Enjoy penkit oli omaan makuun ihan liian vähän muotoillu, joskin paremmat kuin H Astran vastaavat. Sportin penkit sen sijaan oli huomattavasti paremmat, ehdoton varuste omasta mielestä. Ajoasennosta sai hyvän ja säätövarat vähintäänkin riittävät. Takana oli myös hyvin jalkatilaa kun olin säätänyt penkin itselleni (vähän reilu 180cm). Pääntilaa oli myös riittävästi. Laatuvaikutelma parantunut edeltäjästä. Paljon yhtenäistä muotokieltä Insigniaan, mutta myös Audi A4 B8 malliin. Esimerkiksi ovipahvien muotoilu, sähköinen käsijarru ja sen ympäristö. Kokonaisuutena sisusta mielestäni ajanmukainen, tyylikäs ja toimiva. Soittimen äänenvoimakkuuden säädön ja taajuuden viritysnapit olisin vaihtanut toisin päin, nyt voimakkuutta säädettäessä vaihdoin taajuutta. Keskikonsolissa on myös melko paljon kytkimiä, mutta nopeasti niihin tottuu. Selkänojan kallistuksensäätö jää hieman hankalaan paikkaan. Flex floor vaikutti omasta mielestä jokseenkin turhalta tavaratilassa. Käyttö oli vähän takkuista ja välipohja nostettuna pystyyn vie vaan tilaa. Itse en valitsisi varustelistalta.
1.6 koneesta ei paljoa ole kerrottavaa. Itse en edes harkitsisi tuota. Tehoa ja vääntöä alle puolet siitä mihin tottunut ja lisäksi pari sataa kiloa enemmän painoa. Mitä tuosta voi sanoa. Eteenpäin tuolla pääsee, mutta siinäpä se. Toivoa sopii kun autolehdet tekevät vertailuja, maahantuoja ymmärtää laittaa vertailuun 1.4T koneen eikä tuota 1.6 vaparia. Flex ride alustaa olisi ollut mielenkiintoista kokeilla, mutta sitä ei ollut koeajettavissa. ESP tuntui toimivan sivistyneesti mitä vähän luisuttelin.
Kokonaisuutena pikaisella koeajolla Astra vaikutti oikein hyvältä. Muotoilu kohdallaan, tilaa sopivasti, laatuvaikutelma hyvä, eikä hinnoittelukaan ole mahdoton. Menestyksen eväät omasta mielestä olemassa kun ne osataan käyttää. Farkku on tärkeä malli, toivottavasti tulee markkinoille ajallaan. Täytyy käydä koeajamassa tuo 1.6T jossain muualla kun Kouvolassa sitä ei ollut tarjolla. Toivottavasti pysyy autokuume kurissa..