Esittely: Opel Calibra 8v
Esittely: Opel Calibra 8v
Ajattelimpas laittaa vähän tarinaa omasta Calibrasta. Kyseessä siis 93 vuoden 8 venttiilinen, alunperin 115 hevosvoimainen Cali. tuotu Saksasta jokunen vuosi takaperin, Itselleni lunastin puolisen vuotta sitten. Tämä auto oli jo valmiiksi viritetty kun se minulle päätyi. Olen ollut alkupräisen omistajan kanssa sähköpostiyhteydessä ja hän kertoi autosta seuraavaa. Kantta, imu -ja pakokanavat sekä pakoputkea avarrettu, lastutettu, vapausvirtasuodatin vaihdettu ym tilpehööriä tehty. Kaiken tämän jälkeen oli mies käyttänyt Calin tehonmittauksessa ja saanut esille 160 hevosvoimaa.
Varusteisiin kuuluu mm.:
-Automaattivaihteisto
-Nahkasisusta
-Sähköikkunat
-Sähköpeilit
-Sähkötoiminen kattoluukku
-Ilmastointi
-Jäähdytetty hansikaslokero
-Defa 500 hälytin
-yms...
Ulkopuolelta löytyypi:
-Merkitön Etuspoileri
-Tummennetut takalasit
-Tuulilasin yläreuna sävytetty siniseksi
-OttoR Takaspoileri
-EtaBeta Tettsut 17" jossa päällä Kuhmo IcePower 215/45 Kitkat + Levikepalat
-Kirkkaat sivuvilkut
-Lohikäärmeaiheiset kromimerkit, sekä Tribal kuviot.
Alapuolelta löytyy:
2,5" putki alusta alkaen
Tuplaulostulo
Sellainen on minun pirssini, Ei ole mikään übertuning tai överitehokas, mutta käyttöautona aivan loistava. Tehoa löytyy omiin tarpeisiini riittävästi ja pidän auton ulkonäöstä sellaisenaan. Näillänäkymin ei ole mitään uutta tulossa, Kesällä vähän paikkamaalausta.
Varusteisiin kuuluu mm.:
-Automaattivaihteisto
-Nahkasisusta
-Sähköikkunat
-Sähköpeilit
-Sähkötoiminen kattoluukku
-Ilmastointi
-Jäähdytetty hansikaslokero
-Defa 500 hälytin
-yms...
Ulkopuolelta löytyypi:
-Merkitön Etuspoileri
-Tummennetut takalasit
-Tuulilasin yläreuna sävytetty siniseksi
-OttoR Takaspoileri
-EtaBeta Tettsut 17" jossa päällä Kuhmo IcePower 215/45 Kitkat + Levikepalat
-Kirkkaat sivuvilkut
-Lohikäärmeaiheiset kromimerkit, sekä Tribal kuviot.
Alapuolelta löytyy:
2,5" putki alusta alkaen
Tuplaulostulo
Sellainen on minun pirssini, Ei ole mikään übertuning tai överitehokas, mutta käyttöautona aivan loistava. Tehoa löytyy omiin tarpeisiini riittävästi ja pidän auton ulkonäöstä sellaisenaan. Näillänäkymin ei ole mitään uutta tulossa, Kesällä vähän paikkamaalausta.
-Opel Calibra -93 2.0 Autom.
Arigato, Razorth.
Arigato, Razorth.
Re: Esittely: Opel Calibra 8v
Hyvin on onnistunut moottorin viritys, jos vakio imusarjaa ja pakosarjaa viilaamalla ja lastuttamalla 160 hp. Uskallan epäillä.
Voi kun on Calibra pilattu tolla hirveellä takaspoilerilla
No tää nyt oli mun mielipide..
Astra F Gsi -92 (ex) Commodore 2.5 S -80 (ex) Astra G 1.8 16v Farmari -99 (ex) Vectra Station Wagon 2015 (ex)
Vectra GTS 3.2 V6 2003 (ex) Vectra GTS 2.8 V6 Turbo 2006 Calibra 2.0 16 v 1995 Manta B Gsi Irmscher 1985
Vectra GTS 3.2 V6 2003 (ex) Vectra GTS 2.8 V6 Turbo 2006 Calibra 2.0 16 v 1995 Manta B Gsi Irmscher 1985
Ekaan: Lukea saa, "Ym tilpehööriä", en jaksanut kaikkea tässä alkaa luettelemaan, Jollain on hommat hanskassa
dokumentit tallessa tehomittauksista. Saat tulla koeajamaan vaikka heti
Toiseen: jooh, se on vähän kun se että hyvä presidentti on pilattu tummalla värillä. sä tykkäät mä en, mä ajan, sä et.
Toiseen: jooh, se on vähän kun se että hyvä presidentti on pilattu tummalla värillä. sä tykkäät mä en, mä ajan, sä et.
Arigato, Razorth.
Arigato, Razorth.
Taidettiin tuossa kansityöstäkin puhua. Ihan mukavasti on ainakin Calle varusteltu.
Toyota Corolla 2006 1.6 A
Tuo on juurikin totta,auto on sinun ja sinun autossasi on juuri sellaiset systeemit kun sinä haluat,mutta kerroin vaan oman mielipiteeni asiastaRazorth kirjoitti:Ekaan: Lukea saa, "Ym tilpehööriä", en jaksanut kaikkea tässä alkaa luettelemaan, Jollain on hommat hanskassadokumentit tallessa tehomittauksista. Saat tulla koeajamaan vaikka heti
![]()
Astra F Gsi -92 (ex) Commodore 2.5 S -80 (ex) Astra G 1.8 16v Farmari -99 (ex) Vectra Station Wagon 2015 (ex)
Siis miksei tuo olisi mahdollista,eihän tuo ole kuin 30HV tehonnousu jos verrataan 20SEH koneeseen jossa on sama imusarja ja kansi kuin C20NE koneessakin...NE:ssä tehon nousu on näinollen 45hv ja eiköhän hyvällä kansityöllä jne saa kuitenkin aikaan jo jonkinmoisia muutoksia.JaH kirjoitti:Hyvin on onnistunut moottorin viritys, jos vakio imusarjaa ja pakosarjaa viilaamalla ja lastuttamalla 160 hp. Uskallan epäillä.
takasiivestä voi olla joo montaa mieltä, mut jos ite tykkää niin mikäs siinä.
mitäs noista 8 v koneista on saatu vakiona penkistä, eikös terokimmo käyttänyt omansa
ja olihan se enempi kuin 115hv ?!
mitäs noista 8 v koneista on saatu vakiona penkistä, eikös terokimmo käyttänyt omansa
Tais Terokimmolla olla 122hv joku taas oli muistaakseni saanu Sehhiä kutittelemalla 125hvbart kirjoitti:takasiivestä voi olla joo montaa mieltä, mut jos ite tykkää niin mikäs siinä.
Lisä varusteet on kyllä riittävät
Manta-B-83
Etuspoikka on ihan kivan näkönen. Takaspoikka ja konepellin Calibra teksti ei istu minun silmään, mut jos omistaja on tyytyväinen, ni sillonhan kaikki on ok.
Mut varusteet on asialliset, kyllä toi mulle kelpais! Muutenkin tollaset Calibrat miellyttää silmää päivä päivältä enemmän ja enemmän.
Mut varusteet on asialliset, kyllä toi mulle kelpais! Muutenkin tollaset Calibrat miellyttää silmää päivä päivältä enemmän ja enemmän.
"Älä puhu Asconasta, jos et totta tarkoita, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita, sulle Ladaa en mä toivo mutta vihaan japseja, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita"
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
Kiitoksia, Varustelu on mieletäni enemmän kuin kattava:) arvasin että kukaan ei nää takaspoilerissa sitä mitä minä nään, Olen ollut aina korkeiden spoilereiden perään tyyliin Gran Turismo ja Need For SpeedKillroy kirjoitti:Etuspoikka on ihan kivan näkönen. Takaspoikka ja konepellin Calibra teksti ei istu minun silmään, mut jos omistaja on tyytyväinen, ni sillonhan kaikki on ok.
Arigato, Razorth.
Arigato, Razorth.
muistanko ihan väärin että eikös 20se konees oo vakiona 122hp ja 20seh konees 130hp...JUKSU kirjoitti:Tais Terokimmolla olla 122hv joku taas oli muistaakseni saanu Sehhiä kutittelemalla 125hvbart kirjoitti:takasiivestä voi olla joo montaa mieltä, mut jos ite tykkää niin mikäs siinä.
Lisä varusteet on kyllä riittävät
no joo, mutta meeppä kokeileen 4 vaihteella 80-130 kiihdytys kellon kanssa ja sit kokeile sama juttu ilman tota spoileria... ja toi spoileri pistetty muutenki rumaan kohtaan. menee vaan tehot hukkaan tollasen snägärin tiskin kanssaRazorth kirjoitti:Kiitoksia, Varustelu on mieletäni enemmän kuin kattava:) arvasin että kukaan ei nää takaspoilerissa sitä mitä minä nään, Olen ollut aina korkeiden spoilereiden perään tyyliin Gran Turismo ja Need For SpeedKillroy kirjoitti:Etuspoikka on ihan kivan näkönen. Takaspoikka ja konepellin Calibra teksti ei istu minun silmään, mut jos omistaja on tyytyväinen, ni sillonhan kaikki on ok.
Mut varusteet on asialliset, kyllä toi mulle kelpais! Muutenkin tollaset Calibrat miellyttää silmää päivä päivältä enemmän ja enemmän.Ainakin niillä erottuu massasta koska rumat huomataan heti!
![]()
eety kirjoitti:no joo, mutta meeppä kokeileen 4 vaihteella 80-130 kiihdytys kellon kanssa ja sit kokeile sama juttu ilman tota spoileria... ja toi spoileri pistetty muutenki rumaan kohtaan. menee vaan tehot hukkaan tollasen snägärin tiskin kanssaRazorth kirjoitti:Kiitoksia, Varustelu on mieletäni enemmän kuin kattava:) arvasin että kukaan ei nää takaspoilerissa sitä mitä minä nään, Olen ollut aina korkeiden spoilereiden perään tyyliin Gran Turismo ja Need For SpeedKillroy kirjoitti:Etuspoikka on ihan kivan näkönen. Takaspoikka ja konepellin Calibra teksti ei istu minun silmään, mut jos omistaja on tyytyväinen, ni sillonhan kaikki on ok.
Mut varusteet on asialliset, kyllä toi mulle kelpais! Muutenkin tollaset Calibrat miellyttää silmää päivä päivältä enemmän ja enemmän.Ainakin niillä erottuu massasta koska rumat huomataan heti!
![]()
Mutta ah, Onneksi se on minun autossani eikä sinun
Arigato, Razorth.
Arigato, Razorth.
-
vauxhall.boost
- OCF Member

Siisti on kalikka.. Varusteet kohdillaan.. Eikä tuo takaspoikka nyt välttämättä ole hirveen näkönen.. Kuvissa saattaa näyttää mut sit ku näkee luonnossa voi asia olla toinen. Eikä tuo 160hv ole mahdottomuus.. Mulla itellä kadetis toi seh ja oikeastaa mitään ole tehty ni 150hv.. Nyt tosin moottori joutaa pajalle ja katsotaa tuleeko yli 200 vaparina. miel saa mennä reilusti yli.
Manta B TIC -78,
Manta B 400 4x4
Image is nothing Boost is everything
Manta B 400 4x4
Image is nothing Boost is everything