Näin on ja ajomatkaa tulisi Rostockista 288 km lyhyntä reittiä ja 358 km nopeinta reittiä,Travemündestä vastaavat matkat 279 ja 348 km, ja nämä siis Via Michelinin mukaan.Enochian kirjoitti:Näinhän se, tosin Tallinnaan pääsee parissa tunnissa laivalla joten pääsee nopeammin "tien päälle". Lisäksi bensa on n. 30snt/l halvempaa Balttiassa. Helpoimmalla pääsisi kun menisi laivalla suoraan Saksaan asti.cGv kirjoitti:Tai sitte laivalla ruattihin ja sieltä... tulis lyhkääsemmäksi.. ja kahella kuskilla ei tarvittisi jäädä mihinkää nukkumahan
Opel-Treffen Oschersleben 2011
Re: Opel-Treffen Oschersleben 3-6.6.2010
Onko kukaan kysellyt hintaa Hesasta Saksaan Finnlinesillä,mä vähän hintoja ja aikatauluja tänään kattelin,mut pitäis käydä oikeen paikalla kyselemässä hintoja,mun ainakin pitäis saada autosta 50% alennusta,mut en tarkaan tiedä mitä saan muista hinnoista pois,täytyy soitella tai mennä paikanpäälle kyselemään tarkkaa hintaa..
Astra F Gsi -92 (ex) Commodore 2.5 S -80 (ex) Astra G 1.8 16v Farmari -99 (ex) Vectra Station Wagon 2015 (ex)
Vectra GTS 3.2 V6 2003 (ex) Vectra GTS 2.8 V6 Turbo 2006 Calibra 2.0 16 v 1995 Manta B Gsi Irmscher 1985
Vectra GTS 3.2 V6 2003 (ex) Vectra GTS 2.8 V6 Turbo 2006 Calibra 2.0 16 v 1995 Manta B Gsi Irmscher 1985
kallihimpi ainaki ku ruattihin ku pitää olla kauemmin vesillä... mutta aika samoos hinnoos ollaan jos laskee bensat ruattin läpi+lautta tanska-saksa ku menee suoraa saksaan.. voi olla jopa halvempi mennä suoraan
Astra K 1.4T
Ex.
Vectra C2 2.8T
Vectra B2 2.5
Ex.
Vectra C2 2.8T
Vectra B2 2.5
Tuli mieleeni vielä yksi vaihtoehto...
,kaveri myy tuontiautoja ja hakee ne kuljetusautolla Saksasta...eli voisin kysyä tälläistäkin että saataisiin autot kyydillä Saksaan ja itse lentäisimme perässä Bremeniin jossa ottaisimme autot alle ja nokka kohti Oscherslebeniä.
Olisiko ideaa?? Paluu olisi siten joko ajaen tai laivalla,jokainen voisi itse päättää miten tulee pois.
Olisiko ideaa?? Paluu olisi siten joko ajaen tai laivalla,jokainen voisi itse päättää miten tulee pois.
Ei paha idea.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Opel Antara 3.2
Ja vielä tähän jatkoa nimittäin seuraavana viikonloppuna on iso rompetori lähellä Bremeniä tarkemmin sanottuna Bockhornissa.telwin kirjoitti:Tuli mieleeni vielä yksi vaihtoehto...,kaveri myy tuontiautoja ja hakee ne kuljetusautolla Saksasta...eli voisin kysyä tälläistäkin että saataisiin autot kyydillä Saksaan ja itse lentäisimme perässä Bremeniin jossa ottaisimme autot alle ja nokka kohti Oscherslebeniä.
Oma ajatus olisi käydä tuollakin ja järkevintä se olisi tehdä omalla autolla,osiahan tuolla on etupäässä vanhempiin Opeleihin,mutta eihän sitä koskaan tiedä mitä sieltä löytyy,tuossa linkissä on tämän vuoden ohjelma.
illalla olevissa grillijuhlissa vartaissa pyörivät kokonaiset siat...
http://www.oldtimermarkt-bockhorn.com/index.php?id=3
Alue on senkokoinen että sen kiertämiseen polkupyörällä menee 15min
Niin tai jos ei tullaakaan lainkaan pois sieltä,vaan jäädään sinnetelwin kirjoitti:Tuli mieleeni vielä yksi vaihtoehto...,kaveri myy tuontiautoja ja hakee ne kuljetusautolla Saksasta...eli voisin kysyä tälläistäkin että saataisiin autot kyydillä Saksaan ja itse lentäisimme perässä Bremeniin jossa ottaisimme autot alle ja nokka kohti Oscherslebeniä.
Astra F Gsi -92 (ex) Commodore 2.5 S -80 (ex) Astra G 1.8 16v Farmari -99 (ex) Vectra Station Wagon 2015 (ex)
Noniin tuota kuljetusauto hommaa kysytty ja voisi jopa onnistua.
Hintahan riippuu sitten siitä kuinka paljon on maksajia,kyytiin menee 4 autoa ja jos jokaisessa autossa olisi 4 henkeä jakaantuisi kulut silloin 16 osaan.
Tuo kuljetusauto maksaa n.1200€ autot kyydissä ja se sisältää kuljettajalle paikan laivaan.
Edelleen jos 4 henkeä/auto olisi lähdössä niin lennot olisi 35 ja 1/16 kuljetusauton kustannuksista olisi 75€ eli yht 110€.
Koko porukka autoineen laivalla yli niin kulut olisi 231€ nokka halvimmassa hytissä sisältäen ruokailut ja auton hinnan jaettuna neljällä,näissä ei sitten ole huomioitu mitään alennuksia,ja tosiaan nämä nyt on vain suuntaa antavia laskelmia tuolla henkilömäärällä.
Hintahan riippuu sitten siitä kuinka paljon on maksajia,kyytiin menee 4 autoa ja jos jokaisessa autossa olisi 4 henkeä jakaantuisi kulut silloin 16 osaan.
Tuo kuljetusauto maksaa n.1200€ autot kyydissä ja se sisältää kuljettajalle paikan laivaan.
Edelleen jos 4 henkeä/auto olisi lähdössä niin lennot olisi 35 ja 1/16 kuljetusauton kustannuksista olisi 75€ eli yht 110€.
Koko porukka autoineen laivalla yli niin kulut olisi 231€ nokka halvimmassa hytissä sisältäen ruokailut ja auton hinnan jaettuna neljällä,näissä ei sitten ole huomioitu mitään alennuksia,ja tosiaan nämä nyt on vain suuntaa antavia laskelmia tuolla henkilömäärällä.
Kyselin äsken laivan hintaa
Ja sain tälläisä hintoja:B3 hytissä yhteen suuntaan 178e mutta jos varaa matkan helmikuun aikana hinta on silloin 117e,ja hinnat on hengeltä,auto maksaa 100e suunta,ruoka paketti 60e yhteen suuntaan,sisältäen kaikki ruuat.
Mä saan auton yhteen suntaan 50 eurolla,kun saan 50% allennusta,hytistä en saa mitään allennusta.
Paluu maksaa sitten ihan saman.. 15.6 hinnat nousee..
Ja sain tälläisä hintoja:B3 hytissä yhteen suuntaan 178e mutta jos varaa matkan helmikuun aikana hinta on silloin 117e,ja hinnat on hengeltä,auto maksaa 100e suunta,ruoka paketti 60e yhteen suuntaan,sisältäen kaikki ruuat.
Mä saan auton yhteen suntaan 50 eurolla,kun saan 50% allennusta,hytistä en saa mitään allennusta.
Paluu maksaa sitten ihan saman.. 15.6 hinnat nousee..
Eli aika samohin kuin mitä minä laskin.
Itse olen käynyt Saksassa lukuisilla eri tavoilla, autollakin on tullut käytyä neljä kertaa, on tullut ajettua Turkuun, siitä laivalla Tukholmaan ja Ruotsin ja Tanskan läpi, Tanskassa vielä sekä Rödby-Puttgarten-lautalla, että siltaa pitkin, sekä Helsingistä laivalla suoraan Saksaan edesmenneellä Finnjetillä parinakin eri vuotena sekä Hangosta Superfastilla, ja ilman autoa lentokoneella ja ilman autoa myös Finnjetillä kerran. Baltian reittiä en ole ajanut koskaan ja tuo autot kuljetuksella Saksaan oli jotain ihan uutta ideaa...
Ruotsin ja Tanskankin läpi on ajettu sekä V8-voimalla että C20XE:n voimalla, eikä se omasta mielestä ollut mikään mahdoton reitti sekään. Omaksi nähtävyydeksi tuossa käy jo ne Tanskan sillat jotka ovat aika mahtavia (toki myös kalliita tiemaksultaan).
Tuollaiseen tapahtumaan kuitenkin menee mielellään omalla tai oman porukan autolla, koska ne nyt ovat kuitenkin autotapahtumia, muuten meidän Kalajoella pidettyjen meettien tapaisia, paitsi isompia. Ja ne teltatkin pitäisi olla mukana.
Viime kerralla kun kävimmen kerhon porukalla 2003 tuossa vastaavassa tapahtumassa, mikä tuolloin pidettiin vielä Luckaussa ennenkuin se siirtyi tuonne Oscherslebeniin (samalla suunnalla Saksaa kuitenkin entisen DDR:n alueella Berliinistä etelään), niin se meidän tarpeisto oli jo vähän huumorin puolella lipputankoineen suomenlipuilla, jääkaappeineen, saunoineen ja puukiukaineen...
Mutta jos vähän pienemmälläkin rekvisiitalla pärjättäisiin...
Niin olisin kyllä myös kiinnostunut lähtemään mukaan jos tilanne niin sallii.
Ruotsin ja Tanskankin läpi on ajettu sekä V8-voimalla että C20XE:n voimalla, eikä se omasta mielestä ollut mikään mahdoton reitti sekään. Omaksi nähtävyydeksi tuossa käy jo ne Tanskan sillat jotka ovat aika mahtavia (toki myös kalliita tiemaksultaan).
Tuollaiseen tapahtumaan kuitenkin menee mielellään omalla tai oman porukan autolla, koska ne nyt ovat kuitenkin autotapahtumia, muuten meidän Kalajoella pidettyjen meettien tapaisia, paitsi isompia. Ja ne teltatkin pitäisi olla mukana.
Viime kerralla kun kävimmen kerhon porukalla 2003 tuossa vastaavassa tapahtumassa, mikä tuolloin pidettiin vielä Luckaussa ennenkuin se siirtyi tuonne Oscherslebeniin (samalla suunnalla Saksaa kuitenkin entisen DDR:n alueella Berliinistä etelään), niin se meidän tarpeisto oli jo vähän huumorin puolella lipputankoineen suomenlipuilla, jääkaappeineen, saunoineen ja puukiukaineen...
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
ata kirjoitti:se meidän tarpeisto oli jo vähän huumorin puolella lipputankoineen suomenlipuilla, jääkaappeineen, saunoineen ja puukiukaineen...![]()

Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Opel Antara 3.2
Niin joo ja merirosvolaivoineen...
Kai tuokin jossain tallessa vielä ehkä on... 
http://www.opelclubfinland.fi/sivut/ind ... y&catid=53
http://www.opelclubfinland.fi/sivut/ind ... y&catid=53
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Näin on,toi mun hinta oli niin että kysyin kahden hengen hytillä,en sit kysynyt että onko paljon hinnassa eroa jos on neljän hengen hytti.telwin kirjoitti:Eli aika samohin kuin mitä minä laskin.
Minä kun meinasin et jos mun autolla lähden niin otan sen yhden kaverin Turusta mukaan joka täällä jo kyselikin paikkaa mukaan mun kyydissä,täytyy meinaan jäädä tilaa et paluumatkalla saa mahtumaan olutta tuliaisiksi
Pitäähän sitä kunnon rekvisiitta olla mukana reisussa,ja kunnon välineetJarno kirjoitti:ata kirjoitti:se meidän tarpeisto oli jo vähän huumorin puolella lipputankoineen suomenlipuilla, jääkaappeineen, saunoineen ja puukiukaineen...![]()
![]()