Calibran puhallin

Keskustelua ilmastoinnista ja lämmistyslaitteistosta sekä niihen liittyvistä ongelmista.
Vastaa Viestiin
Nigel
'Agila'

Calibran puhallin

Viesti Kirjoittaja Nigel »

Terve, nyt kun pakkaset ovat alkaneet ja puhaltimelle olisi tarvetta, se ei tietenkään toimi.

Kyseisessä Calibrassa on webasto (eberi) ja ilmastointi. Puhallin toimii aina silloin kun eberi on päällä, mutta bensaahan siinä palaa tolkuttomasti kun täytyy sitä pitää kokoajan päällä. Pari päivää sitten kun olin lähdössä calibralla alkoi kuulua vasemmasta reunasta jonkinlaista ritinää ja rätinää ja siitä asti puhallin on oikutellut, joskus esimerkiksi jos olen pari tuntia ajanut eberi päällä ja otan sen pois päältä, jää puhallin pyörimään ja kaikki nopeudet toimivat normaalisti. Tuosta rätinästä päätellen tämä on luultavasti jonkinlainen sähkövika?
powerofopel
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Calibran puhallin

Viesti Kirjoittaja powerofopel »

sulake ok? olikohan tolle rele? voisi olla rele vika... tai sitten johtuuu tosta eberistä.
vectra a2 (gl->2000/GT) + calibra DTM-edition
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Normaalisti ei ole relettä, mutta Eberissä tai sen liitännässä todennäköisesti on rele, joka sitten jää vetämään tai on kärjet hitsaantuneet...
Sanoisin vian olevan siinä Eberissä... sähköinen vika.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Teemucchio
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Teemucchio »

Selvisikö ongelma koskaan ? Ittellä on Calibrassa samaa, eli siis puhallin pitää pientä rätinää vasemmasta reunasta välillä, ja se heikentyy / voimistuu samalla kun laittaa kylmemmälle / kuumemmalle.
Mulla ei ole tosin webastoa.
Calibra c20xe -91
Vastaa Viestiin