosta ole vielä mitään kuulunut (kuin maksuvarmennus).
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Tilannepäivitystä ja historia katsausta menneeltä vuodelta.
Alunperinhän ostin tämän itselle käyttöautoksi mutta emäntä sai sitten töitä ja tarvitsi autoa matkoihin.
Lähinnä tästä syystä nuo "tuunaus" suunnitelmatkin hieman meni sivusuun kun kokoajan auto ajossa ollut eikä ihmeitä kerennyt tekemään. Tänään poistin nuo takavalojen tummennukset siihen tarkotetulla aineella ja nuo tummat sivuvilkutkin vaihtui takaisin kirkkaisiin. Kuukauden päästä tulee vuosi täyteen tämän auton kanssa ja kilometrejä tullut 26tkm, pääasiassa siis emännän työajoja.
Kummoisia vikoja ei vuoden aikana ole ajomäärästä huolimatta kuitenkaan ollut, pääasiassa vain kulutusosia jotka ikänsä takia periksi antaneet/olleet vaihdon tarpeessa:
-pakoputki oli puhkiruostunut = uusi keskiputki ja takavaimennin
-nopeusmittarin vaijeri meni poikki (antoi vikakoodia nopeusanturista ja moottori hyytyi risteyksiin) = uusi nopeusmittarin vaijeri
-akku hyytyi kun kunnon pakkaset iski = uusi akku
-keskuslukko temppuili kaikissa paitsi kuskin ovessa = Steelmaten keskuslukitussarjan ovimoottoreita hyväksikäyttämällä kuntoon
-radio otti häiriötä = uudet tulpanjohdot ja tulpat
-etupään jarrulevyt ja palat tuli vaihdettua uusiin
Lisäksi löytyi ruostetta takaa oikealta kotelon pohjasta. Peltiä meni hieman uusiin mutta muutenpa ihmeen ruosteeton yksilö tämä on ollut.
Ajoa haittaavia vikoja ei ole ollut kuin tuo nopeusmittarin vaijerin katkeaminen ja akun loppuminen.
Nyt alustavasti on sovittu että emäntä ostaa tämän auton minulta pois kun itse en tällä aja oikeastaan yhtään vaikka se minun onkin. Huoltovastuu tietty pysyy minulla
N.20tkm päästä olisi tarkoitus paikalliselle viedä jakopään ja vesipumpun vaihtoon kun ei noilla hinnoilla paljoa itse kannata ruveta vaihtamaan + saa takuun työlle. Kunhan sitten seuraava jakopään remppa olisi tulossa tuon jälkeen niin tarkoitus olisi tehdä samalla kansiremontti irtokanteen jonka sain hankittua. Tällä autolla olisi tarkoitus vielä ajaa aika monta kilometriä ja korjata sitä mukaa kun tarvetta tulee.
Kunhan tässä kerkeää hieman tienata niin pitää Kadettin tilalle mahdollisesti vähä parempi auto hankkia täysin omille ajoille (ja puuhastelun kohteeksi). Tänään tällä autolla ajoin pitkästä aikaa eikä mikään ihme miksi ei emäntä halua Kadettilla ajaa kuin pakon edessä
Alunperinhän ostin tämän itselle käyttöautoksi mutta emäntä sai sitten töitä ja tarvitsi autoa matkoihin.
Lähinnä tästä syystä nuo "tuunaus" suunnitelmatkin hieman meni sivusuun kun kokoajan auto ajossa ollut eikä ihmeitä kerennyt tekemään. Tänään poistin nuo takavalojen tummennukset siihen tarkotetulla aineella ja nuo tummat sivuvilkutkin vaihtui takaisin kirkkaisiin. Kuukauden päästä tulee vuosi täyteen tämän auton kanssa ja kilometrejä tullut 26tkm, pääasiassa siis emännän työajoja.
Kummoisia vikoja ei vuoden aikana ole ajomäärästä huolimatta kuitenkaan ollut, pääasiassa vain kulutusosia jotka ikänsä takia periksi antaneet/olleet vaihdon tarpeessa:
-pakoputki oli puhkiruostunut = uusi keskiputki ja takavaimennin
-nopeusmittarin vaijeri meni poikki (antoi vikakoodia nopeusanturista ja moottori hyytyi risteyksiin) = uusi nopeusmittarin vaijeri
-akku hyytyi kun kunnon pakkaset iski = uusi akku
-keskuslukko temppuili kaikissa paitsi kuskin ovessa = Steelmaten keskuslukitussarjan ovimoottoreita hyväksikäyttämällä kuntoon
-radio otti häiriötä = uudet tulpanjohdot ja tulpat
-etupään jarrulevyt ja palat tuli vaihdettua uusiin
Lisäksi löytyi ruostetta takaa oikealta kotelon pohjasta. Peltiä meni hieman uusiin mutta muutenpa ihmeen ruosteeton yksilö tämä on ollut.
Ajoa haittaavia vikoja ei ole ollut kuin tuo nopeusmittarin vaijerin katkeaminen ja akun loppuminen.
Nyt alustavasti on sovittu että emäntä ostaa tämän auton minulta pois kun itse en tällä aja oikeastaan yhtään vaikka se minun onkin. Huoltovastuu tietty pysyy minulla
N.20tkm päästä olisi tarkoitus paikalliselle viedä jakopään ja vesipumpun vaihtoon kun ei noilla hinnoilla paljoa itse kannata ruveta vaihtamaan + saa takuun työlle. Kunhan sitten seuraava jakopään remppa olisi tulossa tuon jälkeen niin tarkoitus olisi tehdä samalla kansiremontti irtokanteen jonka sain hankittua. Tällä autolla olisi tarkoitus vielä ajaa aika monta kilometriä ja korjata sitä mukaa kun tarvetta tulee.
Kunhan tässä kerkeää hieman tienata niin pitää Kadettin tilalle mahdollisesti vähä parempi auto hankkia täysin omille ajoille (ja puuhastelun kohteeksi). Tänään tällä autolla ajoin pitkästä aikaa eikä mikään ihme miksi ei emäntä halua Kadettilla ajaa kuin pakon edessä
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Tästäpä tuli uudestaan minun käyttis sitten
Emännälle käytiin hakemassa kartanomallin G Astra ja vaihdossa meni minun Astra, tämä kun on PALJON paremmassa kunnossa ja hyvitysarvo melkein sama.
Uusi lambda pitäisi asennella kunhan ehtii ja jakopään rojutkin takakontissa ollu kuukausikaupalla. Leimalla käytin kk sitten eikä mitään vikaa, edellisestä katsastuksesta oli 38tkm
.
G:llä ajon jälkeen tämä tuntui aika löysältä ajettavalta mutkissa, alusta siis kaipaisi jotain. Vahaustakaan en ole jaksanut tehdä pitkilleen.
Uusi lambda pitäisi asennella kunhan ehtii ja jakopään rojutkin takakontissa ollu kuukausikaupalla. Leimalla käytin kk sitten eikä mitään vikaa, edellisestä katsastuksesta oli 38tkm
G:llä ajon jälkeen tämä tuntui aika löysältä ajettavalta mutkissa, alusta siis kaipaisi jotain. Vahaustakaan en ole jaksanut tehdä pitkilleen.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Kuten tuolla Kadetti projektissa kirjoittelin, irtosi tästä tuo apukuskin puoleinen takaoven lista joten irroitinpa sitten kaikki listat samalla. Tuli myös pahimpia paskoja puhdistettua.

Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe