C20XE virittäminen

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Re: C20XE virittäminen

Viesti Kirjoittaja telwin »

Eiköhän pidetä se keskustelu asiallisena eikä ruveta arvostelemaan sitä paljonko kukin on moottoriinsa rahaa laittanut.
Jotkut osaa ja pystyy tekemään itse ja toiset ei.
Ja toisekseen mikä on se hiekkalaatikkoviritys millä saadaan yli 200HV 20XE/C20XE koneesta...
Olisi kiva saada tuollaisesta faktaa näytille eikä pelkästään foorumi huutelua.
keijo69
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja keijo69 »

jos se meinaa turboo "hiekkalaatikko viritykseksi" :lol: . Mut jos laittaa koneeseen 3000e niin varmasti saa hyvän ja toimivan koneen kun taas jos laitat vaan +500e niin voi tulla n200hv mutta ei ole hyvä ja kestävä motti <- tehty ja todettu :lollis:
Ympyrä ja salama on tää auto kamala
opel corsa b 1.0 -99
GSi 16V
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja GSi 16V »

htn76 kirjoitti:joo, just näin... kussu :lol:

sitä lähdin arvostelemaan, että joku on pielessä jos hassaa 3000e ja saa +50hv c20xe.
"hiekkalaatikko" viritys riittää kyseissä koneessa n.200hv helposti. ei tarvita vielä ihmeitä.

Ja olen sitä mieltä että 100hv/1L pääsee myös halvemmalla. maku asia...
Ei ole kussut. Alusta loppuun tehty hyvin ja hyvillä osilla, uppoohan niihin rahaa, tiedät sen. Tarkoitus ei ollut katumoottoria tehdessä yrittää saada kaikkia mahdollisia irti, kun auto kerran vielä katukäytössä. Luotettavuutta ja sopivaa tehonlisää. Siinä onnistuttiin ja pelaa ku Sveitsiläinen kello.

Koita nyt ymmärtää, et mun kokonaisbudjetti moottorirempalle/päivityksille oli karvan alle 5000€, sillä koko paketti alusta loppuun asti nippuun!
Sitä ei pelkät viritysosat maksanu edelleenkään. Koitapa kysellä N- tai F-ryhmän Astra/Kadetti miehiltä, että miten paljon koneeseen menee rahaa.. ei sielläkään ihmeitä tee vielä kahel kolmel tyyssenil. Jos mielii pärjätäkin autolla = olla nopea.

Vastapainoksi voisit kertoa omista punakansivirityksistä? Paljonko mennyt rahaa? Mitä tehty? Millä osilla? Miten pelaa? Mitä sillä on saanut?
Ole hyvä, mä jään odottaan.
Mut en lähe sua moittimaan, kun en tunne eikä nyt niin kiinnostakaan tollasella lähestymistyylillä.. mutta ole hyvä ja kerro moottor(e)istasi.
Ei oo pakko kuitenkaan..
"On tämä saatana työmaa!"
GSi 16V
'Diplomat'
'Diplomat'

Ja minähän puhisen vapaastitukehtuvan puolesta, eli turbovehkeet sikseen, siinä hommassa osaava kaveri voi esim. 1000€ satsauksella loihtia jo aikamoiset lukemat, kestosta en sit tiedä. Vaparin trimmaaminen kun on suhteessa moninverroin kalliimpaa lopputulokseen nähden. Mutta haastavaa ja palkitsevaa sinänsä..
htn76
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja htn76 »

GSi 16V kirjoitti:Ja minähän puhisen vapaastitukehtuvan puolesta, eli turbovehkeet sikseen, siinä hommassa osaava kaveri voi esim. 1000€ satsauksella loihtia jo aikamoiset lukemat, kestosta en sit tiedä. Vaparin trimmaaminen kun on suhteessa moninverroin kalliimpaa lopputulokseen nähden. Mutta haastavaa ja palkitsevaa sinänsä..

näin on... ja kun let samoilla kiertokangilla ja kampuralla YMS... ei se alakerta hajoa 200hv se nyt on aivan varma.. jos mm.harisella ottavat läppärungoilla, ajoituksilla, ruutalla 200hv ilma että konetta "AVATAAN" ASIA JOSTA ON TÄÄLLÄKIN FOORUMILLA OLLUT PALJON JUTTUA JOS VAIVAUTUISI LUKEMAAN. sain turhanpäiväisellä hieromisella. hoonaamisella,sorvaamisella ja omalla imusarjalla, nokkienajotuksella ja tatechin ruiskulla ja audin suorasytty roippeilla tämän maagisen litratehon. jonka myös eräskin f-kaveri otti otti vakio imusarjalla , nokilla, pakosarjalla ja lastulla illan ohjelmoitavaa ruiskua. tämä vaan on "HAUSKAA" kun messutaan että jos haluat hyvän koneen laita 3000e tai 5000e ja kun uskaltaa jotain ilmaista ääneen ollaan täällä jo vedet silmissä..
että se niistä omista mielipiteistä..
GSi 16V
'Diplomat'
'Diplomat'

Oonko mä tehny väärin jos oon omaan rakkaaseen harrasteauton moottoriin sijoittanut kokonaisuudessaan 5k€ ja toimivaa/kestävää tehoa on ~200hv/~250Nm??? Tästä on juuri kysymys! Kukin tyylillään ja minä tein näin, enkä väitä että juuri näin tekemällä saa nämä tehot, halvemmallakin pärjää, mut kun ei oo tapana mennä sieltä mistä aita matalin. Antaa olla tästä väännöstä, tuu ku paska fiilis.

Jatketaan 20XE virittämisellä, mut jätetään kustannuspuoli kokonaan veke, ok? Raha on aina kaiken pahan alku ja loppu..
htn76
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja htn76 »

GSi 16V kirjoitti:Oonko mä tehny väärin jos oon omaan rakkaaseen harrasteauton moottoriin sijoittanut kokonaisuudessaan 5k€ ja toimivaa/kestävää tehoa on ~200hv/~250Nm??? Tästä on juuri kysymys! Kukin tyylillään ja minä tein näin, enkä väitä että juuri näin tekemällä saa nämä tehot, halvemmallakin pärjää, mut kun ei oo tapana mennä sieltä mistä aita matalin. Antaa olla tästä väännöstä, tuu ku paska fiilis.

Jatketaan 20XE virittämisellä, mut jätetään kustannuspuoli kokonaan veke, ok? Raha on aina kaiken pahan alku ja loppu..

näillä mennään, peace :hypocrite:
joo, jos on rahaa tehdä ei siinä ole mitään pahaa ja jokainen tyylillään.
ite oon sen verran nuuka et mieluummmin huudatan tota jyrsintä tai virtauspenkkiä... vaikka 2kk ilman et lahjoitan jollekin gurulle säästöni..
kyllä rahallakin saa hyviä koneita, joskus katellu ulkomailta, nyt lähinnä briteistä teräsveivejä mäntiä yms. sais kohtuu hintaan kun punnan kurssi alhaalla.. pojan crossi kotariinkin tilaan sieltä aika paljon osia kun saa -40% halvemmalla..
GSi 16V
'Diplomat'
'Diplomat'

Siistiä. Ja sit itse trimmailuun, eli onko porukoilla täälä läppärunkoja (C)20XE koneissa? Mitä imusarjoja, mitä läppiksiä, mitä ruiskunohjauksia?
Kokemuksia, speksejä. Se olis meikäläisen seuraava päivitys..
Jiska
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Jiska »

Edukkain mahdollinen konsepti se, että ostaa laipat ja taiteilee itse imusarjan, gsxr:n läppärungot ja mega. 500e budjetti lähellä vaikka ostaisi koottuna.
Keme
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Keme »

Jiska kirjoitti:osaspeksausta + mega. 500e budjetti lähellä vaikka ostaisi koottuna.
Miks noi mega-arviot o aina yltiöpositiivisia? Vai eikö tommone purkki sit oikeesti maksa kasattuna jotain pariakymppiä enempää? Saisko hinta-arvion joltakulta joka on ITSE OIKEASTI asentanut megan XE:n kupeesen?
htn76 kirjoitti:omalla imusarjalla, nokkienajotuksella ja tatechin ruiskulla ja audin suorasytty roippeilla tämän maagisen litratehon.
Ja tossaki joku puoltoistatonnia. Tosin aika kauas se jää aiemmin mainitusta kolmestatonnista silti. Toi vakionokkien ajoitus kiinnostas eli millasilla ajotuksilla ton kakssatkua sai XE:stä vakionokilla? Ja tehokäppyräki ois ihan hauska nähä. Vai onks hys hys tietoa?
JEEEEEEEEEEEEE!
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

Mutta eikös Gsi 16v puhunut että tekee moottori remontin myös tuohon rahaan, eli jos uusii renkaat,laakerit stefat,tiivisteet,jakopää,vesipumpu ym niin kyllä noihin äkkiä tosiaan se reilu 1000e menee.

Mulla on 92hv/1L 6 moottori joka on maksanut pitkästi yli 10ke eli ei ole halpaa sekään.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

Jiska kirjoitti:Edukkain mahdollinen konsepti se, että ostaa laipat ja taiteilee itse imusarjan, gsxr:n läppärungot ja mega. 500e budjetti lähellä vaikka ostaisi koottuna.
taitaa olla noi gsxr:n jotkut 43mm rungot? ite laittaisin 45mm tai jopa 48mm
-Janne

ex Corsa E OPC PP 2018
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

Keme kirjoitti:
Jiska kirjoitti:osaspeksausta + mega. 500e budjetti lähellä vaikka ostaisi koottuna.
Miks noi mega-arviot o aina yltiöpositiivisia? Vai eikö tommone purkki sit oikeesti maksa kasattuna jotain pariakymppiä enempää? Saisko hinta-arvion joltakulta joka on ITSE OIKEASTI asentanut megan XE:n kupeesen?
mitähän se oli, ite kasasin, asensin ja anturit (imuilman lämpö ja kaasuläpän asentotunnistin potikka) niin oisko se pyöriny sielä 200-250e tuntumassa. Ei voi tarkalleen muistaa ku on jo niin kauan. Mut tää mun oli v2.2 versio, v3 jne hinnoista ei tietoa.
-Janne

ex Corsa E OPC PP 2018
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Kaipa sen halvalla tekee, jos haluaa halvan (käyttää halpoja tarvikkeita), osaa asentaa ja osaa itse säätää. Pätee melkein mihin tahansa.
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja motorsport »

GSi 16V kirjoitti:Siistiä. Ja sit itse trimmailuun, eli onko porukoilla täälä läppärunkoja (C)20XE koneissa? Mitä imusarjoja, mitä läppiksiä, mitä ruiskunohjauksia?
Kokemuksia, speksejä. Se olis meikäläisen seuraava päivitys..
nimimerkillä hezzu oli avaamaton elämää nähnyt 20XE, 45mm tötteröt ja DTA ohjailemassa. Peltisarjakin, mutta hyöty lienee vähäinen vakionokilla. Muistaakseni 183hv softatechin penkissä. Kulkua oli varsin hyvin hevosiin nähden.
Vastaa Viestiin