Sellanen missä ei ole jarrua vaan ainoastaan suuri pyörivä massa.mikkis kirjoitti:Mikä helvetti on inertiadynamometri
http://fi.wikipedia.org/wiki/Hitaus

Sellanen missä ei ole jarrua vaan ainoastaan suuri pyörivä massa.mikkis kirjoitti:Mikä helvetti on inertiadynamometri

Näkikö siitä että miksi se muovinen mäntä oli mennyt rikki? Voisiko se jatkettu haarukan tanko jotenkin aiheuttaa tuon?mikkis kirjoitti:Parasta tässä on, että tehostin meni rikki juuri tallin pihassa, rusaus vaan kuului kun poljin painui lattiaan. Tehostimesta oli mennyt sen jousen lisäksi kuvassa näkyvä valkoinen muovinen mäntä rikki.
Itse asiassa sen muovisen männän sisällä on jotain rikki, itse muovinen mäntä on ehjä. Mäntä ei ilman raakaa voimaa liiku, ja kun liikkuu niin menee sukkana pohjaa rutinan kanssa. On vielä purkamatta tuo tehostin, mutta tarkoitus on se tehdä, sen verran sen anatomia kiinnostaa sekä tietysti mikä siellä loppu peleissä on rikki.Simo kirjoitti:Näkikö siitä että miksi se muovinen mäntä oli mennyt rikki? Voisiko se jatkettu haarukan tanko jotenkin aiheuttaa tuon?mikkis kirjoitti:Parasta tässä on, että tehostin meni rikki juuri tallin pihassa, rusaus vaan kuului kun poljin painui lattiaan. Tehostimesta oli mennyt sen jousen lisäksi kuvassa näkyvä valkoinen muovinen mäntä rikki.
Saman lailla se liikkuu oli tankoa jatkettu tai ei ja valkoinen mäntä liikkuu ihan samassa suhteessa kun tankokin.omega16T kirjoitti:Oma veikkaus on että tuo jatkoholkki hajottaa tuon tehostimen sisältä jotain koska se pääsee painamaan tuota tehostimen takapäätyä, toisin kuin alkuperäinen tanko joka pystyy painumaan haarukkaa myöten tuonne sisälle.
Joo, edellinen oli 97 ja tämä viime viikolla vaihdettu 95 mallista. Aten luonnolliseti molemmat.Overspeed kirjoitti:Tarkemmin kun tuossa tutkailin projektikuviasi niin huomasin,että sinulla käytössä oleva tehostin on pienempi kuin minulla Asconassa,aivan kuten epäilinkin.Eikös tuo murikka ollut -97 Cliosta ?? Itselläni tuo tehostin on -03 Cliosta ja se mahtui juuri ja juuri paikoilleen ilman että se otti kiinni runkoon.
Lisäksi tila meni niin ahtaaksi,että kytkinvaijerin juuressa olevaa metallimurikkaa..mikä pirun"dampperi"se sitten onkaan,piti sorvata noin 2cm halkaisijaltaan pienemmäksi,ettei se olisi ottanut kiinni tehostimen runkoon..Tiivis paketti mutta paikoilleen meni.
Voi hyvinkin olla mahdollista että mallien välillä on eroa sisuskaluissakin..
Tuo -03 Clion tehostin kesti hyvin kesän koeponnistuksen ja joutui melkoisen runnomisen kohteeksi kovassa ajossa.
Hyvin ovat uudet jarrut pelanneet ja kyllä pysähtyy !!
Ei sillä niin väliä mistä autosta osat ovat..Mersusta vai Renusta..valmistajahan on kuitenkin Ate![]()
Kiitokset vain vielä kertaallen viime talven hyvistä vinkeistä
Overspeed kirjoitti:tehostimen ja sylinterin välisen tyhjän liikkeen otin pois eräällä hyvin simppelillä lisävarusteella,osaluovuttajana toimi asconan wanha takajarrusylinteri![]()
En sitä epäilekään yhtään vaan mietin että kuuluuko ton valkosen osan edes liikkua mihinkään. Voin olla väärässäkin mutta mulla on sellanen aavistus ettei vaan pelkästään sen tangon mikä siitä tulee läpi.mikkis kirjoitti:Saman lailla se liikkuu oli tankoa jatkettu tai ei ja valkoinen mäntä liikkuu ihan samassa suhteessa kun tankokin.
Kyllä sen kuuluu liikkua samassa suhteessa tangon kanssa. Ainakin "uutena" vanhassa tehostimessa se toimi näin ja tietenkin tässä uudessaomega16T kirjoitti: kuuluuko ton valkosen osan edes liikkua mihinkään. Voin olla väärässäkin mutta mulla on sellanen aavistus ettei vaan pelkästään sen tangon mikä siitä tulee läpi.