A Vectra Projekti! More race, no bling!

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Re: A Vectra Projekti! More race, no bling!

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

vectraTBO kirjoitti:voihan sillä tietty kadullakin ajaa mutta saako siitä sitten jotain nautintoa irti?

No sitä mä vähän tarkotinki.

Kattokaapa noita kympin takavetosiakin. Onko nekään nyt niin vakioautoja...
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Keme
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Keme »

Juho M-P kirjoitti:
vectraTBO kirjoitti:voihan sillä tietty kadullakin ajaa mutta saako siitä sitten jotain nautintoa irti?
Ihme jännitystä. Tarjoaako joku vakio-vektra jotain uskomatonta ajonautintoa?
JEEEEEEEEEEEEE!
temevee
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja temevee »

Tämähän kilpailee vitsit-topicin kanssa :lol:
Ihanpa tosissaan, tsemppiä projektille. Jotkut täällä ovat vaan kovin kriittisiä tämmöisten kiinnostavien projektien alkutaipaleiden suhteen, eivätkä usko 8-tappivectran potentiaaliin kympin aikoja ajatellen.
Tiedä minkälainen tykki tästä vielä tulee, moni pemari tulee vielä kalpenemaan :peukku:

:roll:
jennade
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja jennade »

Jep kalpenee hyvinkin, noh en oo viel luvannu opel kansalle sitä kymppiä, sen verran kun noilla osilla päästään ja ja kestää! -(z)- sit ku osat hajoo ni järeempää kamaa kehään! kuvia tulee luultavasti vklp! myös siit ahtimesta!
A vectra -89 projekti
Alpha
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Alpha »

paljos menee vartti tälllä hetkellä?

ps. läpällä ja kännissä
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
jennade
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja jennade »

2sekuntia

ps läpällä ja kännissä! :ruoska:
A vectra -89 projekti
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enochian »

Eikö googlella löydy kuvia nopeammin?
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Keme kirjoitti:
Juho M-P kirjoitti:
Ei tarjoa ei. Tosin kyyti on "vähän" tasaisempaa ja hiljaisempaa ihan vakiona kuin sillä 10s autolla. Mä en näe siinä oikeen järkeä että autosta riisutaan kaikki muu paitsi tekniikka pois ja sillä ajetaan vain radalla. Tykkää ainakin itse ajaa myös kadulla. Jos siis katuautoista puhutaan, kilpurit on erikseen. Tosin näyttäis toi omakin raato menevän pikkuhiljaa siihen riisutumpaan suuntaan koska kovempaa pitäis päästä :bonk:

Ja tosiaan ei ne kympin takavetosetkaan ole ihan suoraan katukelpoisia ja jos on niin nautinto on kadulla ajamisesta kaukana.

Mut Kemehän koitti vaan trollata vai :D
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja ?! »

vectraTBO kirjoitti:
Keme kirjoitti:
Juho M-P kirjoitti:
vectraTBO kirjoitti:
Ja tosiaan ei ne kympin takavetosetkaan ole ihan suoraan katukelpoisia ja jos on niin nautinto on kadulla ajamisesta kaukana.
OT. on niitäkin nopeahkoja KATUautoja jolla voi aina saapua kiihdyttelemään ajamalla,tosin tämäkin vain kesäisin käyttöautona
->

No okei, olihan toi vaan tommonen korkea kymppi.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Onhan niitä, "käyttöauto" sana vaan ei minun mielestä tuossa toteudu vaikka koko kesän olisi ajossa. Itse miellän käyttikseksi sellaisen auton johon voi paskaset työkalut kipata takaluukkuun ja lähteä hommiin ja stereotkin sais olla jotta ei ajellessa tuu tylsää. Ja ne radiolähetykset pitää myös kuulua muun mökän seasta siedettävästi, jopa täyskaasullakin. Leimallekin pitäis voida ajaa koska vaan ilman mitään esivalmisteluja, ja leimamies voi olla joku muukin kuin tuttava... Mutta tämä oli vain mun ajatus käyttöautosta, kaikilla on oma ajatus siitä se kun on vähän sellainen veteen piirretty viiva.

Ja etuvetoiseen kympin autoon on kai tehtävä vähän enemmän kompromisseja kuin takavetoiseen. Tai no mistä mä tiedän kun en ole kummankaan vetotavan kympin autoa koskaa omistanut/ajanut. Mutta noi kympin takavedot on mun mielestä jo nähty...

Supra on kyllä nopea, sitä ei käy kieltäminen. Lähtökohtakin on vähän eri kuin 2.0 8v A Vectra.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
eety
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja eety »

Kyllä noi kympin etuvetoset alkaa oleen jo hurjia vehkeitä... Alusta pitää olla aika tappiin laitettu eikä pelkoo että pelkillä Toyon R888 sais riittävästi pitoa :-?

Voimansiirtokin taitaa joutua aikas koville, ei taida kovin halvaksi tulla ne vetarit jotka kestäisivät edes parilähtöä kunnon renkailla :D
eg1992
Minut on bannattu!

Viesti Kirjoittaja eg1992 »

4sivua paskaa eikä ainuttakaan kuvaa autosta? :yawn: :roll:
Keme
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Keme »

vectraTBO kirjoitti:
Keme kirjoitti:
Juho M-P kirjoitti:
Mut Kemehän koitti vaan trollata vai :D
Täällä kertaa en es yrittäny. Pisti vaan huvittamaan tuo, kun puhutaan ajonautinnosta ja sitten on joku a vectra samassa jutussa. Noi yheksänkytä luvun ei-öyhyn-möyhyn-hintaluokan autot ny ei kyllä tarjoa sitä ajoNautintoa millään tasolla. Vie suurinpiirtein vituttamatta paikasta A paikkaan B, mutta ei se nyt siltikään ole mitään hiljaista ja erityisen mukavaa.

Käyttöauton määritelmästä mä en jaksa edes alkaa keskustelemaan. Yhelle se on lähes hyvä B Kadetti, toiselle Maybachi ja kolmannen mielestä vain diiseli Hiluxi täyttää käyttöauton määritelmän.

Ja noista kymmenen sekunnin autoista, niin eiköhän ne kaikki rupea olemaan enemmän tai vähemmän HARRASTE-"käyttö"-autoja vetotavasta riippumatta. Eikä noi kymppiä kulkevat autot nyt Suomessa kovin yleisiä ole. Ainakaan, kun katsoo vaikka tämän kesän kadunmiehen kiihdytystapahtumien tuloslistoja. Aikalailla pitää laitteiden repiä, että se varttimaili taittuu aikaan. Noin niinku ihan oikeesti.
JEEEEEEEEEEEEE!
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Ihan nyt tähän autoyksilöön riippumatta, niin itse ainakin satun pitämään juuri noista 90-luvun alun Opeleista, kuten vaikka just A-Vectrasta. Sillä on jaksanut ajaa todella pitkiä pätkiä putkeen pysähdellen vain tankkaamaan välillä (pisin yhtenäinen matka putkeen taisi olla Stuttgart-Tukholma) ja radallakin sama purkki oli ihan nautittava ja hauska ajettava ainakin omasta mielestäni. Mutta makuja on monia. Kyseinen auto on tällä hetkellä "säilöttynä" mutta ajokuntoisena ja tarkoitus olisi joskus se herätellä sieltä takaisin ajoon jossain vaiheessa. Kymmenen sekunnin varttimailiajat tosin jätän ihan muille haaveilijoille, 16s se yksilö ainakin on mennyt alkuperäisen ja vakion XE:n 150 hv voimin ja se riittää sille autolle ripeähköön perusvauhtiin. Edustaa tuota "numbers matching"-periaatetta näiden tekniikanvaihdosten seassa vaikka euroautoissa ei runkonumeroa fyysisesti koneessa olekaan. Sen verran kuitenkin on A-Vectra ajonautintoa tarjonnut että on moisella tullut kuusinumeroinen määrä kilometrejä itse ajettua 13 omistusvuoden aikana.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
eg1992
Minut on bannattu!

Viesti Kirjoittaja eg1992 »

^ ei pahalla itse ministeri, mutta eikö tuokin olisi sopinut paremmin Offtopiciin.. :roll:

Vaikka tosin onhan tämä projekti jo pahemmin pilalla kuin eety:n, siellä sentäs oli kuva siellä täällä, tässä ei ole ainuttakaan. :no:

Muutenkin mennyt aika väittelyksi tosta kympin ajasta..
Vastaa Viestiin