P**kele mitä leikkimistä merkkiliikkeessä!!!
joo jos ei siellä etelässä tunnu merkkiliikkeessä homma pelaavan, niin eise pelaa täällä pohjosessakaan. Kävin viikko sitten kyseleen keminmaan opel liikkeestä osia, ja kas eihän siellä mitään palvelua saa enneen ku kerjäämällä kerjää. Menin tiskille, yks heppu sanoo päivää ottaa mapin ja häipyy. Siihen tiskin taa jää viis ihmistä seison vähän aikaa hiljaa ja kysyn et MYYKÖ TÄÄLLÄ JOKU JOTAKI?! Kaik kattoo toisiaan ja sitte löytyy yksi ukko joka viimosen päälle laiskasti kysyy et no mitä.... ei ollu osia eikä tullu kauppoja
et tämmöstä meillä. Onneksi ei oo huollon puoleen tarttenu vielä kääntyä ku remontit on tullu tehtyä itse.
et tämmöstä meillä. Onneksi ei oo huollon puoleen tarttenu vielä kääntyä ku remontit on tullu tehtyä itse.
no, kerronpa oman tarinan tässä myös... Vein autoni eräänä kauniina kesä aamuna huoltoon valtuutettuun merkkikorjaamoon. N. 3 tunnin kuluttua kaverini soittaa minulle ja kysyy "mitäs mies, mitä sä meillä päin teet?"... mun auto oli 10 km päässä siitä s**tanan huoltamosta. Sovin kaverin kanssa että se odottelee hetken siinä auton vieressä jos vaikka joku saapuisi. puolisen tuntia siinä odoteltuaan autolle saapui nuori poika, paskaiset haalarit päällä. kaveri morjensti tätä poikaa ja alkoi kyselemään autostani kaikenlaista. Tämä v*tun poika vielä kehtasi väittää autoa hänen autokseen, kun kaverini kysyi häneltä siitä. kaveri ilmoitti tälle pojalle että kyseessä ei todellakaan ole hänen autonsa, vaan minun, josta pelästyneenä hän hyppäsi autoon ja lähti kumit sauhuten paikalta. Ei muuta kuin puhelinta käteen ja soittoa huoltamoon, puhelu alkoi muistaakseni näillä sanoilla "voi v*tun kus*päät! mun auto ei ole siellä jonkun pennun leikkikaluna tai sen huviajojen takia, VAAN HUOLLOSSA!"oli kyllä pitkään puhelimen toisessa päässä hiljaista, kunnes tajuttiin mistä on kyse. vaadin päitä tilille kunnes sain korvauksen bensasta ja alennusta huollosta. Kun menin hakemaan auton sieltä, paikansin sen basso jumputuksen perusteella, tämä samainen poika luukutti musaa autollani siellä hallissa. katsoin auton sisään ja verhoilu oli täynnä öljyisiä kädenjälkiä ja penkit ihan paskaiset. oli poika kummissaan kun lähti riveleistä konepeltiin. no, lyhyt loppu tälle tarinalle. Sain alennusta huollosta, bensakorvaukset pojalta, ja sisustapesun. mutta en varmasti vie autoani enään samaan liikkeeseen.
Esim mulla ei ole aikaa ruveta tekemään huoltoja/korjauksia itse..eikä ole haluakaan..ja taidoista+välineistä on pulaa kun ottaa huomioon elektroniikan määrän joka konepellin alta löytyy- Samoin takuut raukeaa jos rupeaa itse tekemään tarvittavat huollot.On 2003-05-10 11:09, mikko400 wrote:
Opetelkaa itse korjaamaan niitä autoja niin ei tarvitse täällä itkeä mitä joku muu on tehnyt.Kun itse tekee niin saa aivan juuri sellaisen kun haluaa.Ei se auton huoltaminen tee se itse hallissa nyt niin vaikeaa ole.Ja jos ei ole kokemusta niin pyytää jonkun kokeneemman vähän neuvomaan.Paitsi sitten jos se on elämän suuria kohokohtia kun pääsee itkemään täällä että ne miehet siellä korjaamolla kiusaa mua.
Jos vie auton huollettavaksi/korjattavaksi merkki- tai muuhun korjaamoon ja maksaa työstä sen mitä pyydetään niin on vissiin ihan kohtuullista odottaa että asiaankuuluvat hommat on myös tehty!!!!
Ei ole "itkemistä" tai muutakaan ruikutusta jos ei ole tyytyväinen siihen mitä on vastineeksi rahalleen saanut!
Jos ei mitään maksa niin ei voi mitään odottaakaan..mutta jos on huollon pyytämän hinnan maksanut niin on syytä myös saada ostamansa työ JA kunnon palvelu!
Itselläni ei ole valittamista merkkihuolloista saamani palvelun tai työn laadun suhteen..mutta monilla kuitenkin on..eli työ/ palvelu ei ole näköjään läheskään aina priimaa ja on vähintään kohtuullista valittaa siitä ja vaatia se mistä on maksanut.
<font size=-1>[ This Message was edited by: mä on 2003-09-29 15:54 ]</font>
Niin me köyhät joudutaan ajamaan vanhoilla paskoilla ooppeleilla ja korjaamaan/korjauttaamaan näitä tekniikan ihmeitä aika tiuhaan.Ja en perkele varmasti vie autoani joka pikkuvian takia merkkihuoltoon ihan sen takia että olisi hyvä mieli ku saa rahalle vastinetta huolloissa.Mä taitaa olla oikea ökyilijä ku on varaa tehdö tota.
Astra Caravan edition 2000/Taunus GXL 1975
Pointti oli siis se että jos/kun joku tai kaikkikin joutuu jossakin vaiheessa viemään autonsa korjaamolle ja maksamaan siitä niin silloin on syytä myös saada sitä mistä maksaa!On 2003-09-30 00:38, bb81 wrote:
Niin me köyhät joudutaan ajamaan vanhoilla paskoilla ooppeleilla ja korjaamaan/korjauttaamaan näitä tekniikan ihmeitä aika tiuhaan.Ja en perkele varmasti vie autoani joka pikkuvian takia merkkihuoltoon ihan sen takia että olisi hyvä mieli ku saa rahalle vastinetta huolloissa.Mä taitaa olla oikea ökyilijä ku on varaa tehdö tota.
Siitä siis oli kyse..ei ensinkään siitä että auton korjaaminen itse olisi jotenkin huono homma
...vittu mitä kitisemistä toisten rahan käytöstä...tai korjauttaako/huollattaako autoaan merkkihuollossa.
Mitä helvettiä se muille kuuluu mihin joku rahansa laittaa...omatpahan on manit!
Jos jeesustelemaan ruvetaan niin mitä järkeä tupakoida tai vetää kännit joka viikonloppu...se vasta rahaa syö vuodessa hillittömät määrät!
Mitä helvettiä se muille kuuluu mihin joku rahansa laittaa...omatpahan on manit!
Jos jeesustelemaan ruvetaan niin mitä järkeä tupakoida tai vetää kännit joka viikonloppu...se vasta rahaa syö vuodessa hillittömät määrät!
Kuten olen jo joskus sanonutkin..AINA kun vien autoni korjaamolle JOKU saa työtä tehdäkseen. Mieluusti teen oman pienen osuuteni yrittäjän tukemiseksi huollattamalla autoni hänen yrityksessään..hän saa työtä= tuloa..minä saan palvelua ja autoni huolettua.
Totta on että menetän rahaa verrattuna siihen että tekisin huollon itse..mutta toisaalta jokainen meistä on maksumies jos maan talous ei ole kunnossa ja työtä ei tekijöille riitä.
Joten loppupeleissä uskon että on kaikkien etu jos jokainen tekee oman pienen osuutensa myös yrittäjän hyväksi..eli ostaa tuotteen,työn tai palvelun aina silloin tällöin..vaikka asian voisi tehdä itsekin.
Joku voi ostaa 100 000eurolla työtä tai palvelua..toinen 10:llä eurolla..silti suhteessa summa voi olla molemmille sama ja silloin kumpikin on tehnyt osuutensa yheiseen hyvään
Totta on että menetän rahaa verrattuna siihen että tekisin huollon itse..mutta toisaalta jokainen meistä on maksumies jos maan talous ei ole kunnossa ja työtä ei tekijöille riitä.
Joten loppupeleissä uskon että on kaikkien etu jos jokainen tekee oman pienen osuutensa myös yrittäjän hyväksi..eli ostaa tuotteen,työn tai palvelun aina silloin tällöin..vaikka asian voisi tehdä itsekin.
Joku voi ostaa 100 000eurolla työtä tai palvelua..toinen 10:llä eurolla..silti suhteessa summa voi olla molemmille sama ja silloin kumpikin on tehnyt osuutensa yheiseen hyvään
Olen samaa mieltä siitä, että jokaisen oma asiansa miten rahat käyttää, joten en arvostele autoaan huollattavia, vaikka itse huollan autoni itse. Mutta muistutan vielä kun niin sopiva väli on, että kun täällä köyhemmässä päässä koetetaan autoilusta selvitä edullisesti, esim. käyttämällä tarvikevaraosia, tai jopa käytettyjäkin varaosia, niin ei arvostelua siitä, että toiset ei halua laittaa koko omaisuuttaan kiinni autoon. Että muistetaan asia puolin ja toisin.On 2003-09-30 10:22, Jartza wrote:
...vittu mitä kitisemistä toisten rahan käytöstä...tai korjauttaako/huollattaako autoaan merkkihuollossa.
Jos kumpikin auto on yhtä siisti päältä ja sisältä, koneet kuuntelemalla ja käyttämällä identtisen tuntuiset, niin halvemman ostaisinOn 2003-09-30 12:17, Jartza wrote:
...niin ja maksaahan se osuutensa takaisin siinäkohtaa kun autosi myyt!
Kumman auton porukka ostaisi?sen jossa on omatekoleimat vai merkkiliikkeen 100% huoltokirja?
Ilman muuta kahdesta samanlaisesta sen jossa on merkkiliikkeen leimat.On 2003-09-30 12:17, Jartza wrote:
Kumman auton porukka ostaisi?sen jossa on omatekoleimat vai merkkiliikkeen 100% huoltokirja?
Totta on että itsehuollettu voi olla yhtähyvässä..tai paremmassakin kunnossa..mutta ongelma tuleekin siitä että MISTÄÄN ei voi tietää onko "omahuollossa" vain pistetty merkinnät huoltokirjaan/ mitä oikeasti on tehty. Toki merkkihuollossakin saatetaan antaa "valohoitoa"..mutta silti todennäköisyys sille että huollot on asianmukaisesti tehty on suurempi.
...ja pysyy kontrolli noista kilometreistä merkkiliikkeen h-kirjan kanssa pikkasen paremmin.On 2003-09-30 13:03, mä wrote:Ilman muuta kahdesta samanlaisesta sen jossa on merkkiliikkeen leimat.On 2003-09-30 12:17, Jartza wrote:
Totta on että itsehuollettu voi olla yhtähyvässä..tai paremmassakin kunnossa..mutta ongelma tuleekin siitä että MISTÄÄN ei voi tietää onko "omahuollossa" vain pistetty merkinnät huoltokirjaan/ mitä oikeasti on tehty. Toki merkkihuollossakin saatetaan antaa "valohoitoa"..mutta silti todennäköisyys sille että huollot on asianmukaisesti tehty on suurempi.
"valohoitokaan" niin paha ole kun ostaisi 300tkm ajetun auton 120tkm ajettuna!