Z20LEx virittäminen
-
leutoranta
- OCF Member 2023

Re: Z20LEx virittäminen
Tarkoitus olis liittä MAF CDTI-koteloon, niin joku 5-10cm riittää.
E: Apu löytyi läheltä! Kiitos G.T.S
E: Apu löytyi läheltä! Kiitos G.T.S
Opel Mokka 1.4T 4x4
Onko kukaan mitannut, minkä kokoinen cuureli tonne Astran keulaan menee maksimissaan? Foorumin autojen perusteella ainakin tuommonen pikku 550x180 menee helposti ja 600x300 ainakin OPCn puskimeen. Jospa tässä alkais ettimään talveksi jo askarreltavaa.
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
EX:
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Toihan riippuu ihan siitä millaiset lähdöt siinä coolerissa on. Munkin autooni ois hyvin mennyt 600X300 tai jopa isompikin jos siinä ois toinen lähtö ollut ylös päin. Nythän mun piti jättää sivulle tilaa et saa lähdön ylös. Eli siks se Forgen setti ois ollut parempi mut huomattavasti kalliimpi.Alpha kirjoitti:Onko kukaan mitannut, minkä kokoinen cuureli tonne Astran keulaan menee maksimissaan? Foorumin autojen perusteella ainakin tuommonen pikku 550x180 menee helposti ja 600x300 ainakin OPCn puskimeen. Jospa tässä alkais ettimään talveksi jo askarreltavaa.
Tuossa ois sit edukkaampi paketti tuon Forgen tilalle http://www.ab88.co.uk/product_info.php? ... -h-z20-sri Ei varmaan yhtän huono. Tuossa noi putket tulee sit samaan tyyliin kuin "emsiillä" eli tuolta "alakautta eikä ylhäältä.
Tuo näyttää ihan samalta kuin tämä TXautosport setti. Alakautta olin ajatellut kanssa putket tuoda. Forge on niin kallis ettei viitsi edes harkita asiaa.G.T.S kirjoitti: Tuossa ois sit edukkaampi paketti tuon Forgen tilalle http://www.ab88.co.uk/product_info.php? ... -h-z20-sri Ei varmaan yhtän huono. Tuossa noi putket tulee sit samaan tyyliin kuin "emsiillä" eli tuolta "alakautta eikä ylhäältä.
BMW F30 330e M-Sport
EX:
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
EX:
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Niinpä näyttääkin.. No jos alakautta meinaat niin sittenhän sinne mahtuu se 600X300 jäähy ja vissiin vielä 100mm paksunakin mullekkin ois nimittäin mahtunut!Alpha kirjoitti:Tuo näyttää ihan samalta kuin tämä TXautosport setti. Alakautta olin ajatellut kanssa putket tuoda. Forge on niin kallis ettei viitsi edes harkita asiaa.G.T.S kirjoitti: Tuossa ois sit edukkaampi paketti tuon Forgen tilalle http://www.ab88.co.uk/product_info.php? ... -h-z20-sri Ei varmaan yhtän huono. Tuossa noi putket tulee sit samaan tyyliin kuin "emsiillä" eli tuolta "alakautta eikä ylhäältä.
En 100 varmaks sano noita oman coolerin mittoja kun en mitannut kuin syvyyden, mut mun mielestä se oli 600x300x75mm. Mulla tulee suht pienenä toi putki coolerille suoraa sivusta ja lähtö on sit vähän isompi ja lähtee vähän taaksepäin.
- A5 coupe 3.0tdi
- Insignia wagon 1.6T
- Mk4 Golf wagon 1.9tdi
- Insignia wagon 1.6T
- Mk4 Golf wagon 1.9tdi
Tietääkö joku minkä kokonen on toi LEH ahtimen V-laippa lähtö?
Siis mietin et tekis 3-3,5" downpipen jossain vaiheessa kun nykynen on vaan 2,5" ja tarvis hankkia osat tota varten mut en tiedä tota laipan kokoa. Mistähän kohti se mitataan kun noita laippoja on kuitenkin montaa eri kokoa ja mittasin tosta alkuperäsestä etummaisesta katista sen v-laipan sisäpuolen halkasijan ja se on mun mielestä n.3,5".
Siis mietin et tekis 3-3,5" downpipen jossain vaiheessa kun nykynen on vaan 2,5" ja tarvis hankkia osat tota varten mut en tiedä tota laipan kokoa. Mistähän kohti se mitataan kun noita laippoja on kuitenkin montaa eri kokoa ja mittasin tosta alkuperäsestä etummaisesta katista sen v-laipan sisäpuolen halkasijan ja se on mun mielestä n.3,5".
- A5 coupe 3.0tdi
- Insignia wagon 1.6T
- Mk4 Golf wagon 1.9tdi
- Insignia wagon 1.6T
- Mk4 Golf wagon 1.9tdi
Meinaatkos ton ite tehdä? jos noita lähdet rakentaan tai tilaamaan niin voisin olla kiinnostunut varsinkin jos tulee 3,5" Dp.emsii kirjoitti:Tietääkö joku minkä kokonen on toi LEH ahtimen V-laippa lähtö?
Jos toi lähtö on vaan 3,5" nii miksei sellanen menis sit. 3" varmaa riittää ihan hyvin mut samahan se on tehä sit viel isompi jos ahtimes on tarpeeks iso lähtö. Mä oon ite aika surkee hitsaamaan, mut voishan sitä itekki kokeilla kun työpaikalla on kuitenki vehkeet.G.T.S kirjoitti:Meinaatkos ton ite tehdä? jos noita lähdet rakentaan tai tilaamaan niin voisin olla kiinnostunut varsinkin jos tulee 3,5" Dp.emsii kirjoitti:Tietääkö joku minkä kokonen on toi LEH ahtimen V-laippa lähtö?
Rupesin tätä vaan miettimään kun selasin vxronlinee ja moni oli saanu reilustikin parempia lukemia 3" putkilla kuin 2,5". Ja toi dp taitaa ahistaa eniten. Regalillhan ne oli penkittäny just kaks vxr:ää pelkäl Scorpionin 3" turbobackil jotain 280hv ja 380nm, eli aika samoja kuin Alphakin. Sit mulla on cooleri vaihettu mut 2,5" dp (katin korvausputki ja siitä joustinosalle asti) ja 270hv ja 360nm ja yleensähän tolla isommalla dp:lla saa juurikin vääntöä lisää.
Emt onks tää vaan turhaa spekulointia.
Onhan toi dp suht helppo tehä jos vaan saa osat hankittua.
- A5 coupe 3.0tdi
- Insignia wagon 1.6T
- Mk4 Golf wagon 1.9tdi
- Insignia wagon 1.6T
- Mk4 Golf wagon 1.9tdi
Kattelin muuten kouvolassa O_P_C:n vectran ilmaputsaria että näyttää ihan samanlaiselta kuin tuo CDTI boksi. Nyt pitäs vaan tietää minkä kokonen on opc vectran MAF, että käykö tommonen vaihtoehtona ilmaputsariksi. Tietysti siinä astran versiossa on boksin kiinnikkeet juuri oikeissa kohdissa.
BMW F30 330e M-Sport
EX:
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
EX:
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Opc Vectran Maf:in halkaisia on 80mm, jos sitä tarkoitit.Alpha kirjoitti:Kattelin muuten kouvolassa O_P_C:n vectran ilmaputsaria että näyttää ihan samanlaiselta kuin tuo CDTI boksi. Nyt pitäs vaan tietää minkä kokonen on opc vectran MAF, että käykö tommonen vaihtoehtona ilmaputsariksi. Tietysti siinä astran versiossa on boksin kiinnikkeet juuri oikeissa kohdissa.
Vectra OPC -06, Z28NET
Turbo-cooleri väli 2" putkea, cooleri-imusarja väli 2,5" putkea.
Kun tossa oli noista coolereista puhe.
Laita vaan Alpha se cdti, eikä lähetä enää soveltamaan. Se on kuitenki hyväks todettu.
Nimim. huomenna haen uuden kartiofilsun..
Ne äänet on vaan niin paljon paremmat, et oon valmis vaik uhraamaan muutaman hevosenki sen takia.
Kun tossa oli noista coolereista puhe.
Laita vaan Alpha se cdti, eikä lähetä enää soveltamaan. Se on kuitenki hyväks todettu.
Nimim. huomenna haen uuden kartiofilsun..
Ne äänet on vaan niin paljon paremmat, et oon valmis vaik uhraamaan muutaman hevosenki sen takia.
- A5 coupe 3.0tdi
- Insignia wagon 1.6T
- Mk4 Golf wagon 1.9tdi
- Insignia wagon 1.6T
- Mk4 Golf wagon 1.9tdi
emsii kirjoitti: Nimim. huomenna haen uuden kartiofilsun..![]()
Mitä ihmettä?
Oon vissiin tullut vanhaksi ja seniiliksi...
Vectra Turbo 4x4
Insignia 2.0 Turbo 4x4
Zafira B 1.9cdti
Insignia 2.0 Turbo 4x4
Zafira B 1.9cdti
Jotenkin tuntuu oudolta että Astran koneessa rajoittaa tehoja suodattimet jotka ei rajoita muissa koneissa reilusti päälle 400HP jälkeenkään tehoa...
Ainakin Apex'i Dual Funnel riittää vallan mainiosti päälle 450HP...
Ainakin Apex'i Dual Funnel riittää vallan mainiosti päälle 450HP...
Nii siis ton cda boxin tilalle vapari kun näytti ahistvan jonku verran mun ja alphan opc:ssä. Lämmöstähän se taas kärsii ja sitä tarkotin tolla, että ihan sama vaik pari hevosta karkais sen lämmön takia. 
- A5 coupe 3.0tdi
- Insignia wagon 1.6T
- Mk4 Golf wagon 1.9tdi
- Insignia wagon 1.6T
- Mk4 Golf wagon 1.9tdi