Zafira -01 ilmastointi ongelma?

Keskustelua ilmastoinnista ja lämmistyslaitteistosta sekä niihen liittyvistä ongelmista.
Vastaa Viestiin
tonisko
'Agila'

Zafira -01 ilmastointi ongelma?

Viesti Kirjoittaja tonisko »

Zafira -01

Sisäilmanpuhaltaja ei toimi kuin yhdessä asennossa

Puhaltaa pelkästään edestäpäin!!!

Missä on vika? Voiko olla säätönuppi rikki? :bonk:

Puhaltaja toimii 1-4 ja puhaltaa hyvin mutta ei voi laittaa esim. tuulilasiin vaan.

Toinen juttu tähän samaan settiin, takaovet ei aukea keskuslukituksella. :lukko:
Luin täältä että se oli jostain johtosarjoista kyse. Millä kohdalla ne sijaitsee ja onko helppo itse vaihtaa ja tutkia asiaa?

-tonisko-
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Re: Zafira -01 ilmastointi ongelma?

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

tonisko kirjoitti:

Toinen juttu tähän samaan settiin, takaovet ei aukea keskuslukituksella. :lukko:
Luin täältä että se oli jostain johtosarjoista kyse. Millä kohdalla ne sijaitsee ja onko helppo itse vaihtaa ja tutkia asiaa?

-tonisko-
Takaovi auki ja katse sinne oven alareunaan saranapuolelle.Sieltä löytyy haitarikumin sisältä todennäköisesti katkenneita johtoja.
Kannattaa hakea Opelilta siihen korjaussarja.
tilaooppeli
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja tilaooppeli »

Moi! Mulla sama vika takaovissa, johdot poikki. Sieltä löytyi vika takaovien toimimattomuuteen, kohtuu helppo korjata.
Sulla ei siis saa puhallusta suunnattua muuhun kuin tuulilasille, ymmarsinkö oikein? Minä vaihdoin omaani polttimon sinne keskikonsoliin ja samanlaista oiretta tuli, lämmön suuntaus vaijeri ei ollut oikeassa kohdassa ja se laitamalla vika korjautui...
tonisko
'Agila'

Viesti Kirjoittaja tonisko »

tilaooppeli kirjoitti:Moi! Mulla sama vika takaovissa, johdot poikki. Sieltä löytyi vika takaovien toimimattomuuteen, kohtuu helppo korjata.
Sulla ei siis saa puhallusta suunnattua muuhun kuin tuulilasille, ymmarsinkö oikein? Minä vaihdoin omaani polttimon sinne keskikonsoliin ja samanlaista oiretta tuli, lämmön suuntaus vaijeri ei ollut oikeassa kohdassa ja se laitamalla vika korjautui...
Missä mahtaa sijaita se vaijeri ja miten helposti pääsee käsiksi siihen?
tilaooppeli
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja tilaooppeli »

tonisko kirjoitti:
tilaooppeli kirjoitti:Moi! Mulla sama vika takaovissa, johdot poikki. Sieltä löytyi vika takaovien toimimattomuuteen, kohtuu helppo korjata.
Missä mahtaa sijaita se vaijeri ja miten helposti pääsee käsiksi siihen?
Joo, se on siinä heti sen nupin takapuolella... Joudut irroittamaan sen nupin ympärysmuovin joka on yläreunasta muovisilla niks naks kiinnikkeillä ja tuhkakupin alapuolelta parilla tähtipää ruuvilla, muistaakseni irroituttaa pari pikaliitintä "hätävilkku" yms...Kun saat sen yläreunan auki niin vaijereita heiluttelemalla bonjaat sen missä kohdassa puhalluksen suunta ja lämmön säätö on oikein , siis jos siellä on se vika mutta tuntuu vaan niin tutulta :peukku:
Vastaa Viestiin