Vectra hankinnassa, mahd. 1.8 EHKÄ MYÖS 2.2 koneella 2002 ->

Keskustelua Opeleista
papuwokki
'Kadett'
'Kadett'

Vectra hankinnassa, mahd. 1.8 EHKÄ MYÖS 2.2 koneella 2002 ->

Viesti Kirjoittaja papuwokki »

Kohtalaisen tilavaa auto on hakusessa. Yksi ja tällä hetkellä ainut malli mikä sopii hinta/kilometri/vm akselille on Vectra.

Tässä olen katsonut alle 10 000€ maksavia, alle 100 000km ajettuja vuoden 2002-> Vectroja. Nettiautosta osui silmään kaksi tuollaista, molemmat 1.8 koneella. Onkos nuo 1.8 koneella olevat Vectrat kuinka kestäviä? Minkälaisia tyyppivikoja? Syökö öljyä?
Noissa 2.2 litraisissa on vissiin ollut aikapaljon vikoja tukivarsien, iskareiden, jarrujen jne. kanssa? Päteekö samat myös 1.8 malliin?

Edit. Eli yllämainitustista 2.2 litraisen vioista, pitävätkö paikkansa, onko muitakin?

Mitä kaikkea muuta huomioitavaa on?

Tässä vielä nuo mitä olen katsonut:
http://www.nettiauto.com/opel/vectra/3120764
http://www.nettiauto.com/opel/vectra/3150370
mnederst
'Kapitän'
'Kapitän'

Re: Vectra hankinnassa, mahd. 1.8 koneella 2002 ->

Viesti Kirjoittaja mnederst »

Samat viat alustan suhteen löytyvät varmaan molemmista, mutta ei tietääkseni niitä erityisen paljoa ole ollut. Vuoden 2005 kieppeillä Vectra pomppasi aika paljon ylöspäin katsastustilastoissa, eli voi olla, että face liftin myötä myös alustaa parannettiin silloin. Ainakin uudemmat ovat olleet hyvin vähävikaisia tilastojen mukaan. Vanhemmissa on jousia katkeillut jonkin verran, mutta ei noiden fiksaaminen kovin kalliiksi tule.

1.8.-koneessa ei ainakaan minun tietääkseni ole mitään isoja ongelmakohteita, kunhan vaihtaa jakopään hihnan ajoissa. Ja jos nimenomaan kuljetustilaa kaipaat, niin sinuna ottaisin viisiovisen mieluummin kuin sedanin. Farkkujakin on paljon tarjolla, mutta kyllä toi 1.8 siihen aika pieni konen on.
papuwokki
'Kadett'
'Kadett'

Farkkua en ajatellut ottaa, eikä farkkua oikeen hintahaarukkaan saa. Kuljetustila ei ole se olennainen, tykkään vaan ettei auto ole mikään apinakeinu.

Mitäs nämä alustan viat ovat?
En tiedä minkä näköinen Vectra oli ennen faceliftiä enkä myöskään tiedä minkä näkönen se oli sen jälkeen. Mutta jokatapauksessa tuollaista 'uuden' näköistä Vectraa olen nimenomaan ajatellut, mitä nuo kaksi nettiauton linkkiä sisältää ekasta postauksesta.
jaakkoki
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja jaakkoki »

Ei vectraa kyllä kovin suureksin autoksi voi sanoa, jos tilavaa etsit. :no: Omega on kyllä jo ihan mukavan kokoinen :P
Nissan 350Z -04
ex Vectra GTS 2.0T -03
ex Omega MV6 -97
GGTSS
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja GGTSS »

papuwokki kirjoitti:Kohtalaisen tilavaa auto on hakusessa. Yksi ja tällä hetkellä ainut malli mikä sopii hinta/kilometri/vm akselille on Vectra.

Tässä olen katsonut alle 10 000€ maksavia, alle 100 000km ajettuja vuoden 2002-> Vectroja. Nettiautosta osui silmään kaksi tuollaista, molemmat 1.8 koneella. Onkos nuo 1.8 koneella olevat Vectrat kuinka kestäviä? Minkälaisia tyyppivikoja? Syökö öljyä?
Noissa 2.2 litraisissa on vissiin ollut aikapaljon vikoja tukivarsien, iskareiden, jarrujen jne. kanssa? Päteekö samat myös 1.8 malliin?

Tuosta punaisesta vectrasta löytyy projekti osastolta juttua. Jonkun foorumilaisen entinen auto!
GTS -03
papuwokki
'Kadett'
'Kadett'

GGTSS kirjoitti:
papuwokki kirjoitti:Kohtalaisen tilavaa auto on hakusessa. Yksi ja tällä hetkellä ainut malli mikä sopii hinta/kilometri/vm akselille on Vectra.

Tuosta punaisesta vectrasta löytyy projekti osastolta juttua. Jonkun foorumilaisen entinen auto!
No ei ainakaan heti osunut silmään, onko pistää linkkiä?
GGTSS
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja GGTSS »

GTS -03
papuwokki
'Kadett'
'Kadett'

GGTSS kirjoitti:http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 3&t=166306 Tossa on jotain tietoa autosta
Ei taida olla mun auto. Ei oikein amiskäsittelyn saaneet autot innosta, mutta ihmetellään.
Kävin tuota toista linkittämääni autoa kattomassa tänään, yritykseksi tosin jäi. Auto oli huollossa, koska radio oli rikki. Miten tuollainen vakio radio voi hajota, joku ominaisuus?
G.T.S
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja G.T.S »

papuwokki kirjoitti:
GGTSS kirjoitti:http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 3&t=166306 Tossa on jotain tietoa autosta
Ei taida olla mun auto. Ei oikein amiskäsittelyn saaneet autot innosta, mutta ihmetellään.
Kävin tuota toista linkittämääni autoa kattomassa tänään, yritykseksi tosin jäi. Auto oli huollossa, koska radio oli rikki. Miten tuollainen vakio radio voi hajota, joku ominaisuus?
Nyt tekee mieli kysyä että mikä on amis käsittelyä :lol: varsinkin kun tiedän tuon auton edellisen omistajan ja sen historiaa hieman niin kyllä ihmettelen tuota kommenttia... Ja saahan minkä vain rikki jos haluaa...
papuwokki
'Kadett'
'Kadett'

G.T.S kirjoitti:
papuwokki kirjoitti:
Nyt tekee mieli kysyä että mikä on amis käsittelyä :lol: varsinkin kun tiedän tuon auton edellisen omistajan ja sen historiaa hieman niin kyllä ihmettelen tuota kommenttia... Ja saahan minkä vain rikki jos haluaa...
Amis käsittelyllä tarkoitin nyt tuossa kyseisessä autossa maskin vaihtoa, soittimen vaihtoa jne. Näin yleisesti ottaen itselle tulee tuollaisista amis käsittelyn saaneista autoista mieleen, että edellinen omistaja käytti kaasupoljinta on/off asennossa minkä johdosta auto on poljettu paskaksi. Tosin poikkeuksia on, ihan hienon näköinenhän tuo punainen kyllä on.
(F)ast_tra
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja (F)ast_tra »

Jos tuota punaista autoa sanot amis käsittelyn saaneeksi, niin saanen nauraa. Tuo maski joka siihen on vaihdettu on täysin yhtä laadukas kuin alkuperäinen, tosin kalliimpi. Jos soittimen vaihtaminen on amis käsittelyä, niin suosittelen uuden auton ostoa, siihen on "vaihdettu" soitin vain kerran, tehtaalla kun se vakio on asennettu.
G.T.S
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja G.T.S »

(F)ast_tra kirjoitti:Jos tuota punaista autoa sanot amis käsittelyn saaneeksi, niin saanen nauraa. Tuo maski joka siihen on vaihdettu on täysin yhtä laadukas kuin alkuperäinen, tosin kalliimpi. Jos soittimen vaihtaminen on amis käsittelyä, niin suosittelen uuden auton ostoa, siihen on "vaihdettu" soitin vain kerran, tehtaalla kun se vakio on asennettu.
Yhdyn tähän ei tule ainakaan mitään mielikuvia asiasta enään sitten kun auto on vain tehtaalta ulos ajettu. Ja mankan vaihto tuohon autoon kun ei tuo mitään muuta kuin paljon laadukkaamman äänen laadun.
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Woody »

Eiks noissa jonkin verran ole vuotavia hammastankoja vaihdettu.
tammari
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja tammari »

Itellä tollanen 03 Vectra tosin 2.2 koneella
Vikoja molemmat etujouset katkenneet niinkuin opeleissa ja mersuissa on tapana.
Takaa toinen iskari kuoleentui ilmeni katsastuksessa.
Siinähän nuo viat ovatkin jaa nyt kylläkin tiputtaa öljyä pihalle.

Toi maski tuossa punaisessa autossa on muuten alkuperäinen ainakin samanlainen kuin tuossa sinisessä
ja mun kulkineessa tuossa pihalla.
papuwokki
'Kadett'
'Kadett'

tammari kirjoitti:Itellä tollanen 03 Vectra tosin 2.2 koneella
Vikoja molemmat etujouset katkenneet niinkuin opeleissa ja mersuissa on tapana.
Takaa toinen iskari kuoleentui ilmeni katsastuksessa.
Siinähän nuo viat ovatkin jaa nyt kylläkin tiputtaa öljyä pihalle.

Toi maski tuossa punaisessa autossa on muuten alkuperäinen ainakin samanlainen kuin tuossa sinisessä
ja mun kulkineessa tuossa pihalla.
Kuinka paljon tiputtaa? Joudutko paljon lisäilemään öljyä?

Mitenkäs näissä ooppeleissa on tuo huoltoväli? Onko sama 30tkm kun VW:ssä? Joutuuko huoltovälillä montakin kertaa lisäämään öljyä?
Vastaa Viestiin