Astra 1,4T käyttökokemuksia

Keskustelua Opeleista
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Astra 1,4T käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja Kaitzu »

Äiti osti tälläsen Astra J:n 1.4turbottimella, pienenä yllärinä tuli auton pulttijako 5x105 :x
Kertokaas mistä saa vanteita?
Äiti otti vain peltivanteet kesärenkailla ja kohta talvi tulee niin jotain kaipaa alle...
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

Ihme kännikoko :bonk: Ei oikeen käy minkään muunkaan merkin jaot ku heittää senverran. Marmoritiskille :peukku:
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Just sen vuoksi jätti äiti ottamatta mun käsityksen mukaan toisen rengassarjan jotta säästää selviä euroja ottamalla mustaa ja pyöreätä rengasliikkeestä :lollis:
Taitaa olla marmoritiski lähes ainoa vaihtoehto jos nopeaa haluaa, muutaman muun ehdokkaan löysin mutta tiedä sit kelpaako ne..
[*] www.fabix.fi [*][/b]
PPTN64
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja PPTN64 »

Itse tilasin omaan uuten Astra J:n aluvanteet viime keväänä Saksasta Reifen Schreiber:ltä. Homma toimi niin, että rekisteröidyt teet tilauksen ja saat ennako laskun sähköpostiisi. Kuljetus maksaa 4x setille 48 € ja kestää viikon. Itse tilasin nämä vanteet: http://www.reifen-schreiber.de/shop/Det ... 0&OGN=3928 setin mukana tulee mutterit aluvanteille. Vaihdatin ne kesäkumeille, vaikka olisivat sopineet talvikäyttöönkin. Nyt on peltivanteet, kapselit ja pultit odottamassa talvirenkaita.
Jälkeen päin tilasin vielä Ebay.uk:sta Englannista nimimerkiltä "opelise" 4x alkuperäiset keskiökupit, jotka sopivat noihin vanteisiin. Vieläkin "opelise" myy niitä samaan hintaan: http://cgi.ebay.co.uk/OPEL-WHEEL-CENTRE ... 4151fbe53d
JukeN
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja JukeN »

Astra J pulttijaot ovat jotain aivan käsittämättömiä. Pikkukoneissa tosiaan tuo 5x105 ja isommissa (1.6t ja 1.7d ylöspäin) 5x115. Siis mitä h*lvettiä oikeasti? Insigniassa sentään on järkevä 5x120, miksei tuota voinut laittaa Astraankin niin olisi löytynyt asiallisia vanteita. En tiedä menisikö epäkeskopulteilla 5x108 jakoiset pikkukoneellisiin. 5x115 jakoon sentään löytyy jotain ja 5x114,3 menee kivuttomasti. Sama jakohan muissakin saman alustan autoissa on, mutta tuo 5x105 ei tietääkseni ole ollut aiemmin käytössä missään. Miksi, miksi se nyt piti keksiä.

http://www.rengaskauppa.net tarjosi jotain vanteita, mutta ainakin omaan silmään olivat aivan kauheita. Saksan ebayssä oli Irmscherin 18" vanteet renkailla 1200€. Ei paha, mutta ei paljon auta jos talvivanteet haussa.

Olen täs itekin miettinyt seuraavaksi autoksi Astra J 1.4T koneella ja tuli EDS:ltä kyseltyä ohjelmaa. 170hp lupaili kehitysvaiheessa. Nyt näköjään tullut ulos ja lupailevat tehoa 165hp ja vääntöä 300nm.
Toistaiseksi Opeliton mies

A4 Avant quattro B9
Cayman S 987
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Tilanne on hieman muuttunut tai sitten itse käsitin jo alussa hommaa ihan väärin mutta...

Suomen valikoima on ihan sieltä jostain tähän autoon, saksasta noita onkin katteltu ja muutamasta äiskäkin jopa pitänyt kun puhelimessa jutellessa hälle linkkejä laittelin meseen.
Tilaaminen ei ole ongelma, tuli ne tavarat sitten mistäpäin maailmaa tahansa :wink:
[*] www.fabix.fi [*][/b]
PPTN64
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja PPTN64 »

Kaitzu kirjoitti:Tilanne on hieman muuttunut tai sitten itse käsitin jo alussa hommaa ihan väärin mutta...

Suomen valikoima on ihan sieltä jostain tähän autoon, saksasta noita onkin katteltu ja muutamasta äiskäkin jopa pitänyt kun puhelimessa jutellessa hälle linkkejä laittelin meseen.
Tilaaminen ei ole ongelma, tuli ne tavarat sitten mistäpäin maailmaa tahansa :wink:
Onhan tuolla Reifen Scheiber:lllä muitakin 5x105 jaolla, kuin nuo mainitsemani Dezent L Silber aluvanteet. Tarvittaessa vaikka peltivanteet.
http://www.reifen-schreiber.de/index.php
Yksi vaihtoehto olisi vaihdattaa talvirenkaat niille peltivanteille ja katsoa ensi keväänä mikä on tarjonta 5x105 vanteissa ja laittaa sitten alut niille kesäkumeille. Itse kun katselin tänä keväänä, niin vaihtoehtoja oli tasan kaksi. Dezent L Silber ja Dezent RE Silber. Luulen että ensi keväänä tilanne on huomattavasti parempi.

Kuva
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Kisavanteethan saa sillä jaolla kun tilaa eli se on kanssa yksi vaihtoehto, ei tosin istu kovin tiukkaan budjettiin.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Tuomas kirjoitti:Kisavanteethan saa sillä jaolla kun tilaa eli se on kanssa yksi vaihtoehto, ei tosin istu kovin tiukkaan budjettiin.
Ei taida olla äipän kauppakassiin se ensimmäinen vaihtoehto :D
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Ei ehkä ensimmäinen vaihtoehto, mutta veikkaan ettei marmoritiskin hinnat ole paljoa halvemmat eli siihen verrattuna valikoima kasvaa heti reilusti :D
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Tuomas kirjoitti:Ei ehkä ensimmäinen vaihtoehto, mutta veikkaan ettei marmoritiskin hinnat ole paljoa halvemmat eli siihen verrattuna valikoima kasvaa heti reilusti :D
Totta tuokin :lol:
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Vanteet talvirenkaineen löytäneet äitin Astran alle, Mansenauto Tampere tarjosi sopivat...
[*] www.fabix.fi [*][/b]
mijalo
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja mijalo »

Kertokaapa nyt mulle et mikä se on se pulttijako tuohon Opel Astra J malliin Ja onko Opel Mokassa sama jako?Nyt on myynnissä esim Tori.fi vanteita joissa jako 5x115
ja Astran vanteina myyvät vai onko Astrassakin kahta eri jakoa.Me kun on ostettu nyt uutta ooppelia.Toinen Mokka 1,4T 4x4 ja toinen on tulossa Astra Enjoy 1,4T At6.Kumpaankaan ei otettu liikkeen kautta talvirenkaita kun aika suolaiset on hinnat,eikä meidän kohdalle osunut mitään kampanijoita.
xtreme12
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja xtreme12 »

mulla olis myynnissä 5x105 jakoset 19* granturismot todella hyvillä kesärenkailla. värit cromi/musta jos kiinnostaa niin viestiä scania75@luukku.com https://korjaushuolto.fi/image/cache/da ... 00x400.jpg
migmag
'Agila'

Viesti Kirjoittaja migmag »

Mulla olis myynnissä Astrassa olleet 5x105 kesärenkaat,17"
Vastaa Viestiin