Mitä öljyä käytät Opelissasi?
- superiorman
- 'Admiral'

Re: Mitä öljyä käytät Opelissasi?
Tämmösii on tullu xev:hen kokeiltua.Valvoline maxlife 5w-40,venttiilit naksuttaa ja syö kone öljyä.Teboil diamond 5w-40,samat elkeet.GM5w-30,vähemmän naksuttaa ja syö ehkä vähemmän.Mobil 5w-50 ihan paskaa,naksuttaa,kone syö paljon öljyä koko ajan saa lisätä,kolmen tonnin jälkeen öljy niin paksua ettei enää voitele alkaa kone käymään huonosti ja lämpenee.(tämä tuli todettua kolmisen kertaa ennen kuin tajusin vaihtaa toiseen laatuun).Mobil super 3000 jota nyt 4L ja loput GM5w-30.Tätä superia nyt syö selkeästi vähemmän kuin noita muita öljyjä ja käynti on nätimpää.Täytyy varmaan lähteä etsimään esso ultronia.(viittaan tässä keltanokan viestiin)
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Super 300 ja Ultron ovat hyvin lähellä toisiaan:
http://www.oljeskiftexpressen.no/PDF/Es ... n5w-40.pdf
http://www.mobil.com/Finland-Finnish/Lu ... _5W-40.asp
Kuitenkin olen sitä mieltä että Ultronilla on toiminut parhaiten. Tullut käytettyä Ultronia viisi vuotta putkeen ja aina olen ollut viimeisen päälle tyytyväinen tähän öljyyn. Siitä huolimatta että kyseessä Exxon Mobilin tuote. Olen kokeillut Teboilin Diamondia, Castrolin Magnatech sekä Shellin Helixiä eri muodoissa. Selvästi huonoimmat kokemukset Shellin öljyillä, vanha Ecotec piti sellaista rahinaa ja kilinää että hetken luulin täyttäneeni moottorin rantahiekalla.
http://www.oljeskiftexpressen.no/PDF/Es ... n5w-40.pdf
http://www.mobil.com/Finland-Finnish/Lu ... _5W-40.asp
Kuitenkin olen sitä mieltä että Ultronilla on toiminut parhaiten. Tullut käytettyä Ultronia viisi vuotta putkeen ja aina olen ollut viimeisen päälle tyytyväinen tähän öljyyn. Siitä huolimatta että kyseessä Exxon Mobilin tuote. Olen kokeillut Teboilin Diamondia, Castrolin Magnatech sekä Shellin Helixiä eri muodoissa. Selvästi huonoimmat kokemukset Shellin öljyillä, vanha Ecotec piti sellaista rahinaa ja kilinää että hetken luulin täyttäneeni moottorin rantahiekalla.
-
Pontiac Gp
- 'Kadett'

Monenlaista kokemusta tuntuu olevan.Itsellä(kuten ketjun alussa tuli todettua)1.8 ecotec -97 Veccussa.Oon ajellut nyt sillä 172tkm ja kympin välein vaihtanut öljyt ja filtterin.Öljynä olen kokoajan käyttänyt mobil 5w/50w ja lisäillä ei oo tarvinnut vaihtojen väleillä.Moni täällä ei olen mobilin kamu,mutta kerron vain omakohtaiset kokemukseni ja totean,että pysyn mobilin litkuissa.
Castrol Magnatec Professional 5W40
ja vaihto 7-10tkm välein ja tietysti Originaali suodatin Automuovista 
Ex: Astra Sports Tourer Innovation 1.4t aut.-18 Black Edition, Hobby 720 ufKe -20
Tarkotus ois viikonloppuna vaihtaa Castrol Magnatec 5w40 shell litkujen tilalle
Osaisko kukaan äkkiseltään sanoa, paljonko Astra G X20XEV koneeseen tarvi öljyä laittaa?
Osaisko kukaan äkkiseltään sanoa, paljonko Astra G X20XEV koneeseen tarvi öljyä laittaa?
Voiteluainesuositukset ja täyttömäärät löytyy kaikkien suurten öljynvalmistajien nettisivuilta. Tässä tapauksessa esim. Valvolinen ja Mobilin sivujen mukaan öljyä X20XEV-koneeseen menee 4,25 litraa.Janse_ kirjoitti:Tarkotus ois viikonloppuna vaihtaa Castrol Magnatec 5w40 shell litkujen tilalle
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Tai viisi litraa mikäli moottorissa on kaksiosainen öljypohja. Tämä ainakin Vectra X20XEV yhteydessä.
-
Pontiac Gp
- 'Kadett'

Täyttömääräthän näkee auton ohjekirjasta...
Mobilin Rally Formulaa tai Mobil super 3000 (joskus aikasemmassa vectrassa SyntS mobilia) Vaihtovälinä 10-13 tkm ja suodatin tietysti aina samalla.
Viskositeetti on muistaakseni 5w50, tuo oma v6 ei kulutua käytännössä ollenkaan noita litkuja. Hyvin on pysynyt myös c20xe ja ne koneissa minulla sisällä. Hyvin hiljasesti myös hydrot toiminut.
Viskositeetti on muistaakseni 5w50, tuo oma v6 ei kulutua käytännössä ollenkaan noita litkuja. Hyvin on pysynyt myös c20xe ja ne koneissa minulla sisällä. Hyvin hiljasesti myös hydrot toiminut.
Pihassa: f11 530d, Model 3 LR
Tallissa: Vectra 2000 16v 1990
Entisiä: vectra b v6, Astra gsi 16v, Calibra 16v, Calibra tbo 16v, Calibra 8v, Astra c18xe, vectra c20xe ja useampi muukin
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Ovat huollossa korjanneet Vectran käyttöohjekirjan täyttömäärän X20XEV moottorille, uusi luku on se 5.0 litraa suodattimella. Minun kirja on vuodelta 1997 ja painettu Sälekarin kirjanpainossa, mikäli kirjoissa on jotain eroja. Aina ei edes pidä paikkaansa auton mukana seuraava dukumentointi.
Valvoline VR1 5-50 lorahti Z22SE:n sisuksiin.
- Hartsa__90
- OCF Member 2015
Mitäs öljyä suosittelisitte meikäläisen opelixiin? Käytän tällähetkellä mobil 1 5w-50. mittarissa 180tkm ja kone C20XE
Insignia Sports Tourer OPC-Line 1.5T -19
Vectra OPC -06
Vectra OPC -06
Moottori: Z22YH
Castrol SLX Professional Longtec 0W-30, täyttää Opelin asettamat GM-LL-A-025 / GM-LL-B-025 luokitukset.
Oli kyllä uskomattoman kallista litkua, mutta uskoisin (toivoisin) että on myös sen arvoista - varsinkin kun on lukenut huonoista öljyistä ja nokkaketjunkiristäjästä.
Öljynvaihtovälihän mukautuu ja määräaikaishuoltohan on vuoden välein, joten ei oikein pysty perustelemaan 30 000 km öljynvaihtovälilläkään korkeata hintaa.
Toisaalta, jos notkeilla öljyillä pystyy ehkäisemään ketjun(kiristimen) löystymistä ja sitä kautta perinteisiä vikoja - niin hinta on halpa.
Lappeenrannan Auto-Suni hoitakoon päätökset siitä, mikä on parasta ja suositeltua meidän Vectra C:lle.
Castrol SLX Professional Longtec 0W-30, täyttää Opelin asettamat GM-LL-A-025 / GM-LL-B-025 luokitukset.
Oli kyllä uskomattoman kallista litkua, mutta uskoisin (toivoisin) että on myös sen arvoista - varsinkin kun on lukenut huonoista öljyistä ja nokkaketjunkiristäjästä.
Öljynvaihtovälihän mukautuu ja määräaikaishuoltohan on vuoden välein, joten ei oikein pysty perustelemaan 30 000 km öljynvaihtovälilläkään korkeata hintaa.
Toisaalta, jos notkeilla öljyillä pystyy ehkäisemään ketjun(kiristimen) löystymistä ja sitä kautta perinteisiä vikoja - niin hinta on halpa.
Lappeenrannan Auto-Suni hoitakoon päätökset siitä, mikä on parasta ja suositeltua meidän Vectra C:lle.
valvolinen maxlifet tuli toissapäivänä tuonne lorautettua...
audi a6 2.7BIT quattro
volvo V40 T4
ex-audi a4 2.8 v6 quattro
ex-vectra-b 2.2 sport
ex-vectra-a 2000 fwd
ex-vectra-a 2000 4x4
ex-vectra-a 20ne
ex-kadett-e 20seh
volvo V40 T4
ex-audi a4 2.8 v6 quattro
ex-vectra-b 2.2 sport
ex-vectra-a 2000 fwd
ex-vectra-a 2000 4x4
ex-vectra-a 20ne
ex-kadett-e 20seh
- j.mourujarvi
- 'Kapitän'

Re:
Johnny Rageous kirjoitti:Synt S:ää ei ole enää olemassa, vaan se on nykyään Super3000. Ja on käytännössä samanlaista rasvaa muidenkin valmistajien 5W-40 öljyjen kanssa. Ja tosiaan Mobil 1 0W-40 New Life sisältää GM:n Longlife luokitukset, kun taas muistaakseni 3000 ei. Voin olla väärässäkin.. Ja myös Mobil ESP Formula 5W-30 taisi sisältää GM-LL-025-A ja B luokat..pahkal kirjoitti:elikkäs opel suosittelee mobilin 5w-40 synt s ja uudempiin n.2000 luvun autoihin käyttäisin mobil 0w-40 elikkä mobil 1
ite laitoin omaan vecculiin -99 x20xev mobil super 3000 5W-40 ja alkoi nakutteleen!!!
ens kerralla kyl kokeilen jotain muuta litkua....