Astra H "kauppakassi" Myydään pois...

Esittele Opel-projektisi tai autosi
emsii
'Senator'
'Senator'

Re: Astra H "kauppakassi"

Viesti Kirjoittaja emsii »

MikkoV6 kirjoitti:Joo puhaltaa ahtoputken sisään tuon veden/metanolin...muistaakseni yhessä versiossa minkä asensin oli 12barin paine ja ahtopaineen mukaan suihkutus.
Pirun tehokas jäähyttäjä!

Ja on katulaillinen suomessa toisin kuin iso kiinacuureli... :wink:
Toi vois olla ihan oikeesti hyvä juttu.
Saahan sinne sitten olla vettä lisäämässä aika usein jos tulee ajettua.. :D
Toimiskohan glykolil, vai taitaa olla kalliimpaa kuin metanoli?
Onko noissa vesiruiskuhässäköissä yleensä metanolil? Kesät vedellä?
Esim. Imprezassa taitaa olla joku ruisku ihan aluperäsenä?

Mietin aluks et "mitä hel***tiä vettä moottoriin", mut eihän toi periaattes nosta ku ilmankosteutta ja sitoo lämmön.
Tää oli kyl ihan uus juttu mulle. :o
- A5 coupe 3.0tdi
- Insignia wagon 1.6T
- Mk4 Golf wagon 1.9tdi
MikkoV6
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja MikkoV6 »

Subarussa suihkuttaa välijäähyttimen ulkopinnalle vettä,ainakin niissä mitä olen nähnyt...
Tuosta systeemistä löytyy juttua netistä paljon,kannattaa tutustua...

Jos en saa zafiraan tuota cuuleria mahtumaan niin ajattelin alkaa säiliölle tilaa tekemään,saattaa olla helpompi kun tuo cuulerin keulalle sahaaminen.

Tuo Aquamist on hyvä ja soppelin hintanen...
Vectra Turbo 4x4
Insignia 2.0 Turbo 4x4
Zafira B 1.9cdti
Nieminen
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Nieminen »

emsii kirjoitti:Siis wtf? Ruiskuttaako se ton veden tonne ahtoputkee just ennen imusarjaa??
Vai ottaako se paineen tuolta vai mitä hemmettiä. En oo kuullutkaan tollasesta systeemistä.
Vai oonko nyt ihan sekasin... :lol:
Mä jotenki koko ajan ajattelin sellasta ruiskua mikä tulee coolerin pintaan.
En sellaista tarkoittanut ruiskua tarkoittanut, tämä huomattavasti tehokkaampi keino.
MikkoV6 kirjoitti:Joo puhaltaa ahtoputken sisään tuon veden/metanolin...muistaakseni yhessä versiossa minkä asensin oli 12barin paine ja ahtopaineen mukaan suihkutus.

Jep! ja metanoli/vesi seosta käytettäessä vesi sitoo lämpöä erittäin tehokkaasti ja metanoli luovuttaa happea palaessa.
emsii
'Senator'
'Senator'

Joo tosta väähn luinkin, eli metanolia vaan.
Hmm aika hankalan näkönen härveli asentaa mutta voishan tollasta kokeillakin. Joskus ainakin. :)
- A5 coupe 3.0tdi
- Insignia wagon 1.6T
- Mk4 Golf wagon 1.9tdi
Nieminen
'Senator'
'Senator'

emsii kirjoitti:

Toi vois olla ihan oikeesti hyvä juttu.
Saahan sinne sitten olla vettä lisäämässä aika usein jos tulee ajettua.. :D
Toimiskohan glykolil, vai taitaa olla kalliimpaa kuin metanoli?
Onko noissa vesiruiskuhässäköissä yleensä metanolil? Kesät vedellä?
Esim. Imprezassa taitaa olla joku ruisku ihan aluperäsenä?

Mietin aluks et "mitä hel***tiä vettä moottoriin", mut eihän toi periaattes nosta ku ilmankosteutta ja sitoo lämmön.
Tää oli kyl ihan uus juttu mulle. :o
Ei sinne glykolia tungeta :D ja jos ei ole kokemusta tuon säätämisestä jne, suosittelen kääntymään asiantuntijan puoleen. Asennuksen voi kyllä itse suorittaa.

MikkoV6 kirjoitti:Subarussa suihkuttaa välijäähyttimen ulkopinnalle vettä,ainakin niissä mitä olen nähnyt...
Tuosta systeemistä löytyy juttua netistä paljon,kannattaa tutustua...

Jos en saa zafiraan tuota cuuleria mahtumaan niin ajattelin alkaa säiliölle tilaa tekemään,saattaa olla helpompi kun tuo cuulerin keulalle sahaaminen.

Tuo Aquamist on hyvä ja soppelin hintanen...
Evo IX mitsussa tuollaisen vesi/metanoli ruiskun saa lisävarusteena.?
Nieminen
'Senator'
'Senator'

emsii kirjoitti:Joo tosta väähn luinkin, eli metanolia vaan.
Hmm aika hankalan näkönen härveli asentaa mutta voishan tollasta kokeillakin. Joskus ainakin. :)

Asennus ei nyt paha ole jos menee ahtoputkien vaihtokin. Tuossa linkki jossa näkee suuttimien asennus kohdat.(näistäkin asennus kohdista jotku voi olla eri mieltä)
http://www.astraownersclub.com/vb/showt ... ?p=2210249
emsii
'Senator'
'Senator'

Joo eiku kysyin tota glykolia vaan kun sitä niin monessa paikassa käytetään kanssa jäätymisen estämiseen mutta tolla metanolilla olikin ihan muita tarkoituksia. :D
Varmaan aika turha härveli tollaseen käyttikseen niinnkuin munkin auto on mutta johki ratahommiin varmaan todella hyvä.
- A5 coupe 3.0tdi
- Insignia wagon 1.6T
- Mk4 Golf wagon 1.9tdi
MikkoV6
'Senator'
'Senator'

Nieminen kirjoitti:
Evo IX mitsussa tuollaisen vesi/metanoli ruiskun saa lisävarusteena.?
Niin vain oliki!!
my bad...
Vectra Turbo 4x4
Insignia 2.0 Turbo 4x4
Zafira B 1.9cdti
G.T.S
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja G.T.S »

OKei eli hieman erillainen todellakin mitä itsekkin luulin. Siksi ehdotinkin tuota pissapojan pumppua kun luulin et tarkoitat tuollaista suihkua mitä olen nähnyt suihkuttavan välijäähyn päälle vettä viilentääkseen sitä. Onhan tuosta varmaan melkoinen hyöty kun lisää tehoja saa mutta hintakin vielä sen mukainen että taitaa nuo rahat alkuun mennä muualle ja sitten katsotaan mitä tehdään ja onko tuollaiselle tarvetta.

No sanokaas kun itse ajattelin tollaista vesisuihkua tuohon coolerin pintaan että onko siitä mitään hyötyä?
MikkoV6 kirjoitti:Jos en saa zafiraan tuota cuuleria mahtumaan niin ajattelin alkaa säiliölle tilaa tekemään,saattaa olla helpompi kun tuo cuulerin keulalle sahaaminen.
Ainakin astraan mahtuu hyvin välijäähy keulille eikä edes tartte mitään siirtää tai sahata!
Nieminen
'Senator'
'Senator'

G.T.S kirjoitti:OKei eli hieman erillainen todellakin mitä itsekkin luulin. Siksi ehdotinkin tuota pissapojan pumppua kun luulin et tarkoitat tuollaista suihkua mitä olen nähnyt suihkuttavan välijäähyn päälle vettä viilentääkseen sitä. Onhan tuosta varmaan melkoinen hyöty kun lisää tehoja saa mutta hintakin vielä sen mukainen että taitaa nuo rahat alkuun mennä muualle ja sitten katsotaan mitä tehdään ja onko tuollaiselle tarvetta.

No sanokaas kun itse ajattelin tollaista vesisuihkua tuohon coolerin pintaan että onko siitä mitään hyötyä?
MikkoV6 kirjoitti:Jos en saa zafiraan tuota cuuleria mahtumaan niin ajattelin alkaa säiliölle tilaa tekemään,saattaa olla helpompi kun tuo cuulerin keulalle sahaaminen.
Ainakin astraan mahtuu hyvin välijäähy keulille eikä edes tartte mitään siirtää tai sahata!
Helteillä siitä voi hyötyä ehkä olla pikkuisen? Hyvin pysyy kuitenkin keskikokoisellakin Fmic:llä tuolla setupilla ahtolämmöt kurissa.
Mutta voihan sen värkätä kun saa pienellä budjektilla tehtyä, eihän siitä haittaakaan ole. :)
MikkoV6
'Senator'
'Senator'

G.T.S kirjoitti:
Minkä kokosen tukit sinne?
Mulla möllöttää laatikossa tuo 600*300*76 jäähy,ku halvalla sain...asennus jaksaa odottaa... :D
Vectra Turbo 4x4
Insignia 2.0 Turbo 4x4
Zafira B 1.9cdti
Alpha
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Alpha »

Hyvältä näyttää jäähy ja ahtoputket. Oishan noita ahtoputkia voinu pyöräyttää pari ylimäärästä settiäkin..

Jotenkin luulen että vesi/metanoli ruiskut alle 300hv autossa on vähän kun ampus tykillä itikoita. Varmasti hyötyä on mutta luulisin vaan että isommat hyödyt löytyy vasta isoilla paineilla / tehoilla.
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
G.T.S
'Diplomat'
'Diplomat'

Alpha kirjoitti:Hyvältä näyttää jäähy ja ahtoputket. Oishan noita ahtoputkia voinu pyöräyttää pari ylimäärästä settiäkin..
Niin eihän tossa ole itse tehtyä muuta kuin noi konehuoneen päälliset putket. Muut on ostettu ja sahattu sopivan mittaisitksi. Ja tophat ja poverpipe taas eivät sovi let ja ler koneisiin ellei ole välijäähyä vaihdettuna kun noissa noi liitinpaikat on. Ja voinhan mä kysellä vielä että kiinnostaakos noita faijan tehdä mut yleensä on ollut vähän et mulle jaksaa rakentaa mut muille ei niinkään hanakasti kun kuitenkin melko paljon muitakin projekteja ja se ei voi suoraan itse noita tehdä vaan töissä pitää sitten muitakin vaivata. Jos nuo nyt mitoiltaan kävis sulle suoraan niin sit voin kysyä et paljon maksaa jos tekee.
MikkoV6 kirjoitti:
G.T.S kirjoitti:

Minkä kokosen tukit sinne?
Mulla möllöttää laatikossa tuo 600*300*76 jäähy,ku halvalla sain...asennus jaksaa odottaa... :D
No sulla sit jo melko mörkö kokoinen mulla vain 550x185x65, mut kyllä sinne leveempi mahtuu mut korkeus voi tulla sit jo vähän eteen. Huomenna on menossa kiinni et voin ottaa kuvia mistä sit näkee kuinka hyvin lopuksi jää tilaa.

Ja voihan se nyt olla et jos kiinnostuu askarteleen niin tollaiset pikkusuihkut teen viilentämään tota välijäähyä sit radalla mut muutenhan se on melko hyödytön.
G.T.S
'Diplomat'
'Diplomat'

Astra H "kauppakassi" Välijäähy asennettuna

Noniin tänään saatiin sitten välijäähy vihdoin asennettua lopullisesti. Hiukan kyllä teki tiukkaa saada putket lukkopellin alta, tai no eihän ne ois mahtuneet mitenkään siitä "läpi". No onneksi oli yksi vanhempi avulias Haverinen joka sitten otti pikku paineilma sahan ja leikkasi lukkopeltiä niin että nuo putket mahtuvat. Muuten asennus olikin melko helppoa vaikka aikaa siihen kuluikin.

Nyt sitten hiukan kuvia tapahtuneesta. Alkuun hiukan mitä eroa on vakio ja uudella välijäähyllä.
Kuva
Kuva

Ja sitten pari kuvaa taas keula purettuna:
Kuva
Kuva
Ja uudempi oopelko ei valuta :D No onneks kyseessä vain pissapojan nesteet...

Sitten kokonaisuus valmiina:
Kuva
Kuva
Kuva

Eipä tuo konehuone vielä siisti ole mutta siivotaan se sitten kun on enemmäntehtynä eikä tarvitse sinne hetkeen kajota.

Sitten sitä seuraavaa. Uus katti tulee ens viikolla ja se vaihdetaan sitten juhannuksen jälkeen. Nyt ois myös ahtopaine mittari joka varmaan huomenna löytää tiensä paikoilleen. Et tänään tällaista :lol:
hudu79
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hudu79 »

Hommat edistyy, hyvä hyvä :thumbsup:

...Ja perinteisesti parkkihallissa 8) :lol: Vaan eipä se lopputulosta huononna!
Kuva
Vastaa Viestiin