Astra H farmari,takaluukku ei aukea

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
lastu10
'Kadett'
'Kadett'

Astra H farmari,takaluukku ei aukea

Viesti Kirjoittaja lastu10 »

-(z)- Morjens! -(z)-

Onko kenelläkäään konstia miten saan takaluukun auki/miten isosta viasta mahtaa olla kyse? Auton takuu mennyt umpeen, eli onko korjaamo reissu tiedossa

Takaluukku ei aukea avauskahvasta. Auto lämpimässä tallissa, joten jäässä se ei ainakaan ole.

nimim. "ystävällisesti hän"
...edellisen piti olla se viimeinen -(z)-
crisse
OCF Member 2016

Re: Astra H farmari,takaluukku ei aukea

Viesti Kirjoittaja crisse »

Johdot hapettunu poikki tai mikrokytkin tullu tiensä päähän. Kontin saa auki sisäpuolelta, keskellä luukkua on muovinen pyöreä läpyskä jonka alta saa avaimella ronklattua auki. Jos johdot kunnos niin uus osa tais olla joku 80€ + työt.
lastu10
'Kadett'
'Kadett'

Kiitos tiedosta, lähdempä heti pikimmiten ronklaamaan luukkua :)

.....Purin luukusta verhoilut.
Mittasin mikrokytkimen ja se toimii on/off.

Pitääkö luukun avausmekanismille tulla koko ajan jännite kts.kuva?
http://www.aijaa.com/v.php?i=5665896.jpg

Otin sulakerasiaoista jokaisen releen irti yksitellen, eikä jännite avausmekanismismin liittimestä mitattuna hävinnyt minnekään??
Onkohan tasaisen tappava jännite rikkonut avausmekanismin solenoidin ja voisiko vika johtua ohjelmistopuolen ongelmista?

nim.merk. edelleen "ysthävällisesti hän"
crisse
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja crisse »

En nyt ihan tarkkaan tiedä ton toimintaperiaatetta, mut jos siihen kuuluiskin tulla jatkuva 12v ja mikrokytkimellä ohjataan herätettä?
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

Mikrokytkimelle tulee kaksi johtoa,ruskea ja sini/keltainen.Se maadoittaa korin ohjainlaiteen nastan 4.
lastu10
'Kadett'
'Kadett'

Elikäs, voinko siis päätellä jostakin ed.mainituista viitteistä että missä vika?

Takaluukunavaussolenoidia en ole vielä testannut mutta uskaltaisiko sille antaa virtaa?
lastu10
'Kadett'
'Kadett'

Jouduin antautumaan takaluukun jumittumisen ja osaamattomuuteni nimissä.

45.000 huollon yhteydessä, kerroin huollon vastaanottoon että takaluukku ei aukea, jotta katsokaa ja korjatkaa, mikä sieltä on rikki.

...Sieltä oli kuuleman mukaan mennyt rikki, juuri se perkuleen mikrokykin :banghead:

Yleensä kun olen korjauttanut rikkinäisiä vehkeitä, niin olen halunnut nähdä vaihdetut osat, joista minua veloitetaan. Tutkiessani niitä olen tottakai saanut myös rikkinäiset osat mukaani, jos olen vain huolinut ne itselleni.

Luottamuspaholainen iski!...minulle ei tullut edes mieleeni kysyäkään, että missä minun maksamani ja omistamani hajonnut mikrokytkin oikein majailee..., jolloin olisi voinut mittauksillani osoittaa itseleni kuinka juusto voin ollakaan mutta se on myöhäistä SE.

Onneksi se kytkin maksoi vain n.100 Eur :-? ja tietysti sen päälle normi huoltokustannukset :P

Ps. pari vuotta sitten kun laitatin jälkiasennuksena vakionopeudensäätimen kyseiseen käyttövessaan, niin tottakai se alkuperäinen viiksi jäi sille tielleen!!!,,, JA TIETYSTI MERKKIHUOLLON JÄLJILLE :director:
viiste
'Agila'

Viesti Kirjoittaja viiste »

Mulla oli toi samainen ongelma autossani (astra h -05), eli luukku ei napista painaessa tehnyt mitään. Ajattelin sitten tutkailla asiaa ja otin "kromi"-listan irti, sekä purkasin siitä kaikki osat mitä vaan erilleen sain. Totesin ettei sitä painonappilaatikkoa saa auki, niin päädyin sitten pyörittelemään osia käsissäni ja kuivailin myös kosteudet pois. Huomasin, että johtojen läpiviennistä siinä boksissa oli se silikoni tms. tiiviste hapertunut pois, niin laitoin uudet silikonit siihen ja kasasin osat takasin kiinni autoon. Yllätyksenä kaikki toimii taas, kuin uudessa autossa. En tosiaan tiedä mikä siinä on ollut ongelmana, mutta eipä se oikeestaan kiinnosta, niin kauan ku homma taas toimii :D
Kari83
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Kari83 »

Itse rassasin tänään kans kyseistä ongelmaa ja huomasin viaksi hapettuman liittimessä mikä on sen listan alla. Siihen liitokeen vaan CRC:t ja takas nippuun niin johan toimii... Kävi vaan mielessä että kuinkahan monta noita mikrokytkintä on mennyt vaihtoon pelkän hapettuman takia... Homma oli itessään todella helppo ja nopea hoitaa kuntoon
F40
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja F40 »

Kari83 kirjoitti:Itse rassasin tänään kans kyseistä ongelmaa ja huomasin viaksi hapettuman liittimessä mikä on sen listan alla. Siihen liitokeen vaan CRC:t ja takas nippuun niin johan toimii... Kävi vaan mielessä että kuinkahan monta noita mikrokytkintä on mennyt vaihtoon pelkän hapettuman takia... Homma oli itessään todella helppo ja nopea hoitaa kuntoon
Mulla kanssa oli hapettunut luukun puoleinen liitin niin pahasti,että kytkimelle menevä johto oli hapettunut irti.
Onko jollain tietoa saavatko vaihdettua tuon liittimen merkkihuollossa uuteen, vai täytyykö vaihtaa koko johtosarja luukun sisälle?
Subaru forester XT 2,5 07
Vastaa Viestiin