Outo Astra Jyväskylässä.
Tänään tuli JKL:n kaupungilla vastaan erikoinen Astra. En kerennyt valoissa nähdä sen kunnolla kuin takaapäin mutta takavalot ja koko takaosassa oli todella paljon samaa C-vectran kanssa. Astra siinä luki kontissa ja jos oikein näin niin myös 2.2
Onkohan tietoa mikä menijä mahtas olla kyseessä??
Onkohan tietoa mikä menijä mahtas olla kyseessä??
Volvo V70 D5 -02
Opel Zafira 1.8 -99
Opel Zafira 1.8 -99
No pikaisesti valoissa nähtynä, takavalot olivat smanlaiset ja kontin yläreuna näytti hyvinkin samanmuotoiselta.On 2003-09-12 19:52, mä wrote:
Ööööö..ei kai Astra coupen ja C-Vectran peräosassa juur muuta samaa ole kuin kromilista?!
No..makuasioita ja mielipidekysymyksiä..![]()
Se kromilista vielä lisäsi illuusiota....
No kyllä coupe on aivan liian paljon saman näköinen kuin "vakio" astra.On 2003-09-13 11:32, mä wrote:
Jaa..no,mun mielestä Astra coupe näyttää ihan liikaa "riviastralta" joka kulmasta..mutta senhän on jo Opelin edustajatkin todenneet virheeksi/epäonnistumisessa coupen muotoilussa.
Ehkä tulevassa H-coupessa onnistutaan paremmin..jospa sen linjat piirtäis joku muu paja kuin Bertone..![]()
No se on ainakin varma että bertonen sitä ei enään piirrä. Bertonen ja Opelin yhteis on nimittäin loppunut
www.opel-tuning.org www.wcoastdesign.com
Opel Astra G 1.6 8V -99 (-99-02)
Opel Astra G Coupe Bertonen 1.8 16V -01 (-02-05)
Volvo C70 T5 Cabriolet -01 (nykyinen menopeli) (-05-??)
Vectra A 1.6 -89 (varakulkine ja mahdollinne projekti)
Opel Astra G 1.6 8V -99 (-99-02)
Opel Astra G Coupe Bertonen 1.8 16V -01 (-02-05)
Volvo C70 T5 Cabriolet -01 (nykyinen menopeli) (-05-??)
Vectra A 1.6 -89 (varakulkine ja mahdollinne projekti)
Tuskin se syy Coupen muotoilun epäonnistumiseen on ollut Bertonen muotoilussa, vaan todennäköisemmin siinä mitä Opel on Bertonelta tilannut. Kyllähän Bertonelta löytyy osaavia muotoilijoita, mutta Astra Coupe on tehty aivan liian varovaisesti, ja todennäköisesti se on juuri sitä mitä Opel on tilannut. Ei ole riittänyt rohkeutta tehdä reilusti eri näköistä autoa, ja luultavasti on vielä kustannuksiakin pitänyt pudottaa käyttämällä mahdollisimman paljon yhteisiä osia perhemalliastran kanssa. Lopputulos on hybridi Astraa ja Calibraa.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Joo..olet Tuomas aivan oikeassa. Ei siinä varmaan kovin vapaita käsiä ole Bertonen piirtäjät saaneet kun ovat työhön ryhtyneet.On 2003-09-13 15:02, Tuomas wrote:
Tuskin se syy Coupen muotoilun epäonnistumiseen on ollut Bertonen muotoilussa, vaan todennäköisemmin siinä mitä Opel on Bertonelta tilannut. Kyllähän Bertonelta löytyy osaavia muotoilijoita, mutta Astra Coupe on tehty aivan liian varovaisesti, ja todennäköisesti se on juuri sitä mitä Opel on tilannut. Ei ole riittänyt rohkeutta tehdä reilusti eri näköistä autoa, ja luultavasti on vielä kustannuksiakin pitänyt pudottaa käyttämällä mahdollisimman paljon yhteisiä osia perhemalliastran kanssa. Lopputulos on hybridi Astraa ja Calibraa.
Rohkeutta puuttui roimasti ja lopputulos tosiaankin oli luokkaa hyvin paljon Astraa+aavistus Calibraa..kun asian olisi pitänyt olla juuri päinvastoin.
Nythän tilanne on se että Astra coupe ilman mitään korisarjaa ei tavallisen tallaajan silmään erotu mitenkään.
Esimerkkinä tästä tarina jonka entisen turbo-coupeni myynyt heppu kertoi:
Uuden karheaan Turbo-coupeen oli juuri laitettu hintalappu ja joku hemmo oli samaan aikaan odottelemassa omaa 1.8 Astraansa huollosta ja hintalapun huomattuaan paineli myyjän puheille hämmästyneenä..lähes tuohtuneena sanoen "MITEN TUOSSA VOI OLLA TUOLLAINEN HINTA..sehän on aivan samanlainen kuin minun huollossa oleva Astrani.."
No..samoin varmaan ajatteli sen coupen sitten ostanut kaveri..tosin varmaan aivan päinvastaisesta syystä
Hillitty oli aikanaan Calibrakin..mutta siltiOn 2003-09-13 16:19, JS wrote:
No helevetti pojat!
Tuohan on just sopivan hillitty eika mikään päärynä-micra...
Makuasioita...
sen kyllä huomasi joka ainoa ohikulkija kun sellainen ohi kulki..ja huomaa vieläkin
Astra coupe taasen on ohikulkijan silmään vain joku 2-ovinen Astra..
Tosin jokainen joka coupella joskus on ajanut tietää että se on jotakin aivan muuta kuin "2-ovinen Astra"
No parempi vaan jos sattuu olemaan ujo persoona.. Tai että naapuri ei kateuksissaan piirtele avaimella pillun kuvia konepeltiin.. 
Se on vaan omasta mielestä sopivalla värillä niin elegantti, ja mikä tärkeintä se ei näytä miltään nakkikioskilta, vaan autolta.

Ymmärrän toki että moni haluaa _selkeästi_ erottuvan auton vaikkapa turbo-bertonen hinnalla. Ite taas haluan auton joka näyttää ja tuntuu pelkästään itselle hyvältä. Itsekäs kun olen..
No tulipas taas turhaa tekstiä, sitä se gines teettää
<font size=-1>[ This Message was edited by: JS on 2003-09-13 17:01 ]</font>
Se on vaan omasta mielestä sopivalla värillä niin elegantti, ja mikä tärkeintä se ei näytä miltään nakkikioskilta, vaan autolta.

Ymmärrän toki että moni haluaa _selkeästi_ erottuvan auton vaikkapa turbo-bertonen hinnalla. Ite taas haluan auton joka näyttää ja tuntuu pelkästään itselle hyvältä. Itsekäs kun olen..
No tulipas taas turhaa tekstiä, sitä se gines teettää
<font size=-1>[ This Message was edited by: JS on 2003-09-13 17:01 ]</font>
No kyllä se ainakin minun pääni käänsi, ei muuten olisi tämäkään threadi syntynyt....On 2003-09-13 16:28, mä wrote:
Astra coupe taasen on ohikulkijan silmään vain joku 2-ovinen Astra..
Tosin jokainen joka coupella joskus on ajanut tietää että se on jotakin aivan muuta kuin "2-ovinen Astra"![]()
En kyllä pysty vielä mielipidettä autosta sanomaan, sen verran nopea "kohtaaminen" se tällä kertaa oli.....
Volvo V70 D5 -02
Opel Zafira 1.8 -99
Opel Zafira 1.8 -99