Mutta onko tuo akun normaalia kulumista sitten sen tiskin takana seisovan mielestä, jos lähden liikkeessä käymään. No katsotaan miten käy.
kuluttajajansuoja-asiamiehelle soitat ja sitten käyt liikkeessä.
normaali kuluminen loppuu siinä vaiheessa kun kun huomautat jo keskustelleesi asiasta em. ukkelin kanssa
kehystämöstä saat varmaan ihan sen kokoset kehykset kun vaan ikinä tarviit peiliisi. en sitten tiedä nahkasena, koska en ainakaan ite kehystäjänä moisiin törmänny.
^Ikeassa törmäsin kyseisenlaiseen, mutta oli hieman liian kapea tilaan johon sitä suunnittelin laittavani. Taitaa mennä siis ihan tilaushommaksi jos moisen tahtoo..
If opportunity doesn't knock, build a door. -Milton Berle
Themazgu kirjoitti:kehystämöstä saat varmaan ihan sen kokoset kehykset kun vaan ikinä tarviit peiliisi. en sitten tiedä nahkasena, koska en ainakaan ite kehystäjänä moisiin törmänny.
Jyskissä oli tarjouksessa aika hemmetin iso peili just 40€. Siinä tosin oli valkoiset kehykset, en muista tarkkaan millaiset.
Ostat semmoisen, kehykset nakkaat helevettiin (jos saa irti peilin rikkoontumatta). Ostat jotain halpaa puupaneelia. Siinä on naaraspontti aika passeli tuommoiselle peilille. Sitten päällystät vaan paneelin nahalla itse. Halpaa ja yksinkertaista
Kaveri oli juurikin tehnyt ylijääneistä saunan paneeleista kehykset peiliin. Hän oli sit sävylakalla sävyttänyt sen vähän tummemmaksi. Näytti helvetin hienolta ja tarpeet tuohon kehykseen oli lähes ilmaiset.
OCFormulatietäjä 2012 & 2019
My memory's not as sharp as it used to be. Also, my memory's not as sharp as it used to be.
essentia- kirjoitti:jos mulla on n. 2kg kinkku pakastimessa, milloin mun pitää ottaa se sieltä sulamaan jos alan paistaa sitä aattoaamuna?
sossain sittarin sivuilla oli tällänen ohje. mut pitäshän siun se tietää.
Pieni, 2-3 kilon kinkku sulaa jääkaappilämpötilassa 1-2 vuorokaudessa, keskikokoinen 3-6 kilon kinkku 2-3 vuorokaudessa ja iso 8-12 kilon kinkku 3-5 vuorokaudessa. Luullisen kinkun sulatus kestää kauemmin kuin luuttoman.
Pieni kinkku mahtuu usein jääkaappiin sulamaan, mutta iso kinkku vaatii jo enemmän tilaa. Kotioloissa kinkun voi sulattaa myös ulkona esimerkiksi parvekkeella, jos ulkolämpötila on alle +6 asteen. Jotta kinkku sulaisi, pakkasta ei saa olla kuitenkaan yli -5 asteen.
Ulkona muutamassa pakkasasteessa sulatettu kinkku on hyvä siirtää jääkaappiin tai kylmiöön pari päivää ennen paistamista, jotta sen sisälämpötila nousee plussan puolelle.
Huoneenlämpöön ennen paistamista
Ennen paistamista kinkku otetaan huoneenlämpöön. Kinkun sopiva sisälämpötila kypsennyksen alkaessa on +4 - +10 astetta. Sisälämpötilan voi varmistaa vielä kinkkuun painetusta paistomittarista ennen kinkun laittamista uuniin.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
essentia- kirjoitti:jos mulla on n. 2kg kinkku pakastimessa, milloin mun pitää ottaa se sieltä sulamaan jos alan paistaa sitä aattoaamuna?
sossain sittarin sivuilla oli tällänen ohje. mut pitäshän siun se tietää.
Pieni, 2-3 kilon kinkku sulaa jääkaappilämpötilassa 1-2 vuorokaudessa, keskikokoinen 3-6 kilon kinkku 2-3 vuorokaudessa ja iso 8-12 kilon kinkku 3-5 vuorokaudessa. Luullisen kinkun sulatus kestää kauemmin kuin luuttoman.
Pieni kinkku mahtuu usein jääkaappiin sulamaan, mutta iso kinkku vaatii jo enemmän tilaa. Kotioloissa kinkun voi sulattaa myös ulkona esimerkiksi parvekkeella, jos ulkolämpötila on alle +6 asteen. Jotta kinkku sulaisi, pakkasta ei saa olla kuitenkaan yli -5 asteen.
Ulkona muutamassa pakkasasteessa sulatettu kinkku on hyvä siirtää jääkaappiin tai kylmiöön pari päivää ennen paistamista, jotta sen sisälämpötila nousee plussan puolelle.
Huoneenlämpöön ennen paistamista
Ennen paistamista kinkku otetaan huoneenlämpöön. Kinkun sopiva sisälämpötila kypsennyksen alkaessa on +4 - +10 astetta. Sisälämpötilan voi varmistaa vielä kinkkuun painetusta paistomittarista ennen kinkun laittamista uuniin.
Oli isän kans pientä kiistelyä kylmäkäynnistyksestä. Eli isä ajoi traktorin ulos hallista, että sai ajettua toisen traktorin pois. Jätti sen ensin ulosajetun traktorin käymään puolilämpimäksi ja sit sammutti sen. Traktori seisoi pihalla koko päivän ja ajoi sen sit takaisin halliin ja antoi silti vielä käydä lämpimäksi.
Mä olen sitä mieltä että tosta "turhasta" lämpimäksi käyttämisestä ei ole mitään hyötyä jos se traktori jäähtyy päivän pihalla. Eikös se kone ny sillon sentään ole kulumatta kun se ei käy?
Bmw 318i -88
Fiat Punto 75 -99
Toyota Avensis -99
Ford Cortina mk2 -70
Ex:Opel Ascona 2.0s B -81+ useita muun merkkisiä
smpovers kirjoitti:Oli isän kans pientä kiistelyä kylmäkäynnistyksestä. Eli isä ajoi traktorin ulos hallista, että sai ajettua toisen traktorin pois. Jätti sen ensin ulosajetun traktorin käymään puolilämpimäksi ja sit sammutti sen. Traktori seisoi pihalla koko päivän ja ajoi sen sit takaisin halliin ja antoi silti vielä käydä lämpimäksi.
Mä olen sitä mieltä että tosta "turhasta" lämpimäksi käyttämisestä ei ole mitään hyötyä jos se traktori jäähtyy päivän pihalla. Eikös se kone ny sillon sentään ole kulumatta kun se ei käy?
Kyllä siitä on, se on kaikkien tiedossa, se välikäyttö pakkasella, samaa teen Asconoilla, eikä muuten vanhempien tekemisiä saa koskaan kyseenalaistaa, paitsi täällä...
Nii-i. mä vaan ihmettelen jos traktorin pistää kylmänä käyntiin ja ajaa 10metriä taaksepäin ja sit sammuttaa niin miten se kone kuluu enempi sammutettuna kuin silloin jos se käy siinä ajetulla paikallaan vielä 10min lämpimäksi?
Siinätapauksessa kyllä ymmärtäisin jos traktori otettaisiin pian käyttöön tuon jälkeen, niin turhahan sitä sammuittaa on. Ymmärrän myös turbon jälkikäynnit ja yleensäkin miksi moottoria on hyvä käyttää ajon jälkeen hetki..
Bmw 318i -88
Fiat Punto 75 -99
Toyota Avensis -99
Ford Cortina mk2 -70
Ex:Opel Ascona 2.0s B -81+ useita muun merkkisiä
muijalle käytiin ostaa gigantista tuo noksun 5530 (169e), myyjä yritti heti tyrkyttää sumsangin kosketusnäytöllistä, mallia ei sanonut, kuulemma parempi käyttöliittymä niissä mitä nokialaisessa.. Noh 5530 lähti joka tapauksessa mukaan, koska se on nokia.. hyvinhän tuo on toiminu, ei mitään valittamista oo kuulunu..