a vectra turbotus

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Thuuning
'Senator'
'Senator'

Re: a vectra turbotus

Viesti Kirjoittaja Thuuning »

vectraTBO kirjoitti:Niin, edelleen mulle on merkkiliikkeen henkilö selvittänyt asian siihen pisteeseen että V6 on ollut aluksi ilman ABS jarruja vakiona. ABSit on myöhemmin tullut vakiovarusteeksi.

Katohan onhan täällä muitakin jotka tietää asiasta. :peukku:
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Tai sitten ensimmäinen joka tietää asiasta?
Thuuning
'Senator'
'Senator'

No kyllä mä oon tienny tuosta että a vectroja v6 on ilman abs ja sen takia juuri niitä abseja ei tarvi olla, mutta kun en viittiny täällä sitä alkaa väittään ku ei kukaan olis kuitenkaan uskonu ja olis pitäny heti olla jotain dokumenttia näyttää niin parempi vaan ku itse tietää asiat ja sama mitä muut tietää.. Muutenkin tämä foorumi on ollut aina sellainen että kirjotat mitä tahansa hyvää infoa tänne niin aina joku tulee väittämään jotain siihen vastaan niin ei oiken edes kiinnosta paljoa kirjotella, muutenkin tästä eteenpäin taidan yhtyä vain muiden väittämiin mitkä itsekkin tiedän todeksi.

Eli viisaammat puhukoon sitten tästä eteenpäin. -(z)-
Jarno
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Se ei silti aina riitä jos jotain mallia on tehty jollain koneella ja tietyillä varusteilla.
Kuten kaikki tietää niin onhan F-Astraakin tehty C20LET moottorilla mutta ei kuitenkaan kelpaa vertailumalliksi.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Opel Antara 3.2
Thuuning
'Senator'
'Senator'

Kuten jo aikasemmin sanottiin ---> Kannattaa ottaa asioista selvää ihan ite ja tehdä sitten projektiaan omien mahdollisuuksien mukaan..
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Thuuning kirjoitti:No kyllä mä oon tienny tuosta että a vectroja v6 on ilman abs ja sen takia juuri niitä abseja ei tarvi olla, mutta kun en viittiny täällä sitä alkaa väittään ku ei kukaan olis kuitenkaan uskonu
No tuo oli juuri se perustelu mitä sinulta tuossa aiemmin kyseltiin leimaamisesta ilman abseja, kun sanoit vain että näin AKE kertoi ja muuta et tiedä. Jotenkin fiksummalta se olisi perusteluineen kuulostanut kuin ilman.
hercules
'Diplomat'
'Diplomat'
Jäsennumero: 1298
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hercules »

Thuuning kirjoitti:Kuten jo aikasemmin sanottiin ---> Kannattaa ottaa asioista selvää ihan ite ja tehdä sitten projektiaan omien mahdollisuuksien mukaan..
Tietenkin kannattaa, ja pitääkin ottaa asioista selvää.
Mutta tuon halusin tietää että miksei abseja tarvitse -->> On valmistettu v6:sia ilman absejakin.
Itsellä ainakin halu rakentaa auto niin että se läpäisee katsastuksen myös tulevaisuudessa= Rakennettu laillisesti.
Taitaa saada leimattua oikeastaan mitä vain, jos säkä käy: Inssillä väärää tietoa, ei huomaa muutoksia, tai ei vain kiinnosta.
Mutta sitten jos seuraavan vuosikatsastuksen yhteydessä joku toinen inssi ei kelpuutakkaan kun ei ole pykälien mukaan tehty.

Ei noista "epäilyistä" kuitenkaan kannata hernettä nenään vetää, ja siirtyä taka-alalle kirjoittelussa :lol:
Mutta nyt omalta kohdalta </ot> :D
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Thuuning
'Senator'
'Senator'

hercules kirjoitti:
Thuuning kirjoitti:Kuten jo aikasemmin sanottiin ---> Kannattaa ottaa asioista selvää ihan ite ja tehdä sitten projektiaan omien mahdollisuuksien mukaan..
Itsellä ainakin halu rakentaa auto niin että se läpäisee katsastuksen myös tulevaisuudessa= Rakennettu laillisesti.

Juuri näin. Sama homma itsellä. Itse vaan en haluaisi harrastaa mitään inttämistä millään foorumilla kun se ei johda mihinkään koska kun yksi asia on näin niin eise siitä puhumalla kummene/muutu, ihan vain muiden auttaminen oli mielessä tuossa kun aikasemmin infosin tuosta jarruasiasta ja ahtopaineasiasta kun olen itse juurikin tuoreeltaan saanu ne selvitettyä että miten se asia on niin mukava siitä ilmoittaa muillekkin mutta tästä eteenpäin taidan pitää ihan omana tietona niin saa jokainen selvittää oman ongelmansa.

Tämäkin joutais jo :lukko:
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

No sehän se on koko foorumin tarkoituskin, että jaetaan sitä kokemusta ja tietoa :)

Tieto vaan on aika merkityksetöntä jos sitä säännöstellään. Sinulla kun on tietoa jota moni kaipaa, niin jaa toki tietosi, kyllä ihmiset sitä arvostaa :)
Thuuning
'Senator'
'Senator'

Tuomas kirjoitti:No sehän se on koko foorumin tarkoituskin, että jaetaan sitä kokemusta ja tietoa :)

Tieto vaan on aika merkityksetöntä jos sitä säännöstellään. Sinulla kun on tietoa jota moni kaipaa, niin jaa toki tietosi, kyllä ihmiset sitä arvostaa :)

Nii nii sitä mäkin niinku oon ajatellu että täältä löytyis ainakin ooppeleihin se kaikki tarvittava tieto jne. ja kokemukset.

Kyl mä aina heittelen kommenttia jos jotain uutta tähellistä tietoa tulee vastaan ja muutenkin. Tuntuuhan sitä tietoa olevan sielläkin suunnassa että samat sanat sinnekkin ja ennenkaikkea jouluja ja uusiavuosia.

Noniin eiköhän tää oo nyt rauha maassa ja kaikilla hyvä mieli. :thumbsup:
Mika_L
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Mika_L »

Koin tuossa joulukirkossa pienen valaistuksen. :D Mites jos laittais saabin 2.0t 150hp moottorin 2000 vectraan, niin ei varmaankaan tarvisi edes vaihtaa jarruja, vai?
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Juuei, vakioilla menee.
Keme
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Keme »

hihi. Mitenkäs, ku tommone Saabin pattiha o XE:tä selkeesti painavampi möykky. Koskeekos se painoa +10% vai mikä olikaa muita, ku mallisarjan tehokkainta?
JEEEEEEEEEEEEE!
GSi+to4
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GSi+to4 »

Eikös akselipainot ole määräävät, eli ylimääräisen painon poistaminen tai siirtäminen konttiin olisi ratkaisu jos uusi pannu painavampi kuin vanha?
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

10 % saa paino kasvaa vapaasti, 20 % asti kun se 10 % ylittävä osa kompensoidaan esimerkiksi siirtämällä akku takakonttiin.

Paljonko se Saabin kone painaa? Sehän on alumiinilohkolla, ei kai se nyt mahdottomasti painavampi liene?
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Vastaa Viestiin