Esittely: Opel Calibra 8v

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Razorth
'Admiral'
'Admiral'

Esittely: Opel Calibra 8v

Viesti Kirjoittaja Razorth »

Ajattelimpas laittaa vähän tarinaa omasta Calibrasta. Kyseessä siis 93 vuoden 8 venttiilinen, alunperin 115 hevosvoimainen Cali. tuotu Saksasta jokunen vuosi takaperin, Itselleni lunastin puolisen vuotta sitten. Tämä auto oli jo valmiiksi viritetty kun se minulle päätyi. Olen ollut alkupräisen omistajan kanssa sähköpostiyhteydessä ja hän kertoi autosta seuraavaa. Kantta, imu -ja pakokanavat sekä pakoputkea avarrettu, lastutettu, vapausvirtasuodatin vaihdettu ym tilpehööriä tehty. Kaiken tämän jälkeen oli mies käyttänyt Calin tehonmittauksessa ja saanut esille 160 hevosvoimaa.

Varusteisiin kuuluu mm.:
-Automaattivaihteisto
-Nahkasisusta
-Sähköikkunat
-Sähköpeilit
-Sähkötoiminen kattoluukku
-Ilmastointi
-Jäähdytetty hansikaslokero
-Defa 500 hälytin
-yms...

Ulkopuolelta löytyypi:
-Merkitön Etuspoileri
-Tummennetut takalasit
-Tuulilasin yläreuna sävytetty siniseksi
-OttoR Takaspoileri
-EtaBeta Tettsut 17" jossa päällä Kuhmo IcePower 215/45 Kitkat + Levikepalat
-Kirkkaat sivuvilkut
-Lohikäärmeaiheiset kromimerkit, sekä Tribal kuviot.

Alapuolelta löytyy:
2,5" putki alusta alkaen
Tuplaulostulo

Sellainen on minun pirssini, Ei ole mikään übertuning tai överitehokas, mutta käyttöautona aivan loistava. Tehoa löytyy omiin tarpeisiini riittävästi ja pidän auton ulkonäöstä sellaisenaan. Näillänäkymin ei ole mitään uutta tulossa, Kesällä vähän paikkamaalausta.
-Opel Calibra -93 2.0 Autom.
Arigato, Razorth.
JaH
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Re: Esittely: Opel Calibra 8v

Viesti Kirjoittaja JaH »

Hyvin on onnistunut moottorin viritys, jos vakio imusarjaa ja pakosarjaa viilaamalla ja lastuttamalla 160 hp. Uskallan epäillä.
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja jartsa63 »

Voi kun on Calibra pilattu tolla hirveellä takaspoilerilla :no: :no: No tää nyt oli mun mielipide..
Astra F Gsi -92 (ex) Commodore 2.5 S -80 (ex) Astra G 1.8 16v Farmari -99 (ex) Vectra Station Wagon 2015 (ex)
Vectra GTS 3.2 V6 2003 (ex) Vectra GTS 2.8 V6 Turbo 2006 Calibra 2.0 16 v 1995 Manta B Gsi Irmscher 1985
Razorth
'Admiral'
'Admiral'

Ekaan: Lukea saa, "Ym tilpehööriä", en jaksanut kaikkea tässä alkaa luettelemaan, Jollain on hommat hanskassa :wink: dokumentit tallessa tehomittauksista. Saat tulla koeajamaan vaikka heti :)

Toiseen: jooh, se on vähän kun se että hyvä presidentti on pilattu tummalla värillä. sä tykkäät mä en, mä ajan, sä et. :peukku:
Arigato, Razorth.
Boah
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boah »

Taidettiin tuossa kansityöstäkin puhua. Ihan mukavasti on ainakin Calle varusteltu.
Toyota Corolla 2006 1.6 A
jartsa63
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja jartsa63 »

Razorth kirjoitti:Ekaan: Lukea saa, "Ym tilpehööriä", en jaksanut kaikkea tässä alkaa luettelemaan, Jollain on hommat hanskassa :wink: dokumentit tallessa tehomittauksista. Saat tulla koeajamaan vaikka heti :)

Toiseen: jooh, se on vähän kun se että hyvä presidentti on pilattu tummalla värillä. sä tykkäät mä en, mä ajan, sä et. :peukku:
Tuo on juurikin totta,auto on sinun ja sinun autossasi on juuri sellaiset systeemit kun sinä haluat,mutta kerroin vaan oman mielipiteeni asiasta :peukku:
Astra F Gsi -92 (ex) Commodore 2.5 S -80 (ex) Astra G 1.8 16v Farmari -99 (ex) Vectra Station Wagon 2015 (ex)
Vectra GTS 3.2 V6 2003 (ex) Vectra GTS 2.8 V6 Turbo 2006 Calibra 2.0 16 v 1995 Manta B Gsi Irmscher 1985
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja telwin »

JaH kirjoitti:Hyvin on onnistunut moottorin viritys, jos vakio imusarjaa ja pakosarjaa viilaamalla ja lastuttamalla 160 hp. Uskallan epäillä.
Siis miksei tuo olisi mahdollista,eihän tuo ole kuin 30HV tehonnousu jos verrataan 20SEH koneeseen jossa on sama imusarja ja kansi kuin C20NE koneessakin...NE:ssä tehon nousu on näinollen 45hv ja eiköhän hyvällä kansityöllä jne saa kuitenkin aikaan jo jonkinmoisia muutoksia.
bart
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja bart »

takasiivestä voi olla joo montaa mieltä, mut jos ite tykkää niin mikäs siinä.

mitäs noista 8 v koneista on saatu vakiona penkistä, eikös terokimmo käyttänyt omansa
ja olihan se enempi kuin 115hv ?!
JUKSU
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja JUKSU »

bart kirjoitti:takasiivestä voi olla joo montaa mieltä, mut jos ite tykkää niin mikäs siinä.

mitäs noista 8 v koneista on saatu vakiona penkistä, eikös terokimmo käyttänyt omansa
Tais Terokimmolla olla 122hv joku taas oli muistaakseni saanu Sehhiä kutittelemalla 125hv :-?

Lisä varusteet on kyllä riittävät 8)
Manta-B-83
Killroy
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja Killroy »

Etuspoikka on ihan kivan näkönen. Takaspoikka ja konepellin Calibra teksti ei istu minun silmään, mut jos omistaja on tyytyväinen, ni sillonhan kaikki on ok.
Mut varusteet on asialliset, kyllä toi mulle kelpais! Muutenkin tollaset Calibrat miellyttää silmää päivä päivältä enemmän ja enemmän.
"Älä puhu Asconasta, jos et totta tarkoita, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita, sulle Ladaa en mä toivo mutta vihaan japseja, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita"
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
Razorth
'Admiral'
'Admiral'

Killroy kirjoitti:Etuspoikka on ihan kivan näkönen. Takaspoikka ja konepellin Calibra teksti ei istu minun silmään, mut jos omistaja on tyytyväinen, ni sillonhan kaikki on ok.
Mut varusteet on asialliset, kyllä toi mulle kelpais! Muutenkin tollaset Calibrat miellyttää silmää päivä päivältä enemmän ja enemmän.
Kiitoksia, Varustelu on mieletäni enemmän kuin kattava:) arvasin että kukaan ei nää takaspoilerissa sitä mitä minä nään, Olen ollut aina korkeiden spoilereiden perään tyyliin Gran Turismo ja Need For Speed :D Ainakin niillä erottuu massasta koska rumat huomataan heti! :lovin: :peukku:
Arigato, Razorth.
jarkkis
OCF Member 2021

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

JUKSU kirjoitti:
bart kirjoitti:takasiivestä voi olla joo montaa mieltä, mut jos ite tykkää niin mikäs siinä.

Tais Terokimmolla olla 122hv joku taas oli muistaakseni saanu Sehhiä kutittelemalla 125hv :-?

Lisä varusteet on kyllä riittävät 8)
muistanko ihan väärin että eikös 20se konees oo vakiona 122hp ja 20seh konees 130hp...
eety
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja eety »

Razorth kirjoitti:
Killroy kirjoitti:Etuspoikka on ihan kivan näkönen. Takaspoikka ja konepellin Calibra teksti ei istu minun silmään, mut jos omistaja on tyytyväinen, ni sillonhan kaikki on ok.
Kiitoksia, Varustelu on mieletäni enemmän kuin kattava:) arvasin että kukaan ei nää takaspoilerissa sitä mitä minä nään, Olen ollut aina korkeiden spoilereiden perään tyyliin Gran Turismo ja Need For Speed :D Ainakin niillä erottuu massasta koska rumat huomataan heti! :lovin: :peukku:
no joo, mutta meeppä kokeileen 4 vaihteella 80-130 kiihdytys kellon kanssa ja sit kokeile sama juttu ilman tota spoileria... ja toi spoileri pistetty muutenki rumaan kohtaan. menee vaan tehot hukkaan tollasen snägärin tiskin kanssa :roll:
Razorth
'Admiral'
'Admiral'

eety kirjoitti:
Razorth kirjoitti:
no joo, mutta meeppä kokeileen 4 vaihteella 80-130 kiihdytys kellon kanssa ja sit kokeile sama juttu ilman tota spoileria... ja toi spoileri pistetty muutenki rumaan kohtaan. menee vaan tehot hukkaan tollasen snägärin tiskin kanssa :roll:

Mutta ah, Onneksi se on minun autossani eikä sinun :bonk: Itse en sitten taas tykkää mistää matalista, mitkä näkyy kun sentin päästä katsoo, enkä myöskään mistään ostoskärryn kahvoista :) Ja Totuus on se että se näyttää kuvassa niiiiin paljon hölmömmälle mitä se on :P
Arigato, Razorth.
vauxhall.boost
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja vauxhall.boost »

Siisti on kalikka.. Varusteet kohdillaan.. Eikä tuo takaspoikka nyt välttämättä ole hirveen näkönen.. Kuvissa saattaa näyttää mut sit ku näkee luonnossa voi asia olla toinen. Eikä tuo 160hv ole mahdottomuus.. Mulla itellä kadetis toi seh ja oikeastaa mitään ole tehty ni 150hv.. Nyt tosin moottori joutaa pajalle ja katsotaa tuleeko yli 200 vaparina. miel saa mennä reilusti yli.
Manta B TIC -78,
Manta B 400 4x4

Image is nothing Boost is everything
Vastaa Viestiin