Sunday On Racetrack 21.9.2003 Ahvenistolla

Keskustelua tapahtumista sekä OCF:stä
JaneZki
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja JaneZki »

Jepu... Paraskierros aika n.1:45, tosin oli pikkusia jarru/rengas ongelmia renkaat ei pitäny yhtään ja jarrutki oli vähä heikot tai kotiin tullessa jarru paloja ei enää ollu sen kehikon lisäx mut ens kerral paremmilla jarruil ja renkailla parannetaan aikaa!
"Elämä opettaa, kuolema lopettaa"
"kalikan raato ja 1.5bar"
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Itse tulin paikalle vähän myöhäisenä ajankohtana, kun edellisenä yönä oli tehty Vectraan jarruremontti... ja koska alla olivat tuoreet jarrut, niin eipä niitä viitsinyt heti kieroksi ajaa, eli kerran tuli käytyä radalla rauhallisesti kurvailemassa hyvin miedolla jarrujenkäytöllä ja enemmän moottorijarrutuksella. Hauskaa silti oli, sillä tämä oli ensimmäinen (ja viimeinen) kerta tänä vuonna kun Ahveniston radalla pääsin käymään ajamassa. Vectralla on samassa kunnossa ajettu jo useampi vuosi sitten 1.43-aikoja ja samoihin sen pitäisi pystyä vieläkin, jos jarruja käyttäisi rajummin, nyt en aikoja ottanut ollenkaan kun kyseessä oli pelkkä nautiskelu, mutta arvio voisi olla jossain 1.45-1.47 välillä, tuommosia aikoja on aiemmin tullut ajeltua tuolla tavalla rauhallisesti samalla autolla. Mitään ei hajonnut mistä olen iloinen, sillä tuo toinen laite on hajoillut sitten senkin edestä. Monelta kuitenkin hajosi paikkoja autoista, kuuleman mukaan päivän aikana oli mennyt laatikoita, vetareita ym. ym. eri autoista... nämä on aina ikäviä juttuja. Sen verran kuitenkin Vectrastakin g-voimaa löytyi, että takaluukussa cd-vaihtaja irtosi kiinnikkeistään. :smile: Ja tulihan sitä spinnattuakin kerran Tarun mutkassa kun perä lähti alta kun auto yliohjasi mutkassa kaasun nostolla... :smile: Onneksi takana tullut Civic ehti väistää eikä tullut kylkeen!

Ja se Jennin & Jannen vuoron perään kovasti ajelema Corsa on tosiaan aika peli menemään, viime vuonna pääsin kokeilemaan sitä kun siinä oli vielä 8v-tekniikka kiinni, nykyäänhän siinä on 16v-kone (X16XE taitaa olla) B-GSi-Corsasta eikä sekään mikään vakio käsittääkseni ole... ja se jarruvoima... :smile: Mutta se siitä spekulaatiosta kun kerran asianomaisetkin täällä pyörivät... :smile:

Niin, ja nuo Murzun kuvat olivat todella upeita, siinä on kameran käyttötaito ollut hyppysissä, kun on noin upeita vauhtikuvia saatu onnistumaan autoista noin hyvin!

<font size=-1>[ This Message was edited by: ata on 2003-09-22 16:40 ]</font>
Markus
OCF Member 2017
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus »

Nykyään siinä Jennin ja Jannen Corsassa on kylläkin 1,8 16v 115hp moottori ja tietääkseni moottori on vielä aivan vakio vapaavirtaussuodatinta ja putkistoa lukuuottamatta. Kertokoot asianomaiset tosiaan itse enemmän...
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

On 2003-09-22 18:57, Markus wrote:
Nykyään siinä Jennin ja Jannen Corsassa on kylläkin 1,8 16v 115hp moottori ja tietääkseni moottori on vielä aivan vakio vapaavirtaussuodatinta ja putkistoa lukuuottamatta. Kertokoot asianomaiset tosiaan itse enemmän...
Eli silloin se olisi X18XE ilmeisesti koodiltaan? Tuossa tuli vain siinä jarruremontin tiimellyksessä eräässä konepajassa Turengissa nähtyä eräitäkin imusarjanpalasia ja valokuvia imusarjasta jossa kaasuläppä oli ihan eri suunnassa kuin normaalisti, mutta se lienee vielä tulevaa tavaraa... :wink:
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Markus
OCF Member 2017
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus »

Saa nähdä niin mitä sinne pellin alle seuraavaksi ilmestyy. Ettei tuo näkemäsi imusarja vain olisi kuitenkin tarkoitettu 8v koneeseen ja tulossa aivan eri Corsaan.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Markus on 2003-09-22 20:36 ]</font>
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

Koneena on X18XE1. Jep ja en tiedä olisiko itse pystynyt vielä paremapaan aikaan, jos olisi ajolinjat olleet viimeisen päälle kohdallaan ja jarrupalatkin oli edestä ihan loppu. Ainahan näistä voi jossitella ja kilpaahan sinne ei tultu ajamaan, mutta tyytyväinen olen aikaan, paranihan se 7 sekuntia viime vuoden ajasta.
turbobliz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja turbobliz »

ja katu-uskottavuutta pönkitetään tänään näillä: HX40 & Autorotor 3150
corsaa
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja corsaa »

On 2003-09-22 21:15, turbobliz wrote:
http://www.kolumbus.fi/mursu/SonR/images/131_3121.JPG

:grin:
On muuten härski laite :razz:
mikäs siihen senatoriin muuten tuli aika loppuvaiheessa? Kellään tietoo?
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Oli tainnut Dexeri saada mutkan pakosarjaan ja pehmeämmän alustan?
Aikaisemmin kesällä ei tainnut tuhista noin ja alustakin näytti "sikakovalta". Nyt tuhisi kivasti ja kallisteli mutkissa enempi.. Vai kuvittelinko vain?
sauli
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja sauli »

Oli kyllä hurjan näköstä, kun se veti siihen pääsuoran mutkaan koppi kallellaan. :grin:

Näytti se kyllä ihan mukavasti lähtevän.
Jani Mukkala
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Jani Mukkala »

Senatorista hajosi luultavasti laatikko.
Ei ole riemulla rajaa,kun opelilla ajaa!
BanaaniSorsa
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja BanaaniSorsa »

Kuvia löytyy osoiteesta:

http://www.salithevirus.tk
(Kuvat ottanut J Haapalainen)

Kuvia on tulossa myös toiselta mukana olleelta kaverilta n.80kpl lisää kunhan saa purettua.
Vierailija
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Vierailija »

Kenenkäs se A-mallin Vectra on, joka spinnas suolenkin ekassa mutkassa. Olin vaan perässä tulleen Civicin kyydissä ja sain spinnin nauhalle. Voin koittaa saada sen koneelle tässä joskus, jos jotain kiinnostaa...

-Wesku- Honda-klubista
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

On 2003-09-23 15:00, Vierailija wrote:
Kenenkäs se A-mallin Vectra on, joka spinnas suolenkin ekassa mutkassa. Olin vaan perässä tulleen Civicin kyydissä ja sain spinnin nauhalle. Voin koittaa saada sen koneelle tässä joskus, jos jotain kiinnostaa...

-Wesku- Honda-klubista
No minunhan se Vectra on... pikkusen pelkäsin kun perä lähti alta, että tuleeko Civic kylkeen, mutta onneksi se oli hallinnassa... :smile:

Noin voi käydä, kun jarruttaa tuossa lähinnä moottorilla, jolloin jarrutus on tietenkin etupyörissä, jolloin etuvetoinen yliohjaa, yleensä se on pysynyt kuitenkin hanskassa paremmin... :smile: Jarruja ei viitsinyt kauheasti käyttää, kun ne olivat juuri saman vuorokauden puolella laitetut aivan uudet levyt joita ei halunnut jarruttaa aivan kieroiksi, kun ei oltu vielä sisäänajettu edes.

Toki video kiinnostaa!
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Vierailija
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Vierailija »

Joo mulla oli kans samalainen tilanne Honda klubin omilla ratapäivillä, samassa kurvissa Crx spinnas eteen. No onneksi molemmissa tilanteissa selvittiin pelkällä väistö liikkeellä. Mä olin muuten sillä punasella Preludella tuolla ratapäivillä...
Koitan joku viikonloppu saada ne Filmit datax. Itellä kun ei oo tuota FireWire liitäntää koneessa...
Vastaa Viestiin