Ostin siis tällaisen Calibran aikoinaan keväällä 2003, auto on pääosin Tunexin rakentama (T315-virityssarja ym) ja suuri osa muutoksista on edellisen omistajan tekemiä, eli auto oli tämän näköinen jo ostettaessa. Minun aikana tähän on tosin tehty aika paljon tekniikkahommia (upgreidatut ja vaihdetut jakolaatikko, kansi, turbo, camberkit ym.), nekin pääosin aikoinaan Tunexin toimesta. Ostin itse auton taxfreenä ja se on minun Suomeen kilvittämä aikoinaan ja oli ihan ensimmäisiä uuden lain mukaan Suomeen verotetusta Calibroista, siksi verotkin olivat aikoinaan korkeat myös tullin tilastojen mukaan, auto kun on tullattu uuden lain voimaantulopäivänä aikoinaan, eikä siihen tuolloin saanut edes tarrakilpiä kolmeksi kuukaudeksi kun auto oli tuotu Suomeen jo edellisenä vuonna (2002).
Mutta se oli siis tällainen ostettaessa vuonna 2003: Tämä on myyntikuvia autosta ennenkuin minä olin sitä ostanut. Eli samaltahan se näyttää tuossakin jo.
Enemmän kuvia autosta löytyy tuolta kerhon jäsenautogalleriasta:
http://www.opelclubfinland.fi/sivut/ind ... ry/212-ata
Calibra vietti myös hiljaiseloa reilun pari vuotta 2008-2010, jona aikana sitä mm. rikottiin säilytyspaikassa.
Ja tältä se näyttää tänä vuonna 2010: Maalipinta on haalistunut vanhoihin kuviin verrattuna 7 vuoden aikana ja vähän on muutakin ylimääräistä naarmua ja kukkaa ilmestynyt sinne tänne, myös ilkivallan jälkiä ym.
Ja kun pitää aina kaikennäköistä suunnitella (vaikkei varmaan koskaan saisikaan toteutettua) niin about tällaiselta tuon tällä hetkellä haluaisin näyttävän oman maun mukaisena...
Mutta varttimaililla tämä laitos on kulkenut lukemattomia kertoja eri radoilla yleensä aina 13,7 s loppunopeudella n. 160 km/h joten sen se menee. 0-100 on laskennallisesti ehkä jotain vajaan 6 s luokkaa ja huippunopeus lienee jossain 260 km/h paikkeilla todellista nopeutta, sekin laskennallisesti. Tehoa on 265 hv ja vääntöä 377 Nm Harisella aikoinaan mitattuna, täysillä ahdoilla olisi ehkä enemmän, mutta niillä kone alkaa nakuttaa joten niitä ei käytetä.
Edit:
Tässä vielä toinenkin photoshoppaus: