Jaha, ensi viikolla pitäisi tuo asennus nyt sitten ottaa työn alle.
Kaikki ihan oikeat asentaja tuntuvat laittavan webastolle oman lähdön tankista suoraan mutta toimiiko se webasto jos polttoaineen ottaa paluuputkesta? Onko ketään ottanut vectraan/calibraan sitä polttoainetta paluulinjasta? Ohjeissakin neuvotaan kuitenkin näin tekemään..... Jossakin joku puhui myös jos ottaisi imuputkesta ENNEN bensapumppua, nouseeeko se paine siinä putkessa liian korkealle?
Laittaisin sen oman lähdön itsekin mutta ovat ilmeisesti hyvin hinnoissaan
Opel Calibra V6-Auto -97 Last edition Nro.526
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
E Raketti kirjoitti:Saa kyllä aineen siitä paluuputkestakin sillä mukana tulevalla t-kappaleella, mutta aina parempi jos sen suoraan sinne tankkiin laittaa.
No taidan ainakin sitten kokeilla siitä paluuletkusta. Onkos siinä sitten aihetta pelätä että loppuu aine kesken kun se linja tyhjenee vai mikäs saa porukan laittamaan noita omia lähtöjä?
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
Alkaa olla webasto 95% kytketty. Löytyi se puhaltimen sulake tuolta konehuoneen sulakerasiasta, ohjaamon puolelta ei reagoinut puhallin minkään sulakkeen irroitukseen. Ei haitannut yhtään kun en joutunut kojelautaa purkamaan Vaikuttaakohan sulakkeiden sijainteihin ilmastointi? Vain vähän pitäisi letkuja suojata ja laittaa pumppuun johdot kiini. Mutta mistä ihmeestä erottaa kumpi sen webaston bensapumpun nastoista on plussa? Pitääkös tässä kaivaa hyppylanka esiin?
Kun tuota värkkiä ensi kerran käynnistelee niin ilmaako se itse oman bensalinjansa?
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
Lindemann kirjoitti:Mutta mistä ihmeestä erottaa kumpi sen webaston bensapumpun nastoista on plussa?
Ei väliä miten nuo johdot kytket.
Lindemann kirjoitti:Kun tuota värkkiä ensi kerran käynnistelee niin ilmaako se itse oman bensalinjansa?
Ilmaa, voi olla että joudut muutaman kerran herättelemään sitä että pumppaa bensan webastolle asti.
Sain sen vempaimen tänää käynnistymään Ilmasin bensalinjan käyttäen webaston omaa pumppua ja hyppylankaa. Käytin laitetta vain 10min eikä sisäilman puhallin käynnistynyt ollenkaan. Aikaisemmassa kiesissä jossa oli webasto se sisäilman puhallus käynnistyi kyllä melkeen heti.
Tuliko nyt kuitenkin kytkettyä väärin ne puhaltimen johdot? Laitoin ne tosiaan konehuoneessa majailevaan puhaltimen sulakkeeseen kiinni. Punainen webaston johto siihen päähän johon tuli virta ja musta toiseen.
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
E Raketti kirjoitti:Oikeinpäin ne johdot ainakin on, mutta onko varmasti oikeassa johdossa? ja oliko puhallin varmasti katkaisijasta päällä?
Eipä tuo taida olla oikea johto, kuulemma pitäis puhaltimen käynnistyä koko matalissa lämpötiloissa jo. Katkaisijasta oli kyllä puhallin päällä. timppa1 meinasi että kannattaisi kokeilla saako puhallinta ohjattua virran ollessa pois suoraan siitä puhaltimen katkaisijalta. Se olis seuraava etappi. En sähköstä ymmärrä mitään mutta onko tuolle puhaltimelle relettä missään, eikös sillä sais ohjattua jos semmoinen on?
Tämä siis jos ei katkaisija-viritys onnistukaan.
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
Vedä suoraan puhallinmoottorille ne johdot niin toimii varmasti. Itse olen aina kun mahdollista suoraan puhaltimeen kytkenyt niin jää kaikki "turha" siitä välistä pois.
Astra G Ex: Kadett E 1.8i GT, Kadett E 1.3 LS, Corolla 1,3, BMW E46 316i, Vectra B 2.0 CD Sport, Omega B MV6, Astra F 1.6 8V GLS, Astra F 1,6 16V GL
E Raketti kirjoitti:Vedä suoraan puhallinmoottorille ne johdot niin toimii varmasti. Itse olen aina kun mahdollista suoraan puhaltimeen kytkenyt niin jää kaikki "turha" siitä välistä pois.
Sehän olis tosi helppo ratkaisu. Puhaltaako se sit vain täysiä?
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
E Raketti kirjoitti:Vedä suoraan puhallinmoottorille ne johdot niin toimii varmasti. Itse olen aina kun mahdollista suoraan puhaltimeen kytkenyt niin jää kaikki "turha" siitä välistä pois.
Sehän olis tosi helppo ratkaisu. Puhaltaako se sit vain täysiä?
Työntää suoraan 12v sinne puhaltimelle joten pyörii. Jos haluat nopeutta säätää niin pitää etsiä johto joka on ennen puhaltimen katkaisijaa.
Astra G Ex: Kadett E 1.8i GT, Kadett E 1.3 LS, Corolla 1,3, BMW E46 316i, Vectra B 2.0 CD Sport, Omega B MV6, Astra F 1.6 8V GLS, Astra F 1,6 16V GL
Jep, tänään oli lopultakin aikaa tutkia noita puhaltimen johtoja ja homma ratkesi Eli puhaltimen kaukalosta menee puhaltimelle kasa johtoja yksi niistä on maa-johto loput edustavat kukin yhtä puhaltimen nopeutta. Itselleni sopivan nopeuden löysin hyppylangalla kokeilemalla. Tässä kytkennässä on ainakin se hyvä puoli että puhallin toimii aina sillä sopivalla nopeudella. Ei tyhjennä akkua jos jää puhallin vahingos täysille kun auton sammuttaa
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH