Minun käsittääkseni jos autossa on ollut tollanen vanha kilpi, on mahdollista saada siihen sellainen uudestaankin. Sitä en tiedä, onko se kiinni konttorista vai mistä. Tiedän myös esim. tuontiautoja joihin on onnistuttu saamaan jostakin vanhanmalliset kilvet. Ihan hyvä jekutus sillon kun on kyse vanhemmasta autosta.makemu kirjoitti:mut onko tä vanha alup. rek tunnus eurokilpi pohjalla vai ilman euro merkintää?mannion kirjoitti:^Mulla ainakin on kaks kilpinen, mutta sama rekkari ku ekalla kerrallakin..
Tyhmiä kysymyksiä (Ei Opeleista).
Re: Tyhmiä kysymyksiä (Ei Opeleista).
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn
Uudet kilvet taitaa kyllä aina tulla eurona, itsehän vaihdoin ne vanhanmallisiin kun aristoon kilvet sain, tosin olikohan se katsuri joka puhui silloin että mun tarvii löytää konttori josta saan valmiiksi lyhyet kilvet. Eli xxx-xx tai xxx-x, kuulemma pitkiä xxx-xxx ei saisi enää vaihdettua vanhanmallisiin, en sitten tiedä mikä on totuus.mimmix kirjoitti:Minun käsittääkseni jos autossa on ollut tollanen vanha kilpi, on mahdollista saada siihen sellainen uudestaankin. Sitä en tiedä, onko se kiinni konttorista vai mistä. Tiedän myös esim. tuontiautoja joihin on onnistuttu saamaan jostakin vanhanmalliset kilvet. Ihan hyvä jekutus sillon kun on kyse vanhemmasta autosta.makemu kirjoitti:mut onko tä vanha alup. rek tunnus eurokilpi pohjalla vai ilman euro merkintää?mannion kirjoitti:^Mulla ainakin on kaks kilpinen, mutta sama rekkari ku ekalla kerrallakin..
Mutta hommahan oli helppo, katsastuskonttorille täyttämään vaan lappu uusista kilvistä ja maksu 16€, pari viikkoa ja uudet kilvet sai noutaa vanhoja vastaan.

-93 Toyota Aristo 2JZGTE , Omega mv6 -94, Bmw e61 530d
Noniin, lopetetaanpa taas mutuilu. Vanhanmalliset kilvet saa pyytämällä konttorilta, itse tällaiset hommasin viime kesänä viimeksi.samsa87 kirjoitti:Uudet kilvet taitaa kyllä aina tulla eurona, itsehän vaihdoin ne vanhanmallisiin kun aristoon kilvet sain, tosin olikohan se katsuri joka puhui silloin että mun tarvii löytää konttori josta saan valmiiksi lyhyet kilvet. Eli xxx-xx tai xxx-x, kuulemma pitkiä xxx-xxx ei saisi enää vaihdettua vanhanmallisiin, en sitten tiedä mikä on totuus.mimmix kirjoitti:Minun käsittääkseni jos autossa on ollut tollanen vanha kilpi, on mahdollista saada siihen sellainen uudestaankin. Sitä en tiedä, onko se kiinni konttorista vai mistä. Tiedän myös esim. tuontiautoja joihin on onnistuttu saamaan jostakin vanhanmalliset kilvet. Ihan hyvä jekutus sillon kun on kyse vanhemmasta autosta.makemu kirjoitti:mut onko tä vanha alup. rek tunnus eurokilpi pohjalla vai ilman euro merkintää?mannion kirjoitti:^Mulla ainakin on kaks kilpinen, mutta sama rekkari ku ekalla kerrallakin..
Mutta hommahan oli helppo, katsastuskonttorille täyttämään vaan lappu uusista kilvistä ja maksu 16€, pari viikkoa ja uudet kilvet sai noutaa vanhoja vastaan.
EU-rekisterikilvet otettiin Suomessa käyttöön vuonna 2001. Tästä lähtien ajoneuvoille on annettu automaattisesti EU-kilvet, jollei omistaja erikseen pyydä vanhanmallisia kilpiä. Ajoneuvolla olevat EU-kilvet voi halutessaan vaihtaa vanhanmallisiin kilpiin katsastustoimipaikalla.
Lähde: Ake
TBD
- iso.kunkku
- OCF Member

Mitenhän onnaa lasikuidun valaminen pakkasessa ? Varmaan kestää kovettua enemmän ku kesäkelillä ja näin, mutta onkohan kestävyyden ja muotoilen suhteen ongelmia ?
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
Jos tekee autolle ensi rekisteröintiä pitää autoon ensin ottaa eurokilvet,mutta sitten voi tilata vanhanmalliset niiden tilalle sillä samalla numerolla.
Onnistuu ihan yhtä hyvin kuin auton maalaaminen vastaavissa olosuhteissa. Gelcoatin ja polyesterin alinta käyttölämpötilaa ei ihan suotta ole rajattu ~15 asteeseen. Jos nyt laminoit niin tuskin ennen kesää kovettuu, eikä välttämättä enää silloinkaan.|777| kirjoitti:Mitenhän onnaa lasikuidun valaminen pakkasessa ? Varmaan kestää kovettua enemmän ku kesäkelillä ja näin, mutta onkohan kestävyyden ja muotoilen suhteen ongelmia ?
- iso.kunkku
- OCF Member

Tämä selväMarko.L kirjoitti:Onnistuu ihan yhtä hyvin kuin auton maalaaminen vastaavissa olosuhteissa. Gelcoatin ja polyesterin alinta käyttölämpötilaa ei ihan suotta ole rajattu ~15 asteeseen. Jos nyt laminoit niin tuskin ennen kesää kovettuu, eikä välttämättä enää silloinkaan.|777| kirjoitti:Mitenhän onnaa lasikuidun valaminen pakkasessa ? Varmaan kestää kovettua enemmän ku kesäkelillä ja näin, mutta onkohan kestävyyden ja muotoilen suhteen ongelmia ?
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
^Kellosta pilkottaa tuo pallukka, niin Heimo sen nähtyään alkoi epäilemään pilkottaako omista lahkeistakin jotain.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Joo oRookeri kirjoitti:No voi vi*tu, olishan tuon pitäny tajutaTJT kirjoitti:^Kellosta pilkottaa tuo pallukka, niin Heimo sen nähtyään alkoi epäilemään pilkottaako omista lahkeistakin jotain.
Miks Riisikippo on bannattu? Ja siis et miks se monesti valitti et sen viestejä poistetaan?
"Älä puhu Asconasta, jos et totta tarkoita, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita, sulle Ladaa en mä toivo mutta vihaan japseja, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita"
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
No sehän riippuu siitä että mitä niihin viesteihin kirjottelee, ja bannia tulee varmaan aika nopsaa kun rupeaa modeille narisemaan.Killroy kirjoitti:Miks Riisikippo on bannattu? Ja siis et miks se monesti valitti et sen viestejä poistetaan?
Itekkin saanut varotuksia jonkun verran noista kirjotuksista kun välillä lähtee vähän lapasesta koko touhu
Mutta banskua ei ole vielä tullut kun on koittanut ottaa rauhallisesti
-
J.Toivanen
- 'Diplomat'

Ihan puhtaasti omaaloitteinen päänaukominen ja tahto saada banaania.Killroy kirjoitti:Miks Riisikippo on bannattu? Ja siis et miks se monesti valitti et sen viestejä poistetaan?
Saab 9-5 2.0T Linear Pro 2006
Riisikipon oma pyyntö http://i4.aijaa.com/b/00957/5753436.pngKillroy kirjoitti:Miks Riisikippo on bannattu? Ja siis et miks se monesti valitti et sen viestejä poistetaan?
^:lollis: "Ole rohkeasti oma itsesti - Honda"
varttia vaille 1 la yönä .. no vaikka oiski ollu alkoholin vaikutuksen alaisena ni eihän se ole mikään lieventävä peruste.
varttia vaille 1 la yönä .. no vaikka oiski ollu alkoholin vaikutuksen alaisena ni eihän se ole mikään lieventävä peruste.
On kyllä harvinaisen nolo jätkä. Ei muuta ko hondan keula kohti dynyä ja mittarinpohjia myymään.