Uuden Opel Astra J:n ruostesuojaus

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
PPTN64
'Kadett'
'Kadett'

Uuden Opel Astra J:n ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja PPTN64 »

Viittaan tässä aiemmin aloittamaani ketjuun http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 5&t=189763
Nyt olen uuden Astra J:n saanut, joka on jollain tavalla suojattu ja kori sinkitty. (tästä ei oikein ole täyttä selvyyttä).

Autoja olen pitänyt aika kauan 8-9 vuotta ja tätäkin on tarkoitus sama aika pitää. Pääasiassa autoa käytetään kehä III:n sisäpuolella, joten talvella on tiet suolassa. Onko tuota järkevää ruostesuojata heti uutena? Katsoin Helsinkiläisestä Stop-Rust liikkestä. Heillä on tarjota 3 erilaista käsittelyä. Mikä noista sopisi uuteen Astraan?
Mainitty yritys on oman ilmoituksensa mukaan FI-sertifioitu ja maahantuojan hyväksymä.

1.)
Finikor lisäturvakäsittelyllä suojaat autosi tehdastakuussa sinun vastulla olevat alueet.
Soveltuu alle 4-vuotiaille autoille

2.)
Finikor SFS-täyskäsittelyllä mahdollisuus saada jopa 12-vuoden puhkiruostumattomuustakuu autollesi.
Soveltuu kaiken ikäisille autoille

3.)
Finikor Diamond kaksoiskäsittely. Edullisin käsittely, jos autoa on tarkoitus säilyttää pitkään. Mahdollisuus 10-vuoden puhkiruostumattomuustakuisiin.
Soveltuu kaiken ikäisille autoille
Aeah
'Admiral'
'Admiral'

Re: Uuden Opel Astra J:n ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja Aeah »

Vailla parempaa tietämystä tuntuisi tuo 8-9 vuotta olevan juuri siinä rajalla kannattaako suojaus vai ei.
Jos ajatellaan tällä hetkellä 2001-2002 opeleita, niin ruoste ei liene pahempia ongelmia.

Toisaalta noinkin pitkällä pitoajalla suostesuojauksen hinta on aika pieni vuotta kohden.
Maalipinnan kovavaha tms. käsittely voisi myös tulla kyseeseen jos itse suunnittelisin pitäväni autoa näin kauan.
OPEL KADETT B -73 Festival
OPEL ASTRA K -16
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

PPTN64 kirjoitti:Onko tuota järkevää ruostesuojata heti uutena?
Jos oikeasti meinaat sen suojata, niin nimenomaan heti uutena se kannattaa tehdä.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
PPTN64
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja PPTN64 »

Minulla on tuosta nro. 2, SFS-täyskäsittelystä tarjous 520 €. Otan sen.
Vastaa Viestiin