eli olen laittamassa maskia, ottamassa alkup tilpehöörit pois ja verkkoa tilalle, nyt kuitenkin (a vectra 95) maski on todella typerästi valmistettu. Merkki on eri valua kuin taustaritilät, krominen merkin pinta on eri osa kuin takatuki. Onko joku tehnyt projektia? Ei viitsisi turhaan hajoittaa koko viritystä,jos ei onnistukkaan. Eli miten sen saa siististi purettua ja millä aluverkon tilalle kiinni?
käykö esim vectra2000 maski tohon a2 veccuun?
Minkä hintaisia on ne valmiit tuning maskit?
pebe@kanetti.com
A veccun maski
Kuten kerhon jäsenautojen Vectra-A-galleriastakin ja tapahtumakuvistakin huomaat, kyllä monet ovat samaa projektia tehneet. Itse jätin Opelin Blitzin keskelle kun mielestäni se siihen kuuluu, mutta monet ovat ottaneet senkin pois, silloin vain pitää kitata maskin alareunasta pieni pala umpeen tai peittää se muuten.
Itse jätin mustasta muoviosasta jäljelle yläreunan eli leikkasin sen maskin aukon yläreunasta poikki, jolloin alkuperäiset yläkiinnikkeet jäivät maskiin. Alareunan tapit leikkasin irti irroitetusta ritilästä ja kiinnitin ne alumiiniverkon liimauksen jälkeen verkon taakse paikoilleen, siis ne pelkät tapit, en koko mustaa kehystä. Kiinnitin alumiiniritilän kuumaliimalla joka on muuten pysynyt hyvin paikoillaan, nyt vain Blitzin keskellä ollut verkon pala irtosi Saksan reissulla... pitää liimata se takaisin.
2000:n maski näyttää omasta mielestäni vähän hölmöltä A2:ssa Vecussa, kun lamput tulevat ulemmaksi kuin maski. Mattig ainakin tekee valmista tuning-maskia Vecuun joka ei jätä lamppuja ulommaksi, kun maski tulee vieläkin ulommaksi kuin A2:n lamput.
Itse jätin mustasta muoviosasta jäljelle yläreunan eli leikkasin sen maskin aukon yläreunasta poikki, jolloin alkuperäiset yläkiinnikkeet jäivät maskiin. Alareunan tapit leikkasin irti irroitetusta ritilästä ja kiinnitin ne alumiiniverkon liimauksen jälkeen verkon taakse paikoilleen, siis ne pelkät tapit, en koko mustaa kehystä. Kiinnitin alumiiniritilän kuumaliimalla joka on muuten pysynyt hyvin paikoillaan, nyt vain Blitzin keskellä ollut verkon pala irtosi Saksan reissulla... pitää liimata se takaisin.
2000:n maski näyttää omasta mielestäni vähän hölmöltä A2:ssa Vecussa, kun lamput tulevat ulemmaksi kuin maski. Mattig ainakin tekee valmista tuning-maskia Vecuun joka ei jätä lamppuja ulommaksi, kun maski tulee vieläkin ulommaksi kuin A2:n lamput.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
rait! eli ei auta muu kun saha käteen ja muovia pois. Kiitän jälleen kovasti avusta.
pebe@kanetti.com
pebe@kanetti.com
Voisiko ata vielä tarkentaa...
Eli jätit siis mustasta säleiköstä jäljelle vain "yläriman" ja kaikki muu pois?
Milläs kiinnitit alatapit tukevasti ja ennenkaikkea miten sait ne sattumaan juuri oikeaan asentoon? Onko miten tarkkaa?
Kehyksestä on varmaan kittailtava kolot sekä alhaalta että ylhäältä, jos poistaa merkin keskeltä.
Äsken oli jo saha kädessä, mutta mietitään vielä...
Eli jätit siis mustasta säleiköstä jäljelle vain "yläriman" ja kaikki muu pois?
Milläs kiinnitit alatapit tukevasti ja ennenkaikkea miten sait ne sattumaan juuri oikeaan asentoon? Onko miten tarkkaa?
Kehyksestä on varmaan kittailtava kolot sekä alhaalta että ylhäältä, jos poistaa merkin keskeltä.
Äsken oli jo saha kädessä, mutta mietitään vielä...
Vectra C V6 2.8T Wagon
Vectra A V6
Omega MV6 Caravan (Ex)
Vectra A V6
Omega MV6 Caravan (Ex)
Joo, jätin mustasta osasta pelkän yläriman jäljelle ja sahasin/leikkasin kaiken muun pois (samalla leikkasin puukolla myös käteeni, sitä en suosittele, siihen piti hakea maskituunauksen välissä tikit sairaalasta eikä ollut kiva ajaa 10 km sairaalaan käsi vuotaen verta oman hätäensiavun jälkeen...). Reiässähän vakioritilässä on ylimmäinen säleiden rako umpinainen, joten sen sahaaminen auki oli vähän ikävä toimenpide kun mulla oli siinä käytössä vain vanha irtonainen rautasahanterä ja hyvä uusi terävä Fiskarsin puukko... Leikkasin siis siten että koko kehyksen reikä on avoin, joutuu siis sahaamaan umpimuovia koko leveydeltä.
Kehykseen seuraavana liimasin alumiiniverkon kiinni kuumaliimalla.
Sahasin mustan muoviosan alareunasta tapit irti siten että niihin jäi n. 3 cm mustaa kehystä mukaan josta sain ne liimattua kuumaliimalla ritilän taakse alkuperäisille kohdilleen. Ovat pysyneet nyt jo pari vuotta ihan hyvin paikoillaan.
Blitzinhän jätin itse paikoilleen, auto kun on Opel ja sen takia siinä on Opelin logo keulalla... mutta jos sen poistaa, pitää ne kolot kehyksessä juu kitata tai peittää muuten. yläpuolella ei niin väliä ole, sehän ei näy normaalisti lainkaan, alareunan kittaus varmaan riittää.

<font size=-1>[ This Message was edited by: ata on 2002-07-19 06:14 ]</font>
Kehykseen seuraavana liimasin alumiiniverkon kiinni kuumaliimalla.
Sahasin mustan muoviosan alareunasta tapit irti siten että niihin jäi n. 3 cm mustaa kehystä mukaan josta sain ne liimattua kuumaliimalla ritilän taakse alkuperäisille kohdilleen. Ovat pysyneet nyt jo pari vuotta ihan hyvin paikoillaan.
Blitzinhän jätin itse paikoilleen, auto kun on Opel ja sen takia siinä on Opelin logo keulalla... mutta jos sen poistaa, pitää ne kolot kehyksessä juu kitata tai peittää muuten. yläpuolella ei niin väliä ole, sehän ei näy normaalisti lainkaan, alareunan kittaus varmaan riittää.

<font size=-1>[ This Message was edited by: ata on 2002-07-19 06:14 ]</font>